Kokemuksia alkuraskaudesta ja vatsakivuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Bea

Jäsen
12.10.2007
62
0
6
Hei kaikki,
Tarvitsisin kokemuksia teiltä ehkpä jo synnyttäneiltä tai jo pidemmälle raskaudessa selvinneille että oliko teillä mahdollisesti todella voimakkaita menkkamaisia kipuja ensimmäisillä viikoilla? Itse plussasin viikko sitten pitkien hedelmöityshoitojen jälkeen ja nyt jännitän että meneekö kesken ja tuleeko vuotoa kun kovat kivut jatkuneet jo päiviä. Tänäänkin jo 2 tuntia pelkkää jomotusta alhaalla oikealla, aivan kun menkat alkaisi ja välillä tuo kipu säteilee ala selkään asti. Tänään ollut pahin päivä mutta samoja tuntemuksia ollut jo ennen plussaustakin ja lähes joka päivä viikon ajan plussauksen jälkeen.
Nämä eivät siis tunnu miltään pistelyltä tai repäisykivuilta joita monet kokevat vaan suoraa ja jatkuvaa jomotusta.

Huolestunko turhasta? Ainut hyvä asia tässä on että vuotoa ei ole tullut, muuten olisinki jo varmasti toivoni menttänyt.

Mulla ainakin oli kovia kipuja ensimmäisillä viikoilla. Aivan kuin menkkakipuja vatsassa ja alaselässä, mutta monesti paljon voimakkaampia. Ja nimenomaan tuo oli jatkuvaa jomotusta, ei repäisykipuja jotka on sitten asia erikseen. Kaikki oli kuitenkin ensimmäisessä ultrassa hyvin. Nyt menossa rv 12 ja kipuja ei enää ole kuin satunnaisesti, ja toisessa ultrassakin todettu kaiken olevan kunnossa.

Minulla oli myös parin ensimmäisen kuukauden ajan... Menkkamaista tasaista jomotusta koko alavatsan alueella. Välillä on vieläkin samanmoisia tuntemuksia kun kohtu venyy ja paukkuu...
Tuskin sinun tarvitsee huolissasi olla varsinkaan kun mitään vuotoa ei ole esiintynyt.

:hug:

t. mama-L ja Onni 37+1

muoks: http://kaksplus.fi/keskustelu/t977065 tuolla enemmänkin juttua aiheesta!

hei bea. minulla oli myös toista lasta odottaessa kovia menkkamaisia kipuja jo ennen kuin kuukautisten olis pitänyt alkaa..kuukautisia ei sitten kuulunut ja ns. menkkakivut jatkui kuitenkin vielä useamman viikon ajan. myöhemmi alkoi vasta kohdun kasvukivut. nyt olen myös raskaana ja aivan alussa oli muutaman viikon menkkakipuja. tuskin kannattaa huolestua =) jane85 ja masu 10+1

Heissan Bea!

Itse sain elämäni ekan plussan hedelmöityshoitojen tuloksena marraskuun lopulla =) Ensimmäiset pari viikkoa testin jälkeen olivat kivuliaita. Tasaista painetta, polttelua ja menkkajomotusta, välillä mahan puolella, välillä selän puolella - ihan koko leveydeltä. Noin puolitoista viikkoa plussasta olin yhden viikonlopun niin kipeä, että oli pakko ottaa Panadolia vatsajomotukseen ja vaan lepäillä... Välillä tuntui, että munasarjatkin oli ihan solmussa ja pelotti tosi paljon.

Niin ne menkkakivut (kertaa 100) sitten kuitenkin tasaantuivat ja "normaaliraskausoireet" kohdun kasvukipuineen ja etomisineen alkoivat viikolla 7. Juniori on kasvanut tasaisesti ja kaikki on mennyt hyvin tähän saakka.

Plussasta onnitellen ja ihanaa odotusaikaa toivotellen, kaneliomena ja Elmeri 16+4

Kiitos kaikille kannustavista kommenteista ja kokemuksistanne! Tuntuu heti mukavammalta kuulla että en ole ainoa näistä kärsivä =) Tänään tosiaan koko aamupäivän jomotuksen jälkeen on vatsa rauhoittunut ja olo taas positiivisempi. Onhan kait nämä oireet kovin yksillöllisiäkin mutta näin ekakertalaisena sitä stressaa ja huolestuu kaikesta pienestäkin joka ei mene ehkä ihan kirjojen mukaan eli tälläisista kivuista ei kovin moni yleensä ole kommentoinut.

Kaikkea hyvää teille & toivotaan että vatsa nyt rauhoittuu =) veritestin mukaan mulla saattaa olla 2 kaveria massussa joten ehkä siitäkin johtuvat nämä kovat kivut kohdussa =)
10.3 sitten selviää miten on asiat.

Hyviä vointeja!
Bea

Yhteistyössä