kokemuksia lasten kanssa asumisesta kerrostalossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heluna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heluna

Vieras
Olemme 3 henkinen ja ainoa perhe joilla on lapsia ko.rapussa. tyttäreni on joka toinen viikko isällään ja joka toinen viikko minulla,hän on 2-vanha. Avomieheni poika (4-vuotta) on meillä joka toisena viikonloppuna 1-2 päivää samaan aikaan tyttäreni kanssa, jolloin meillä on enemmän "meteliä" kuin normaalista kahdestaan ollessamme. Asumme 4.kerroksessa ja alakerrassamme asuu pariskunta (molemmat työttömiä), joista naisella on ilmeisesti masennus tai ainakin "kuulemamme" mukaan syö lääkkeitä.
Olemme saaneet nyt kuluneen vuoden aikana 5 anonyymiä lappua, joissa meitä sanotaan häiriöiksi koko rapun muille asukkaille, metelöimme yötä päivää,emme kunnioita muita asukkaita, asuntomme on lastentarha yms...
Alakerran naisen huuto, kiroilu ja tavaroiden paiskominen kuuluu todella hyvin meille, miksei myös siis muihinkin huoneistoihin. Olemme kuulleet läpi kuinka hän vihaa kaikkia ihmisiä tässä talossa sekä muuallakin ja että häntä pidetään hulluna. No, en yhtään ihmettele tuota.
Eilen viimeksi saimme tietokoneella kirjoitetun lapun,joka oli asiallisesti kirjoitettu. Siinä kehotettiin olemaan hiljaa ja oheistamaan lapsia sellaisiin sisäleikkeihin, jotka ovat sallittuja sisällä. Ihmetytti tämä ja sai minun sekä avomieheni sapen kiehumaan. Osaamme kyllä kasvattaa lapsiamme ja oheistaa heitä sisätiloihin soveltuviin leikkeihin, joten tämä otti päähän.
Tulimme lauantaina vasta kotiin (ke-la poissa) ja heti alakerrassa oltiin valppaina.
Heillä on itselläänkin lapsenapsiaan kylässä,eivätkä ole sieltä hiljaisesta päästä (kuten eivät pariskuntakaan). Että eikö löydy ymmärrystä heiltä?ilmeisesti ei.
Asukasisännöitsijältä ei heru myötätuntoa kohdallemme, paitsi siinä asiassa, jos pitää häiriölappuja laittaa.
Lapsia ei voi kieltää olemasta lapsia, ei ainakaan näin pieniä mitä meillä on.
No, nytpä on sitten hiiren hiljaista, kun ollaan tässä kahdestaan kotosalla. Saa nähdä pysyykö alakerran täti hiljaa itse.

Niin, No meillä neljä lasta ja asumme kerrostalossa. Ei koskaan valituksia. Ja myös meille kuuluu naapurista melua.. :D

Mun mielestä järjestyssääntökin sanoo ettei ole häiritsevää melua jos ei kuulu yöllä tms.
eli voit mun mielestä unohtaa moiset lappuset.. Tai jos laitat alakertaan samanlaisia.. ;)

Tuo että isännöitsijä on noin kädetön.. Ikävää, hänhän se olisi se henkilö jonka kuuluisi ottaa kanta nimenomaan järjestyssäännön mukaan..
Valitettavasti tiedän ihan ammatti-isännöitsijöitäkin jotka on täysin tiettyjen taloyhtiönhallituksen jäsenten pyöritettävissä.. :(

Jaksamista tilanteeseenne, toivotaan että jollain ilveellä naapurit muuttuisivat suvaitsevaisemmiksi..

Teillä vaan on niin tyhmiä naapureita :(
Me asutaan myös kerrostalossa jossa pääasiassa vanhuksia mutta meidän onneksemme nämä vanhukset rakastavat lapsen ääntä,välillä menee meidänkin murkkuikäinen ovet paiskoen rappukäytävässä ja välillä meidän 2v paukuttaa täysillä hakkaa :D kukaan ole koskaan mistään valittanut vaikka itse välillä anteeksi pyytenlenkin meteliämme.

Kyllähän kerrostalossa saa normaalia elämää viettää, johon kuuluu lasten leikit.
Eriasia jos mekkalaa ja huutoa kuuluu aamuvarhaisella tai yömyöhään.

