Koiran ulkoilutus ja vauva/taapero.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kysyisin teiltä joilla on koira ja jotka ette asu omakotitalossa. Sillä olemme hankkimassa koiraa ja asumme kerrostalossa ekassa kerroksessa.

Minkä ikäisiä lapsia teillä on ja kuinka onnistuu koiran lenkitys lapsen kanssa?
Kuinka pitkiä lenkkejä käytte ja kuinka monta päivässä?
Miten onnistuu rattaiden kanssa lenkkeily jos koira vetää?
Mnikä rotuinen koira on ja minkä ikäinen?

Kiitos kaikille jotka jaksavat vastata :)

asutaan kans kerrostalossa ja taaperoikäinen myös. Koira on ranskanbulldoggi ja lenkitetään sitä 2 kertaa päivässä + nopea pissatus. Rattaiden/pulkan kanssa lenkitän koiraa kerran päivässä ja toisen kerran jompi kumpi aikuisista vie koiran yksin lenkille.

just olin kahden koiran kanssa ulkona, niin ettei ollu rattaat mukana. Meillä lapsi on nyt 1v11kk ja kaksi isoa koiraa. Käveltiin noin kilometrin matka koirapuistoon ja sit soitin miehen hakeen autolla... Oli aika hidasta muuten :) Matka onnistui niin et lapsi halusi väkisin itse taluttaa pienempää&kiltimpää koiraa. Toista hän ei pystyisi pitämään kun vetää niin paljon.

Meillä käytetään yleensä aina koirat yksin. Vaan silloin kun on pakko niin mennään rattaiden + koirien kanssa. Se on aika rankkaa varsinkin sen koiran kanssa joka vetää...

Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh!:
vadelma ballerina: Koska koiranne sitten pääsee ulos, kun sanoit ettei välttämättä yhtään lenkkiä päivässä, eikö mene pitkin seiniä?

Koira ei tarvitse lenkkejä jos sen kuntoa pidetään muuten yllä.

Alkuperäinen kirjoittaja vadelma ballerina:
Vauva 2 kk, ihan hyvin onnistuu koiran ja vaunujen kanssa lenkkeily, yksi tai ei yhtään kävelylenkkiä päivässä, matka 3-5 km. Koira opetettu olemaan vetämättä. 2 v dobermanni uros.

Ja sitte ihmetellään mistä niitä sekoboltsi koiria tulee jeesus mitä porukkaa! Voisithan säkin kokeeks olla vaikka viikon tai kaks käymättä ulko-ovea pitemmällä;)

lapset 3v ja 2v, 2v rattaissa 3v kävelee ja 3 koiraa, asutaan pienkerrostalossa, Aamulla kun muut nukkuu teen lenkin, aamupäivällä lasten kaa, päivällä pissatuksia ja illalla pitkä lenkki. Oikein laiskoilla päivillä kevät-alkutalvi ovat aamupäivällä aitauksessa tai silloin kun lapset on kipeenä enkä pääse lenkittää, silloin illalla vaan pääsee koirat lenkille

Ja ei vai koira tarvii lenkkejä. Kaikenlaisia puolusteluita sitä kuuleekin kun ei jaksa persettä nostaa ja lähteä lenkille. Tottahan se on että jos on pihaa ja peltoa missä juoksuttaa niin ei välttämättä tarviikkaan joka päivä, mutta nyt oli kyse koirista jotka asuvat kerrostalossa/ rivarissa tai jossain muussa jossa omaa pihaa ei ole. Joten oletan että Vadelma ballerina asuu myös niin että ei ole omaa pihaa juoksuttaa koiraa, koska sitä tässä kysyttiin, ja silloin koira tarvitsee lenkkejä.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
vadelma ballerina: Koska koiranne sitten pääsee ulos, kun sanoit ettei välttämättä yhtään lenkkiä päivässä, eikö mene pitkin seiniä?

Niin, heh, luuletsä että 3 km kävelylenkki pidemmän päälle riittää tollaselle koiralle? Se koiran väsyttäminen liikunnalla hoituu ihan muuten ku lapsen kanssa. Koira pääsee ulos joko minun tai mieheni kanssa, vaihteelevasti hiihtoa tai irti juoksentelua metsässä. Plus tottistreenit jonkun kerran viikossa.

Niin vai toinen vanhemmista käyttää koiraa silloin kun ei itse lähde lapsen kanssa ulos!! Tuliko kellään mieleen edes tällästä????

Mulla tuli heti, en todellakaan kuvittele että koira ei pääse päivään käymään pissalla, en itsekkään pystyisi olemaan. Saati sitten viaton koira!

Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Vauva 2 kk, ihan hyvin onnistuu koiran ja vaunujen kanssa lenkkeily, yksi tai ei yhtään kävelylenkkiä päivässä, matka 3-5 km. Koira opetettu olemaan vetämättä. 2 v dobermanni uros.

