kokemuksia Nexplanon ehkäisykapselista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nex
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
päänsärkyä ja runsasta tiputtelua 8kk putkeen sitten kyllästyin ja otin pois.

Nyt käytössä mini-pill merkkiset minipillerit ja ne sopii hyvin.. Jossain vaiheessa ehkä vaihdan jadelle kapsellin, siinä on vaikuttava aine sama kuin mini-pillissä...

Karu kokemus..suosittelen yksityisellä lääkäriasemalla laittoa.mennessäni vastaanotolle lääkäri luki paketista käyttöohjeita..kun lääkäri kysyi puudutuksen jälkeen et puutuiko?sanoin et ei yhtään.ampui sitten kapselin käsivarteen (mikä ei ollut vieläkään puuduksissa).pääsi pari kirosanaa..sen jälkeen kysyi hoitajalta et mahtoiko se edes mennä sinne?molemmat kohautti olkapäitään..mä olin et ei perkele..siinä sitten lattialle katselevat lääkärit..sit vaan totesin et eiköhän se siel mun hihassa ole, jos se sun ampuma-aseesi on tyhjä!!!!niinku ihan terveellä järjellä ajateltuna..toivottavasti ainakin..siinä sitten kysäsin että pitääkö mun nyt mennä vielä röntgenin kautta!!!?ei vastausta.hyppäsin ylös ja lähdin menemään..seuraavana päivänä tarkistin terveyskeskuksessa ja mahdollisesti kapseli olikin siellä..oikeen luotettavin mielin minä sitten :) mut kapseli ollut ihan ok.kuukautiset tulleet erittäin harvoin.tuntuu sopivan toisin kuin mitkään pillerit.ei pillereiden aiheuttamaa hormoniheittelyä.suosittelen.nyt vain sellainen tunne et onko mahdollisesti pettänyt..pitää tehdä varman testi, mutta hyvä valinta tällaiselle kun ei muista jokapäivä pillereitä popsia.kannatan ehdottomati tämän kokemuksen jälkeen yksityisiä lääkäriasemia näiden asentamiseen ;)

Aiemmat ketjut aiheesta kertovat karua kieltä...
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2091380-nexplanon-hormonikapseli-epamaaraisia-vuotoja-nyt-pari-kk-normaalia/#post26367071
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2134560-ehkaisykapselista/#post26509270

Mulla on ollut kapseli vuoden, enkä voi valitettavasti suositella... ensimmäiset 8kk mahtavia, sen jälkeen naama täynnä pikkusormenpään kokoisia finnejä (ennen finnejä tuskin koskaan), vuotoja, migreeniä...