[QUOTE="aapee";27210032]Asia on siitä hankala että miehellä on täällä vakituinen työpaikka ja omaa lähes hiljattain rakennettu talo. Mulla ei ole täällä työtä eikä omalta alaltani ole työpaikkoja ollut tarjolla yli vuoteen ei edes mitään paska duunia. Mulla ei ole autoa tms. Olen köyhä koska olen työtön. Lapsi joutuu käymään koulua eri kielellä mikä on tuottanut suuria vaikeuksia ja lapsi itkee usein ettei halua mennä kouluun. mulla ei ole ketään täällä johonka voisin luottaa tai purkaa oloani jos siltä tuntuu eli tukiverkostoa ei ole. mä tiedän että ainoa tapa jolla mä selviän on että lähden täältä. on vaan niin vaikeaa tehdä sellainen päätös.[/QUOTE]
Missäs te oikein asutte, jos lapsi joutuu käymään koulua eri kielellä kuin on tottunut? Suomessa kuitenkin opetusta tulisi tarjota sekä ruotsiksi, että suomeksi. Voi vaan olla, että lapsen koulu ei ole silloin se lähi koulu. Jutteleppa asiasta opettajan kanssa.
Sitten mä en ainakaan eroa alkais miettiin, jos rakastatte toisianne ja muuten sujuu.Enkä tollaisen takia alkais rikkoon lapsen perhettä. Asia on toinen jos sun ja miehen välillä ei ole rakkautta.
Eikö miehesi voi hommata sinulle autoa? Yhteistä kotia kai kuitenkin asutte. Hae kursseille, kouluun, hetkeksi töihin vaikka jollein muulle alalle mihin oot kouluttautunut, jos oman alan töitä ei ole. Älä jää rypemään itsesääliin ja pahaan oloon, hakeudu harrastuksiin missä tapaat muita ihmisiä, saat muuta ajateltavaa.
Oletteko asuneet jo kauan siellä missä nyt asutte? Jos olette asuneet vasta vähän aikaa niin voin kertoa ihan kokemuksesta, että täysin uuteen paikkaan sopeutuminen voi viedä parikin vuotta, tarvii kuitenkin luoda kaikki suhteet ja verkostot nollasta. Juttele miehellesi ja kerro tuntemuksistasi, sopikaa, että katselette vaikkapa vuoden-pari ja jos edelleen koet ettet sopeudu niin sitten voisitte harkita muuttoa.