koiran kuivanappuloista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koirulin omistaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koirulin omistaja

Vieras
te, ketkä olette noita koirille syöttäneet, niin onko niin, että hinta ja laatu kulkee käsi kädessä? Suositelkaa jotain merkkiä, joka olisi hyvä.

Hyvä hinta-laatusuhde on mm. jahti&vahti-ruuissa, niitä saa agrimarketeista ja hyvin varustetuista eläintarvikeliikkeistä. (musti&mirri ainakin) Iso säkki 15 kg maksaa tavarasta riippuen n. 30e.

Jahtivahti oli käytössä meillä ennen. Tosi hyvää ruokaa ja sopi koiralle. Turkkiin vaikutti selvästi ja jätösten määrä väheni huomattavasti. Soppi meidän toiselle koiralle erinomaisesti.
Mutta toisella koiralla alkoi allergiaoireet jälleen kerran pahentua ihan selvästi niin vaihdoimme sitten molemmille ruokaa kun en jaksa pelata kahden eri ruuan kanssa.
1st choice kokeilussa nyt.

Friskies Purinan nappuloita meillä syö n.35kg koira. Tollanen 15kg säkki maksaa joku 20e.
Pentuna ostettiin ensimmäiseen ikävuoteen asti eläinkaupasta aina jotain ihme erikois nappulaa, en muista nimeä, mutta hinta ainakin oli joku palttiarallaa 15e 5kg. :O kova oli hinta.
Syötettäisiin varmaan jotain muutakin nappulaa, mutta kaikki kaupassa myytävät on tullut kokeiltua ja kaikista muista menee maha sekaisin. Onni on silti että edes joku kaupassa myytävistä nappuloista sopii edes meidän hurtalle. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mites Royal canin?

Me saatiin pentukoiran mukaan Royal Canin-säkki ja koiralla lähti sitä syödessä aivan älyttömästi karvaa! Googlasin nettiä ja siitä oli muitakin keskusteluja että Royal Canin aiheuttaa karvan lähtöä. Ja onhan se kallistakin. Nyt koiralle syötetään Nutra Nuggetia ja ei lähde karvaa.

Barffaus olisi ihanteellisin vaihtoehto mutta meiltä puuttuu tilat. Ja kun ei nyt oikeen tiedetä mitä tuo saku kestää ja mitä ei niin ollaan vähennetty raakaruuankin osuutta.
Luomunautaa ja luomusikaa ne nyt on saaneet ja tulos näkyy koirassa aika nopeaan.
Toisella niin herkkä vatsa että yhtään ei uskalla säveltää.

Kyllä noissa ruuissa eroja on, tai lähinnä siinä mikä sopii kenellekin. Markettiraksuillakin pärjää mutta meillä ei ikävä kyllä koirat kestä niitä yhtään.
Meidän entinen eläinlääkäri sanoi että " on aivan sama mihin rahanne käytätte, saatte maksaa vaikka 100? säkistä mutta ellei se sovi niin se ei sovi".

meillä 1st Choice-ruoka koirilla käytössä ja hyvää on ollut Toisella koiralla pentuna royal canin, mutta melko kallista eikä sitä sitten jatkettu. Toinen koira söi jonkin aikaa ihan tuota hauhauta. Muuten sekin hyvä ruoka, mutta kakan määrä on tupla nyt tuohon 1st Choice:een verrattuna. Voin siis sitä suositella. Saatavuus vaan ei paras mahdollinen. Meillä tosin sattuu olemaan tässä lähellä jälleen myyjä. Kantsii netistä katsoa kuka myy ja missä!

Alkuperäinen kirjoittaja eeva:
meillä 1st Choice-ruoka koirilla käytössä ja hyvää on ollut Toisella koiralla pentuna royal canin, mutta melko kallista eikä sitä sitten jatkettu. Toinen koira söi jonkin aikaa ihan tuota hauhauta. Muuten sekin hyvä ruoka, mutta kakan määrä on tupla nyt tuohon 1st Choice:een verrattuna. Voin siis sitä suositella. Saatavuus vaan ei paras mahdollinen. Meillä tosin sattuu olemaan tässä lähellä jälleen myyjä. Kantsii netistä katsoa kuka myy ja missä!

1st choicessa mä olen vaan kiukutellut tuota ihan julmettua hajua mikä ainakin tässä siirtymävaiheessa tuntuu syntyvän :x :x
Vaikka kuinka osissa ja varovasti ollaan siirrytty niin haju on ihan hervoton vaikka yleensä tuo saku minkä kanssa ruuilla ollaan pelattu niin on kestänyt hyvin siirtymävaiheen.

Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:

1st choicessa mä olen vaan kiukutellut tuota ihan julmettua hajua mikä ainakin tässä siirtymävaiheessa tuntuu syntyvän :x :x
Vaikka kuinka osissa ja varovasti ollaan siirrytty niin haju on ihan hervoton vaikka yleensä tuo saku minkä kanssa ruuilla ollaan pelattu niin on kestänyt hyvin siirtymävaiheen.

tarkoitatko tuota ulosteen käryä vai? mä en ole huomannut mitään sellaista... yksilöllistä tämä varmasti on!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mites Royal canin?

Me syötettiin kasvuaika koiralle Royal Caninin Maxi junioria ja eipä siitä mitään valittamista ole. Onhan se ihan törkeen hintasta, mutta koira kasvoi tasaisesti. Sit vaihdettiin Jahti&Vahtiin, ei siitäkään valittamista.

tarkoitatko tuota ulosteen käryä vai? mä en ole huomannut mitään sellaista... yksilöllistä tämä varmasti on!

Just nienomaan *askan hajua ja pieremistä. Mut ihan kuin olis vähän lieventynyt jo..Tai sit mä olen tottunut hajuun :D

James Wellbeloved! Heiltä löytyi moniallergiselle (mm. vehnä, kananmuna) koiralle sopiva kuivaruoka... hintaa n. 50e/10kg, halvempi kuin eläinlääkärin kautta saatavat hypoallergiaruoat.

sensitive_pussi.gif

Meillä tuota.

Just nienomaan *askan hajua ja pieremistä. Mut ihan kuin olis vähän lieventynyt jo..Tai sit mä olen tottunut hajuun :D

Kaikkeen tottuu :D

Yhteistyössä