kokemuksia

tuleva äippä

Uusi jäsen
26.05.2004
24
0
1
onks kellää kokemuksia kissoista ja vauvasta?mulla on kaxs kissaa ja koira, mut stressaan ku vauva tulossa ja oon kuullu et kissat ei meinaa sopeutuu yleensä ku taloon tulee pieni vauva...onx kellää positiivisia tarinoita? :/ vai joudunko valmistautuu siihen et mun täytyy luopuu niistä :( :(

Ei todellakaan tarvitse luopua! :o Kissat kyllä sopeutuvat vauvaan. Onko sinulla sisä- vai ulkokissoja? Voisit hankkia jo etukäteen Feliway-haihduttimen ja suihkeen. Laita haihdutin seinään n. kuukausi ennen vauvan tuloa. Vauvan tavaroiden olisi hyvä olla esillä jo kauan ennen vauvan syntymistä, että katit ehtivät tottua. Vauvan tarvikkeisiin, esim sänkyyn, vaunuihin, sitteriin jne kannattaa suihkutella Feliwayta silloin, kun ne laittaa esille muutamana päivänä, näin vältyt siivoamasta pissoja ja kissat hyväksyvät uudet jutut paremmin (suihke ei ole vauvalle vaarallista, kunhan sitä ei käytetä vauvan läsnäollessa. Tuote ei vahingoita tavaroita eikä haise tms). Isä voisi myös tuoda sairaalasta jonkin vauvalle tuoksuvan pyyhkeen tms kotiin kissojen tutkittavaksi. Muistakaa huomioida kissoja yhtälailla kuin ennenkin. :)

Feliwayta saa apteekista, eläinlääkäreiltä (halvinta!) ja joistakin eläinkaupoista. Haihdutin maksaa n.30-40 euroa (siihen täytyy ostaa n. kk välein uusi täyttöpullo, jonka hintaa en muista) ja suihkeen saa alle 30 eurolla. http://www.vetcare.fi/index.php?id=86

Eipä meilläkään minkäänlaista ongelmaa ollut kissan ja vauvan kanssa.
Kissa ei mennyt edes vauvan sänkyyn jos tämä oli siellä vaan odotti kiltisti vuoroaan. Muutenkin käyttäytyi rauhallisesti ettei säikäyttäisi vauvaa :D

Yhteistyössä