kokemuksia synnytyssairaalasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiedosta kiitollinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kättärin synnytysosasto ihan mahtava! Siitä ei ole sanottavana mitään poikkipuolista sanaa! :flower: :flower:
Ja synnyttäminenhän se pääasia olikin :) Synnytyksen jälkeen osastolla oli vähän nihkeämpää, tosin imetysapua sai, kun vaan pyysi niin todella hyvin! Päivystyspoliklinikalla ennen synnytystä oli kyllä ilkeä kätilö... :( Mutta siis synnytysosasto ihana ja ihanille kätilöille suuri +!!!!! :hug:

voin lämpimästi suositella naistenklinikkaa.mua hoitaneet kätilöt olivat aivan ihania ja ennenkaikkea ammattitaitoisia,pelastivat mun lapsen hengen.lastenklinikkaa ei tarvittu mutta se oli todella lähellä...joten oli onni että valitsin nkl.

oltiin perheosastolla ja sielläkin henkilökunta mukavaa ja opittiin kaikki tarvittava =)

naistenklinikkaa haukutaan turhaa kliiniseksi,synnytyssali oli viihtyisä,siellä oli miehellekin peti =) tosin ei vissiin joka huoneessa.kivunhoidossa olivat aina askeleen edellä.synnytys oli loppujen lopuksi aivan ihana kokemus ja toivottavsti saan joskus mennä uudelleen

Kättäri on aivan ihana paikka...tai kokemusta on haikaranpesästä. Henkilökunta tosi kannustavaa ja auttavaista. Sai tosi paljon imetysapua ja miehelle näytettiin kädestä pitäen vaipanvaihdot ym.

Jorvissa synnytin 15.4! Itse pidän henkilökohtaisesti paikasta ja haluan sinne myös uudestaan!

Pääsin kahden yön jälkeen jopa pyynnöstä kotio kun en oikein viihdy sairaaloissa :)

Mukava henkilökunta ja hyvä ruoka :)

suosittelen!!!

Ehdottomasti Naisten klinikka. Kätilöt olivat aivan ihania ja itse en huomannut paljon puhuttua laitosmaisuutta ja kolkkoutta. Sairaalahan se kuitenkin on ja tärkeintä on osaava henkilökunta. Eka synnytykseni oli imukuppisynnytys ja siitäkin syystä olen todella tyytyväinen, että olin osaavisa käsissä. Perhehuone oli todella hyvä kokemus.
Samaan paikaan olen menossa muutaman viikon sisällä eikä ollut epäilystäkään valintaa tehdessäni.
Ihan varmasti Kätilöopisto ja Jorvi ovat nekin hyviä, mutta itse valitsin aikoinaan Naisten klinikan ihan käytännön syistä.

Kättärillä mie olin tuossa kaksi kuukautta sitten. Ja tykkäsin kyllä kovasti. Hoito oli hyvää ja asiallista. Kaikki neuvottiin ja opastettiin, mitä vaan kysyin, mutta ite sain kanssa tehdä, minkä osasin ja halusin.

Kivunlievityksestä sen verran, että ammetta mie olin toivonu, mutta se huone oli varattu. Muuten mie sain just sillon kun halusin ensin petiditiiniä, että sain nukutuksi muutaman tunnin ennen saliinkaan pääsyä ja sitte lopuksi epiduraalin. Totesin vaan, että nyt jotain tarvittas ja kun kätilö kysy, että meenkö uudestaan suihkuun vai pannaanko puudutus, mie vastasin vaan, että en mie kyllä jaksa enää suihkuun mennä. Ja saman tein kätilö meni tilaamaan puudustusta. Kätilö piti myös tiukasti miun puolia, kun anestesialääkäri yritti kysellä miulta kummia supistuksen aikana. Kätilö vaan tokas, että nyt taitaa supistaa niin lujaa, että kysyppä vähän myöhemmin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2005 klo 23:48 kesä82 kirjoitti:
Kättärillä mie olin tuossa kaksi kuukautta sitten. Ja tykkäsin kyllä kovasti. Hoito oli hyvää ja asiallista. Kaikki neuvottiin ja opastettiin, mitä vaan kysyin, mutta ite sain kanssa tehdä, minkä osasin ja halusin.

Kivunlievityksestä sen verran, että ammetta mie olin toivonu, mutta se huone oli varattu. Muuten mie sain just sillon kun halusin ensin petiditiiniä, että sain nukutuksi muutaman tunnin ennen saliinkaan pääsyä ja sitte lopuksi epiduraalin. Totesin vaan, että nyt jotain tarvittas ja kun kätilö kysy, että meenkö uudestaan suihkuun vai pannaanko puudutus, mie vastasin vaan, että en mie kyllä jaksa enää suihkuun mennä. Ja saman tein kätilö meni tilaamaan puudustusta. Kätilö piti myös tiukasti miun puolia, kun anestesialääkäri yritti kysellä miulta kummia supistuksen aikana. Kätilö vaan tokas, että nyt taitaa supistaa niin lujaa, että kysyppä vähän myöhemmin.

Samanlaisia kokemuksia kättäristä :flower:
Tosin kun minä pyysin jotain lievitystä, tarjottiin heti epiduraalia (tosin kohdunsuu oli jo 4cm auki) ja samantien olikin jo anestesialääkäri paikalla. Ja kätilö oli ihana kun rauhoitti mua kun epiduraali laitettiin, pelkäsin kovasti sen laittoa! :)

Synnytin Jorvissa 4,5kk sitten ja menen EHDOTTOMASTI uudestaan! Tiesin jo tutustumis käynnillä että se paikka on minua varten!

Upeat kätilöt (sattui ainakin mun kohdalle), kaikki kävi synnytyksessä rauhallisesti, eikä turhia hötkyilty. Kertoivat koko ajan missä mennään ja mitä tapahtuu seuraavaksi.

Osastollakin oli tosi mukava henkilökunta, yksi ainoa vanha rouva oli turhan tätimäinen ja liikaneuvova mutta sen kun ottaa hyvissä mielin niin ei ongelmia!

Osastolla oli hyvä ruoka!

Eli en kyllä keksi oikeastaan mitään miinusta siitä paikasta! Eli EHDOTTOMASTI sinne vaan ;)

Ja täytyy kyllä vielä sanoa että on se vähän omastakin asenteesta kiinni, tuleeko toimeen muiden kanssa :)

Pitimän vielä lisätä, että minäkin pääsin 2 yön jälkeen kotio kun niin tahdoin!

Ja kivunlievityksestä sen verran myös, että koko ajan olivat kyselemässä "tarvitsetko jotakin kivunlievitystä" ja ilokaasun jälkeen "vieläkö auttaa, haluatko vahvempaa?" ja sitten sain epiduraalin :)

Yhteistyössä