Mielestäni sellaisten ihmisten, jotka eivät meteliä kestä, ei pitäisi asua kerrostalossa.
Väärinhän se on syyllistää lapsiperheen elämää. Mutta ikävä kyllä ihmiset ovat erilaisia ja tiedän hyvin omasta kokemuksesta, että tuollaisesta suvaitsettomasta naapurista voi saada asumisaikaisen riesan. Itselläni kokemusta on ajasta, jolloin asuin vielä yksin ja varmasti hiirenhiljaa, mutta nuoresta iästäni johtuen sain aina nimettömiä lappusia luukkuuni, kun jossain rapussa kuului ääniä. Siis täysin turhaan syntipukiksi.

Jaksamisia, koita olla välittämättä lappusista, vaikka tiedän, että se on kovin ärsyttävää!

Kerrostalossa tulee aina jotain ongelmaa... Meillä edellisessä asunnossa en voinut lasta nukuttaa päiväunille parvekkeelle, koska yläkerran mummo ravisti paskaiset mattonsa parvekkeelta, ruokki pikkulintuja siellä ja pesi parvekettaan niin että kaikki likavedet valui meidän partsille. Tämän lisäksi soitti yötä myöten jotain hengellisiä lauluja niinkin kovalla että sanat kuuluivat meille (saattoi soittaa siis vuorokauden ympäri). Hauskaa oli, että kylässä kävi pieniä lapsia, ja silti akka ei osannut asettua meidän asemaamme vaan jatkoi terrorisointia.

Ei auttanut mun laittama asiallinen lappu, eikä myöskään huoltomiesten sanomiset. Seuraava askel olisi ollut häädön propaaminen mummolle, mutta onneksi saatiin uusi koti.

No, täällä taas, ei niin paha, mutta ärsyttävä ongelma on yläkerran pienet lapset jotka mekastavat yötä myöten. En tiiä paiskovatko toisiaan seinään vai mitä ihmettä, mutta jumalaton pauke kuuluu, etenkin illalla kun lapset todennäköisesti ovat väsyriehuissaan siellä. Päivällä mua nyt ei minkään luokan metelit häiritse, onhan mulla omatkin lapset jotka ääntä päästää. En vaan tiedä mikä ihme siinä on että yläkerran lasten äiti antaa lasten mm. paukuttaa pattereita, tai tosiaan heitellä äänestä päätellen raskaitakin tavaroita pikin poikin... Sekä tosiaan, miten pienet lapset valvovat joka ilta jonnekin puoleenyöhön?

Tai sitten me ollaan vaan jotenkin yliherkkiä? No, täytyy vaan muuttaa maalle ja pois kerrostalosta niin ei kukaan häiritse meitä emmekä me ketään.

He voivat itse muuttaa jos eivät siedä ääniä. Meillä oli samanlaiset kamalat naapurit jotka häiritsivät kotirauhaa, ja lapsemme pelkäsivät heitä. Eläkää ihan normaalisti ja rentoutukaa. Hyvä kun otat isännöitsijään yhteyttä koska teidän ei tarvitse sietää omituisia lappuja!! Laita itse lappu, esim. mainos tyyneyden tipoista tms.

Alkuperäinen kirjoittaja voi ei!:
He voivat itse muuttaa jos eivät siedä ääniä. Meillä oli samanlaiset kamalat naapurit jotka häiritsivät kotirauhaa, ja lapsemme pelkäsivät heitä. Eläkää ihan normaalisti ja rentoutukaa. Hyvä kun otat isännöitsijään yhteyttä koska teidän ei tarvitse sietää omituisia lappuja!! Laita itse lappu, esim. mainos tyyneyden tipoista tms.

Eikös se ollut joku mäkikuisma mitä ne masentuneille suosittelee tai jotakin :laugh:

Kuulostaa vaan siltä, että olette väärässä talossa. Ilmeisesti talonne on luusereiden suosiossa jos siellä asuu kaikenlaista hörhöä ja öykkäriä. Eivät itsekään ole hiljaa.
Muuttakaa hvyät ihmiset toiseeen kerrostaloon missä lapset saavat olla lapsia ja eivät tarvitse katsoa tuollaista muiden örveltämistä ja sairaita naapureita. Miettikää ny mitä lapsenneki oppii tuossa hullujen talossa.

Yhteistyössä