Kokemuksia Mini pill-pillereistä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hormoonihirviö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi et uskaltaisi. minulle ei käynyt nämä cerazette, vai mikä se ny oli. Vuosin kuin seula... Minipill- pillerit vei menkat kokonaan :) . Tyytyväinen olen ollut. Jos sais valita, niin en käyttäisi hormonaalista ehkäisyä ollenkaan ja menisin sterilisaatioon, mutta mies haluaa pitää mahdollisuuden 3:n lapseen...joten näillä etiäppäin.

Just ton tahdoin kuulla! Onko totta? Mullle kävin samoin cerazetten kans, siksi epäilen. Vaihdoitko lennossa noihin toisiiin vai piditkö taukoa? Pitikös ne aloittaa menkkojen aikana?Mitä maksavat? Eikö mitään huonoa sanottavaa niistä?

Öö, Kokeilin synnytyksen jälkeen näitä cerazetteja kuukauden- kaks ja heitin roskiin. Luotin imetyksen tehoon ja ajateltiin et toinen tulee jos tulee... ja tulihan se perään. Nyt toisesta jälkitark. pyysin lääkäriä kirjoittamaan minipill-reseptin, koska en halua sitä vuotorumbaa enää. Aloitin heti, ei mitään menkkojen oottelua, vaan lääkäri sanoi, että teho alkaa heti. En sit tosin tiedä, jos sulla on jo ollut menkat, niin kannattaa sit varmaan odottaa sitä ekaa päivää ja aloittaa vasta sitten. Mutta tosiaan- mulla ei ole tullut menkkoja 8kk, toiki voi johtua vielä hormoneista, mutta cerazette sai ainakin ihan hirveet vuodot aikaseks. Eli ei huonoa sanottavaa :)

Minullekaan ei sopinut ollenkaan cerazette, vuosin yli kuukauden putkeen ja paikat arkana. nyt olen syönyt vajaa pari viikkoa mini-pilliä ja toistaiseksi on toiminut... toivottavasti paranee tilanne.

Minullekaan ei sopinut ollenkaan cerazette, vuosin usein joskus jopa 2 kertaa kuukaudessa. Ite vaihdoin lennossa, kysyin lääkäriltä, et voiko aloittaa heti minipill merkkiset.. En tiiä sitten, et oisiko mun kuulunu/pitänyt oottaa niitä menkkoja...

joo sama täällä..cerazette toimi alkuun..sitte alko vuotorumba..muitaki pillereitä (yhdistelmä pillereitä) olen kokeillut ja mikää ei tunnu sopivan..
tänään hain mini-pillssit ja mietin että alotanko heti vai odotanko menkat. lääkäri sano että hetiki voi kyllä alottaa että kumia pitäs lisäks käyttää siihen asti että seuraavat menkat tulee..
toivottavasti tämä tästä nyt sitte:)
en ymmärrä miks noita cerazetteja kellekkää ylipäätään annetaan et miksei heti tarjota tota mini pillssiä..

Itse aloitin pillereiden syönnin nöin 14-15 vuotiaana. Aloitin Yasmin- pillereillä, joita söin muutaman vuoden. Toimivat muuten moitteettomasti, mutta rupesin olemaan kamalan ärtynyt ja jopa agressiivinen, kärsin mielettömistä mieliala vaihteluista ja kamalasta päänsärystä. Vaihdoin silloiset Yasminit Merciloneihin. Söin Merciloneja muistaakseni muutaman kuukauden, sillä eivät sopineet minulle. Vuosin jatkuvasti, eikä pillereistä ollut mitään "hyötyä tai iloa." Vaihdoin Mercilonit ensimmäistä kertaa minipillereihin, Cerazetteihin. Kestin niitä melkein puoli vuotta, ja koko aika oli yhtä tuskaa! Vuosin päivästä toiseen, vuoto loppui illalla, alkoi seuraavana aamuna. Vuoto saattoi loppua, mutta jos olin yhdynnässä (tai sain esim. orgasmin tai kiihotuin voimakkaasti.) rupesin heti vuotamaan. Puolen vuoden ajan sama rättirumpa. Seksihaluni katosivat kokonaan, eikä hirveesti muutenkaan kiinnostanut seksiä harrastella, kun vuosin jatkuvasti (vaikka vakituisessa suhteessa olenkin ollut jo pitkään.) Nyt olen viis päivää syönyt Mini-Pill-pillereitä, ja sama vuoto jatkuu. Vuoto loppui toissapäivänä, mutta taas kun olin yhdynnässä, alkoi vuoto. En tiedä mitä pitäisi ajatella. Tuntuu turhauttavalta. Toivon todellakin, että Mini-Pillereiden aikana vuoto loppuisi, ja olenhan syönyt niitä vasta vajaan viikon.. Muuten olen ollut Cerazetteen ja Mini-Pilleriin tyytyväinen, ei ole ollut minkäänlaisia mieliala vaihteluita, lihomista, yms yms.. Mutta tämä ikuinen vuoto on turhauttavaa, ja eipä noista pillereistä ehkäisynä hirveesti apua ole, kun ei seksiä hirveesti kiinnosta harrastaa, ainasen vuodon ja halujen vähenemisen takia. Mutta, saa nähdä miten käy! :)

Cerasette Jasmin ja minipilerit kokeiltu, no minipillereissä sivuvaikuituksesna heittelin tavarat seiniin.. en todellakaan ole väkivaltainen tai vastaavaa normaalisti :(
Muissa eli Jasmin ja Cerasette niissä loppui halut :/ lääkäri tuumasi että sittenhän ne toimii,
siis toimiiko???
Jos minä makaan kuin lahna sängyssä joko tuli kiva juttu..