Ja sitte ihmetellään mistä niitä sekoboltsi koiria tulee jeesus mitä porukkaa! Voisithan säkin kokeeks olla vaikka viikon tai kaks käymättä ulko-ovea pitemmällä;)

No meidän koira ei ole mikään sekoboltsi. Älä aliarvioi minua ja mun koiranpitotaitoja.

meillä mies käyttää koiran aamuin ja illoin lyhyellä pissatuksella ja itse käyn vaunujen ja koiran kanssa 1-2 tunnin lenkillä päivisin. vauva 3 kk ja koira on 7-vuotias lapinkoira. hyvin ollaan pärjätty.

Vadelma ballerina: Olisit sit heti sanonu että koiraa liikutetaan muutenkin kuin lenkkeily sillointällöin. Onko tosiaan niin vaikee vastata, et pitää vaan laittaa osa totuudesta mukaan.
tässä kun kysyttiin että miten onnistuu lapsen kanssa, eli menetkö yksin ja esim mies katsoo lasta vai miten onnistuu kun lapsi mukana lenkeillä. huoh.

Niin, heh, luuletsä että 3 km kävelylenkki pidemmän päälle riittää tollaselle koiralle? Se koiran väsyttäminen liikunnalla hoituu ihan muuten ku lapsen kanssa. Koira pääsee ulos joko minun tai mieheni kanssa, vaihteelevasti hiihtoa tai irti juoksentelua metsässä. Plus tottistreenit jonkun kerran viikossa.

Harrastan pk-lajeja koirineni, luulen että tiedän mistä puhun. Se koira ei tarvitse ojanpientareita mihinkään. Koiraa ei väsytetä lenkein.
Enkä ole oikein varma että kenelle oikein vastisit tässä.

Vadelma ballerina: Olisit sit heti sanonu että koiraa liikutetaan muutenkin kuin lenkkeily sillointällöin. Onko tosiaan niin vaikee vastata, et pitää vaan laittaa osa totuudesta mukaan.
tässä kun kysyttiin että miten onnistuu lapsen kanssa, eli menetkö yksin ja esim mies katsoo lasta vai miten onnistuu kun lapsi mukana lenkeillä. huoh.

Niin, mä ymmärsin kysymyksen että miten koiran ulkoilutus onnistuu lapsen kanssa. Meillä on harvemmin lapsi mukana, kun koira ulkoilutetaan sen vaatimalla tavalla. Vaunujen kanssa hankala kinttupoluille ja umpihankeen lähteä.

Juu koiranhan ei tarvitse päästä juoksemaan/liikkumaan. Kerrostalo asuntoon vain neljän seinän sisälle ja sit kerran viikossa tottelevaisuus treeniä. Haloo!! Miksi niitä koiria pitää edes hankkia, jos itsekin epäilee voiko huolehtia koiran tarpeista 100%:sesti

Mä itseasiassa oon miettiny kans et mitenköhän tuo yhistelmä tulee onnistumaan..Pakko se on varmaa ekaks pariks viikoks koira laittaa porukoille hoitoon, en mä nimittäin pärjää (tai ainakaan usko pärjääväni ) vastasyntyneen ja koiran kanssa itekseni..

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Juu koiranhan ei tarvitse päästä juoksemaan/liikkumaan. Kerrostalo asuntoon vain neljän seinän sisälle ja sit kerran viikossa tottelevaisuus treeniä. Haloo!! Miksi niitä koiria pitää edes hankkia, jos itsekin epäilee voiko huolehtia koiran tarpeista 100%:sesti

Sulla ei taida olla käsitystä mitä se on kun koirien kanssa HARRASTETAAN..

Harrastan pk-lajeja koirineni, luulen että tiedän mistä puhun. Se koira ei tarvitse ojanpientareita mihinkään. Koiraa ei väsytetä lenkein.

Joo siis en vastannu sulle, vähän niinku komppasin sua =) En nyt vaan jouda ihan täysillä keskittymään tähän palstailuun niin siks saatan vähän häröillä

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Mä itseasiassa oon miettiny kans et mitenköhän tuo yhistelmä tulee onnistumaan..Pakko se on varmaa ekaks pariks viikoks koira laittaa porukoille hoitoon, en mä nimittäin pärjää (tai ainakaan usko pärjääväni ) vastasyntyneen ja koiran kanssa itekseni..

:o
Sä pärjäät, aivan varmasti. Onko niin että teillä on jo koira ja nyt vauva tuloillaan?

Joo siis en vastannu sulle, vähän niinku komppasin sua =) En nyt vaan jouda ihan täysillä keskittymään tähän palstailuun niin siks saatan vähän häröillä

Ok, melkein jo kimpaannuin että mitä se tohon tulee sekoilee ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:

:o
Sä pärjäät, aivan varmasti. Onko niin että teillä on jo koira ja nyt vauva tuloillaan?

Joo nelivuotias leikattu uros ja vauva tuloo kesäkuun alussa..

Sanokaa hei miksi se koira pitää hankkia jos lapset on niin pieniä?? Onko se joku status? Eikö olisi mukavaa kun lapsi olisi sen ikäinen että voisi antaa kummallekkin aikaa tasapuolisesti ja ehkä ottaa lapsi mukaan hoitoon,

Uusimmat

Yhteistyössä