baby bjorn taitaa olla noista rintarepuista se testien paras..
ergo tai muu vastaava on repuista lapselle ergonomisesti parempia..
meillä oli tuo bb mutta zse lähti myyntiin heti kun tein itse ekan kantoliinan.
kantoliinan edut reppuu8n nähden
- paino jakaantuu paremmin koko hartia olkapää alueelle kun repussa se paino tulee siihen hartioille. eli liinassa jaksaa kantaa paljon pidempiä aikoja ja isompaakin lasta.
- liina on lapselle ergonomisesti parempi. lapsen selkä ja lonkat tulee oikeaan asentoon eli selkä hiukan pyöreäksi ja lonkat auki, kun repussa ne jalat roikkuu vaan alaspäin ja vetää selkää suoraksi.
- lapsi viihtyy pidempään kun lapsella on oikeampi asento ja lasta SAA kantaa liinassa vaikka kokopäivän.. kun taas rintarepussa ei selän vä'symisen takia(siis lapsen selän)
- liinassa voi kantaa naama eteenpän.. naama rintaan päin. mahapuolella. selkäpuolella ja lonkalla. kun repussa vaan mahan päällä, naama tai selkä menosuuntaan. ja esim kotihommia tehdessä on kiva kun klapsen saa selkäpuolelle.
-liinan saa pienenpään tilaan. se on helpompi pestä, kun reppua ei pidä survoa ja taitella tai menee täytteet lyttyyn. ja pesun jälkeen ainakin bb kuivuu kauan. liina kuivuu nopsaan. liinaa voi käyttää myös lapsella rattaissa peittona, hyttysverkon tilalla yms.
- liina sopii kaiken kokoisille kantaqjille. kun esim tuo rbb rintareppu ei mahtunut meidän harteikkaalle isännälle päälle.
liinan saa halvemmalla jos tekee ite. omani maksoi noin 6e. ja itse tekemällä saa millaisen haluaa.
REPUN edut
- nopeampi pukea ja riisua
- ei vaadi harjoittelua