Nyt kumi tai se ehkäisyvaahto käytössä ;)

Menin kiltisti apteekkii tänään, koska pillerini luppuvat parin päivän päästä. (Mini-pill) No mulla oli vain 10e mukana, koska viimeksi joulukuussa ne maksoivat 8,84 € no sitten hinnaksi sanottiinki 20,30€ Olin vain että mitä et eiköne maksakkaa enää alle kymmentä euroa ja apteekissakin ihmettelivät ja eivät olleet edes huomanneet hinnan nousua. No juoksin autoon ja sain maksettua pillerit.. Aika raju hinnan nousu kyllä, vaikka onhan jotkut pilleritkin jotain 40€

Joo kyllä loksahti mullakin suu auki. Ostin muutakin ja lopullinen hinta oli jotain 27€. Piti sit mennä ulos sitä kuittia kattomaan että mitä ihmettä. Ja sit menin kysymään et onks niissä hinta noussu...ei kans kassalla osannu sanoa. Sanoi vaan että farmaseutilta vois kysyä, mut hän näytti olevan varattu niin ajattelin et antaa olla. Piti sit täältä tulla kattomaan. Aikamoinen nousu kyl...12€!! Halpahan se kyl enne olikin, mut ois nyt voinu pikku hiljaa sitä hintaa nostaa eikä tolleen kertarysäyksellä.

Mulla ne cerazetet aiheutti samaa kuin monella muulla, että melkein koko ajan oli menkat, mutta gyne sanoi, että niitä kannattaa kokeilla puoli vuotta, ennen kuin luovuttaa, ja viiden kuukauden jälkeen (Joka toinen viikko menkat) tahti rauhottui ja nyt menkat tulee joka toinen kuukausi.

Hei! Itselläni on tullut nyt sivuvaikutuksia Mini-pilsseistä,jotka pistävät miettimään hartaasti vaihtaakko merkkiä vai antaisko olla vielä hetken. Muuten ollut ihan hyvät,mutta hiljan alkanut olemahan valtavaa kiukkuisuutta,alakuloa,itkuisuutta ja herkkää mieltä. Ja sellaista voimakkaan tuntuista pahaa oloa. Jos nämä oireet eivät vähene/katoa käytön jatkaessa, mun on pakko vaihtaa. Mä en jaksa tälläistä kauaa!Itku saattaa tulla yks kaks ja paha olo on niin voimakasta, ja kun ei sille voi mitään. Vielä olisi 10 päivää ensimmäistä liuskaa.
Mutta olen kans kokeillut useita e-pillereitä, ja alkaa tuntuun mahdottomalta löytää sopiva jossa olisi siedettävät sivuvaikutukset.
Eikö kenelläkään muulla ole ollut ko. sivuvaikutuksia mielialoihin?

Mini-pill oli kyllä niin loistavat pillerit.ei mitään sivuvaikutuksia. harmi vaan että 10kk käytön jälkeen alkoi vuoto joka ei loppunut millään joten jouduin lopettamaan.

Mä olen kokeillut monet pillerit, yhdistelmiä ja parit minipillerit, kuten Cerazette. Kaikista vuotanut jatkuvasti ja halut menneet. Nyt olen syönyt MiniPilssejä muutaman vuoden ja toimii. Aluksi vuosin jonkin verran kolmisen kuukautta (kuten aina kun vaihdan pillerit) mut sitten menkat jäi pois. Aluksi tuli pari kertaa vuodessa niukat kivuttomat menkat. Nykyään tulee 4-5 kertaa vuodessa menkat, välillä niukat ja välillä normit. Satunnaisesti voi tulla tiputtelupäiviä, riippuen stressistä. 3h unohdusaika on tosi lyhyt, en "onneksi" ole ollut suhteessa. Sivuoireita ei ole. Miinuksena unohdusaika ja noussut hinta. Ennen tosiaan oli sen 3e kuussa, nykyään saman hintainen kuin muutkin.

Olen syönyt Mini-Pillereitä nyt noin puoltoista vuotta. Sitä ennen oli käytössä Microluton, joka pisti mut vuotamaan joka toinen viikko. Tän puolentoista vuoden aikana kuukautisten tulo on ollut hyvin epäsäännöllistä. Välillä on ollut monta kuukautta ilman vuotoa, välillä sitten normaalisti kerran kuussa. Nyt sitten kärsin häiritsevästä tiputteluvuodosta. Saatan olla pari päivää ilman vuotoa, sitten vuodan taas pari päivää. Alkaa olee vähän epätoivonen olo kun tuntuu, että pillerit vaan pistää vuotamaan =(
Ja viimeiseksi mainitsen, että ensin minulle määrättiin E-pillerit, jotka sitten aurallisen migreenin vuoksi eivät sopineetkaan mulle.

Yhteistyössä