Kokemuksia MBT kengistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on ne työkenkinä sairaalassa. Loistavat kyllä. Ihan takuulla joka killingin arvoiset, mikä niihin paloi. Jos ja kun ne keventää työtä, niin ne on juuri sen arvoiset. Tykkään tosi paljon.

Mulla on myös ollut ne työkenkinä (koulussa työskentelen, mulla sandaalimalliset mbt-kengät) ja aivan ihanat ovat olleet! Aiemmin tuli alaselkä helposti kipeäksi päivän seisomisesta, yms., mutta mbt-ostosten jälkeen on jaksanut paljon paremmin. Harkitsen juuri hankkivani ulkoilua/kävelyä varten toiset mbt:t :)

Ne pitää ryhdin suorassa, joten niillä kävely tekee hyvää. Kun kävelee oikein, ei tule kipuja. Tuplavuoron jälkeenkään ei pakota jalkoja. Mulla on ollut ne 2 vuotta jo ja edelleen on hyvännäköiset ja toimivat.

Kiitti kommenteistanne. Taidanpa minäkin sitten omani hakea vaikka reilu 200e hinta hieman ahdistaakin. Mutta riittävän pitkään (yli vuoden) olen asiaa harkinnut joten ei mikään heräteostos! :)

Itse vähävaraisena tutkailin huuto.net:tiä ja sattumalta oli myynnissä juuri omankokoiset MBT-kävelykengät! Melko uudet,ja siisti mustakin värinä. Huusin 90e:llä,eli n. kolmannes uuden kengän hinnasta. Ja on hintansa arvoiset,vaikka olisivat maksaneet enemmänkin!! Itse ajattelin että kunhan alle 200 löydän niin ostan.

Ongelmanani kun on ollut iskias-säryt,heikko selkä,polvikivut,huono ryhti,varsinkin lastenrattaita työntäessä kipeytyi joka paikka.

ei mennyt kauaa kun muutaman kilometrin päivittäisillä lenkeillä ainakin peppu timmeni!! :)

Heti ekoilla kävelykerroilla jo huomasi miten veri lähti jalkapohjissa kiertämään ihan eri tavalla,kuin olisi ollut tukossaverisuonet pitkään. saman tunsi myös tuttava joka hetken kokeili kenkiäni jalassaan.

selväsi myös selkä ja ryhti on saanut hyötyä kengistä.

jostain juuri luin että ovat "kuntosali minikoossa" :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja aaa:
Alkuperäinen kirjoittaja aaa:
Mulla on kolmet...

Miksi niin monet? Pidätkö niitä jatkuvasti?

Sandaalit, kävelykengät ja lenkkarit :)

Niin siis onko ne sulla jatkuvasti käytössä? Itse suunnittelen hankkivani lenkkeilyyn.

Se uudet lenkkarit on muuten huomattavasti kevyemmät ja sirommat kuin vanhemmat.

Jos saa vinkata niin käypä huuto.netistä katsomaan, siellä on ihan uusiakin myynnissä, olisin jo ostanut jos olisivat oikeaa kokoa. Kyttäilen koko ajan jos sinne tulisi mun kokonani...

Kiitos vastaajille! Löytyisikö vielä kokemuksia? Kellään mitään pahaa sanottavaa?

Itse käytän jatkuvasti. Sellainen paha sanottava, että jotkut ei pysty pitämään niitä vain osittain: eli jos vaihtelee niitä ja tavallisia, saattaa tulla ongelmia. Itellä ei kyllä ole ollut... Ainoa vaan, että en halua käyttää tavallisia, kun ne on niin hyvät.

Alkuperäinen kirjoittaja Kenkä:
Jos saa vinkata niin käypä huuto.netistä katsomaan, siellä on ihan uusiakin myynnissä, olisin jo ostanut jos olisivat oikeaa kokoa. Kyttäilen koko ajan jos sinne tulisi mun kokonani...

Jos huuto.netistä saa uusia yhdeksälläkympillä, niiden täytyy olla varastettuja. Toinen mahdollisuus on, että noin halvat on hankittu ulkomaisesta nettikaupasta (piraatteja). Lisää tästä aiheesta voi lukea maahantuojan sivuilta: http://fifi.mbt.com/Pages/Varo-piraattituotteita!.aspx

Eli tiedustelkaa aina ostokuittia, jos olette ostamassa käyttämätöntä tavaraa huuto.netistä tai kirppareilta.

