N
neuvo
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Wemi:Mun ukko ilmoitti eilen, et se on varannut koiranpennun, labbiksen. Luovutus ens viikolla. Mulla LA 25.7.
Mites hitossa tosta saadaan toimiva yhtälö? Kysynpähän vaan.
Ei mulla muuten mitään sitä vastaan ole, mut on tuo nyt sellanen asia, mistä mun mielestä pitäis vähän neuvotella etukäteen.
Kysyin, et kukas sitä pentua vie ulos pissille koko ajan? Vastaus oli et " no sinä, nythän se on hyvä ottaa kun sä oot himassa". Sanoin et kuule, ei se nyt ihan onnistu, mulla on sitten kotona pieni ihmisvauva, jota en todellakaan jätä yksin minuutikskaan. Eri juttu, jos olis rivitalosta kyse, helppohan koira olis opettaa ulos takapihalle. Mutta kun asutaan vielä toistaiseksi kerrostalossa.
Onko kellään ollut samaa tilannetta ja mitenköhän siitä on selvitty?
Mä ihmettelen enemmän, miten teidän perheestä saadaan toimiva yhtälö....
Koiranpennun varaaminen ei kuitenkaan ole mikään uuden maton tai auton osto-tyylinen päätös, vaan kun se on ihan elävä otus, pitäisi sen ottamiselle olla hyväksyntä koko perheeltä.
Parhaassa mahdollisessa tapauksessa se on niitä tosi hellpoja pentuja, joka on jo sisäsiisti tai muuten hokaa sen homman eikä tee kovinkaan montaa vahinkoa sisälle ja on jo sisäsiisti kun kotiudut vauvan kanssa.
Pahimmassa tapauksessa sun synnytys käynnistyy aiemmin ja koira on kuten meidän uusin pentu---> otettiin 13.4. ja täysin sisäsiisti ei ole vieläkään....
Kyllä yrittäisin vielä keskustella ihan vakavasti (mikäli miehesi on sellaiseen kykenevä ) asiasta, voisiko pennun hankintaa lykätä vaikka ensi kevääseen!