Kokemuksia kohtukuolemasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja murtunut odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

murtunut odottaja

Vieras
Itselläni on nyt rv 21, enkä ole koko raskausaikana vielä tuntenut sikiön liikkeitä. Aikaisemmissa raskauksissa olen tuntenut rv 16 paikkeilla. Onko jo syytä epäillä kohtukuolemaa?

Et ilmeisesti ole ollut rakenneultrassa?

Itse tunsin ekasta liikkeet 19+. toisesta 15+ ja kolmannesta vasta 19+ vai peräti 20+...ja kolmosella on kaikki hyvin...vetelee masussa parahillaan viikolla 26+.

No ennenku maalailet piruja seinille niin kannattaa käydä eka vaikka neuvolassa. Jos sinulla on istukka edessä tai ylipainoa paljon niin liikkeet voi tuntua vasta todella myöhään vaikka olis uudelleen odottaja.
Mars soittamaan aikaa neuvolaan.

Alkuperäinen kirjoittaja murtunut odottaja:
En ole vielä käynyt rakenneultrassa. Se on vasta ensi viikolla. Raskaus ollut ihan erilainen kuin aikaisemmat. Istukka alhaalla edessä.

No sinne eteen alas mulla ainakin potkut tulee...ja jos siinä on istukka edessä, niin se saattaa hyvinkin selittää sen, ettet liikkeitä tunne.

Jos liikkeet ei ole ensin tuntunut ja nyt yhtäkkiä loppunut niin ei varmaan kannata kamalasti asiaa murehtia..Tosiaan se istukan paikka ja kaikki vaikuttaa. Tsemppiä ensi viikon ultraan! :)

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
eikös noilla viikoilla ole vielä kyse keskenmenosta eikä kohtukuolemasta?

eikö neuvolassa ole kuunneltu sydänääniä?

Kohtukuolema tai keskenmeno, sama mulle, mutta kamala asia joka tapauksessa.

Neuvolassa kävin viimeksi lokakuussa. Torstaina seuraava käynti...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Soita neuvolaan, et pääsisitkö tänään kuuntelee sydänäänet jossain välissä. Suosittelen soittamaan! :hug: Mutta jos se istukka on sopivasti edessä, niin ei ne liikkeet tosiaan tunnu kunnolla vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Soita neuvolaan, et pääsisitkö tänään kuuntelee sydänäänet jossain välissä. Suosittelen soittamaan! :hug: Mutta jos se istukka on sopivasti edessä, niin ei ne liikkeet tosiaan tunnu kunnolla vielä.

En pysty tänään menemään kun en saa lapsille hoitajaa.

sillä mulla ainakin nää ylimääräiset kilot on ulkopuolella, ei kohdun sisäpuolella.
Tuo ylipaino vaikuttaa lähinnä vain siihen, ettei muut tunne niitä liikkeitä kovin aikaisin mutta itse tuntee...

AP:lle; Tosi myöhään olen tuntenut neljännen lapsen liikkeet, enkä kovin aikaisin tän viidennenkään. Ekoilta kolmelta suht aikaisin.
Ja painoahan on ollut joka raskauden alusta loppuun suht saman verran, että se siitä painoteoriasta.
Kaikki raskaudet ja niihin liittyvät tuntemukset eivät siis ole aina samanlaisia, joten sinulla ei välttämättä ole syytä huoleen.
Mutta hyvä tieten ois päästä mielesi rauhoittamiseksi käymään siellä neuvolassa kuunteluttamassa niitä sydänääniä vaikkapa sitten lastesi kanssa, jos ei muuten.

Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
No ennenku maalailet piruja seinille niin kannattaa käydä eka vaikka neuvolassa. Jos sinulla on istukka edessä tai ylipainoa paljon niin liikkeet voi tuntua vasta todella myöhään vaikka olis uudelleen odottaja.
Mars soittamaan aikaa neuvolaan.

Yhteistyössä