Kiitos vastaajille! Löytyisikö vielä kokemuksia? Kellään mitään pahaa sanottavaa?
Sen verran on pahaa sanottavaa, että oikeaa kokoa on todella vaikea valita. Kengän ominaisuudet kun eivät kenkäkaupan käytävillä tule kunnolla esiin. Itse arvoin kaupassa pitkään kolmen koon välillä ja valitsin kuitenkin väärin. Jo ensimmäisellä lenkillä, kun pääsi kävelemään ylä- ja alamäkiä, kengät alkoivat hiertämään ja hankaamaan sekä varpaisiin sattua. Ja koska kenkiä oli käytetty ulkona ei niillä palautusoikeutta enää ollut.

Kyllä harmittaa niin paljon, että tuli yli 200 euroa heitettyä hukkaan, kun olin kengistä niin pitkään haaveillut ja säästänyt rahaa, että sain ne ostettua. Tyhmyydestään saa maksaa.

Kengästä kannattaa valita kokoa pienempi, kuin normaalikengästä. Käyntivaraa ei tarvita. Mulla on sairaalatyössä työkenkinä MTB:n kengät. Ne on tosi kivat ja toimivat. En vaihda niitä pois. Ryhti parani ja jalkakivut loppuivat.

[QUOTE="vieras";22033128]Kengästä kannattaa valita kokoa pienempi, kuin normaalikengästä. Käyntivaraa ei tarvita.[/QUOTE]
Riippunee mallista. Minulle normaalikengän koko olisi ollut sopivampi. Myyjä opasti, että kantapään tulee istua hyvin eikä se saa luistaa. Silläpä tulikin sitten valittua puolta numeroa normaalikenkää pienempi koko, joka sitten istui turhankin tiukasti ja kenkäni ovat käyttökelvottomat. Varpaat rutussa ja kantapää rakoilla.

Valitkaahan siis kengän kokonne tarkkaan, ettei käy yhtä surullisesti kuin minulle.

Riippunee mallista. Minulle normaalikengän koko olisi ollut sopivampi. Myyjä opasti, että kantapään tulee istua hyvin eikä se saa luistaa. Silläpä tulikin sitten valittua puolta numeroa normaalikenkää pienempi koko, joka sitten istui turhankin tiukasti ja kenkäni ovat käyttökelvottomat. Varpaat rutussa ja kantapää rakoilla.

Valitkaahan siis kengän kokonne tarkkaan, ettei käy yhtä surullisesti kuin minulle.

Turvallisinta on aloittaa sandaaleilla. Niissä on sitä säätövaraa hihnoissa.

Jos huuto.netistä saa uusia yhdeksälläkympillä, niiden täytyy olla varastettuja. Toinen mahdollisuus on, että noin halvat on hankittu ulkomaisesta nettikaupasta (piraatteja). Lisää tästä aiheesta voi lukea maahantuojan sivuilta: MBT etusivu

Eli tiedustelkaa aina ostokuittia, jos olette ostamassa käyttämätöntä tavaraa huuto.netistä tai kirppareilta.

No pah. Meillä ainakin myydään tavaraa halvalla ja lahjoitetaankin. Jos on tullut väärä hankinta tehtyä, siitä hankkiudutaan eroon eikä todellakaan aina lasketa senttejä. Kaikki eivät suhtaudu rahaan samalla tavalla. Jotkut pitää esim. meitä tuhlareina, mutta me annamme arvoa omalle ajallemme ja hermoillemme, emme kitkuta koko ajan.

Enkä paheksu mitenkään niitä, jotka senttejään laskevat. Ja ymmärrän, että joidenkin on pakko. Mutta on meitäkin, jotka emme aina säästä. Tai säästämme eri asioista. Ja kyllä: voisin myydä MBT:t halvalla, jos olisi tullut ostettua väärä koko tms.

Hei!

MBT on käyttänyt mm-taulukkoa, mutta valitettavasti se ei kyllä aina ole osottautnut hyväksi. Eilen juuri testasin mieheni kanssa meidän jalat ja verrattiin mm-määrää taulukkoon,e ikä natsannut. Joidenkin asiakkaiden kanssa se on taas toiminut. Kinkkistä :)

Tomin jälleenmyyjänä. www.finnbalance.com
Käykää katsomassa kenkiä ja soittakaa/ mailatkaa jos tulee kysyttävää. Autan mielläni.

Itselläni on MBT kengät olleet nyt 6kk ja 1kk hankinnan jälkeen rupesin jälleenmyyjäksi. Itse en enää kävele muilla kengillä..paitsi ehkä juhlissa :)

Alku voi tuntua hassulta, mutta kaikkeen tottuu ajan kanssa ja vanhaa on todella vaikea enää palata!

Terveisin
Assi Steurs
Finnbalance.com/ Hyvinvointipiste, assi.fi

Yhteistyössä