M
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
En minä kyllä käsitä, miksi niitä tulonsiirtoja pitää niin paljon olla. Itsellä on ihan hyvät tulot, ja ei minua sinänsä verojen maksu ihan kauheasti haittaa, mutta itse koen niin, että tulot ovat minulle palkkio siitä asemastani, jonka olen saanut. Miksi joku sellainen, joka ei ole saanut yhtä hyvää työtä ja palkkaa, pitäisi kuitenkin palkita tulonsiirroilla?
Esimerkiksi minä maksan itse lapseni harrastukset, perheen lääkkeet ja lääkärikäynnit, vakuutukset, yms. Millä logiikalla joku toinen saa tämän kaiken ihan ilmaiseksi? Kun fakta on kuitenkin se, että ei elämässä VOI saada kaikkea. Ja että yleensä ne asiat hankitaan omalla palkalla. Eli jos ei sun palkka riitä vaikka harrastuksiin tai vakuutuksiin, niin jättää ne pois. On selvä, ettei ketään voi nälkään tappaa, mutta kyllä sosiaaliturva antaa ihan vääränlaisen turvallisuudentunteen. Ihmiset TIETÄVÄT, etteivät joudu kadulle, kuole nälkään tai kuole tauteihin, kun saavat kaiken tarvittaessa jopa ilmaiseksi.
Miten köyhien elämä sitten enää eroaa muiden elämästä, kun kaikki kuitenkin saavat samat perusasiat - sillä erotuksella vain, että hyvätuloiset joutuvat maksamaan ne itse, pienituloiset saavat vähän avustusta (esim. asumistuki) ja kaikkein köyhimmät saavat kaiken ilmaiseksi.
On selvä, ettei ketään voi nälkään tappaa, mutta kyllä sosiaaliturva antaa ihan vääränlaisen turvallisuudentunteen. Ihmiset TIETÄVÄT, etteivät joudu kadulle, kuole nälkään tai kuole tauteihin, kun saavat kaiken tarvittaessa jopa ilmaiseksi.
En minä kyllä käsitä, miksi niitä tulonsiirtoja pitää niin paljon olla. Itsellä on ihan hyvät tulot, ja ei minua sinänsä verojen maksu ihan kauheasti haittaa, mutta itse koen niin, että tulot ovat minulle palkkio siitä asemastani, jonka olen saanut. Miksi joku sellainen, joka ei ole saanut yhtä hyvää työtä ja palkkaa, pitäisi kuitenkin palkita tulonsiirroilla?
Esimerkiksi minä maksan itse lapseni harrastukset, perheen lääkkeet ja lääkärikäynnit, vakuutukset, yms. Millä logiikalla joku toinen saa tämän kaiken ihan ilmaiseksi? Kun fakta on kuitenkin se, että ei elämässä VOI saada kaikkea. Ja että yleensä ne asiat hankitaan omalla palkalla. Eli jos ei sun palkka riitä vaikka harrastuksiin tai vakuutuksiin, niin jättää ne pois. On selvä, ettei ketään voi nälkään tappaa, mutta kyllä sosiaaliturva antaa ihan vääränlaisen turvallisuudentunteen. Ihmiset TIETÄVÄT, etteivät joudu kadulle, kuole nälkään tai kuole tauteihin, kun saavat kaiken tarvittaessa jopa ilmaiseksi.
Miten köyhien elämä sitten enää eroaa muiden elämästä, kun kaikki kuitenkin saavat samat perusasiat - sillä erotuksella vain, että hyvätuloiset joutuvat maksamaan ne itse, pienituloiset saavat vähän avustusta (esim. asumistuki) ja kaikkein köyhimmät saavat kaiken ilmaiseksi.
Köyhiltä pitää ottaa lisää ja jakaa rahat keskieurooppalaisten pankkien tukemiseen.
t. kokoomuslainen
Mitä köyhiltä on otettu, mitä ei muilta, esim. keskituloisilta tai hyvätuloisilta ole otettu?Siksi juuri köyhiltä pitää ottaa lisää, koska heiltä ei vielä oteta tarpeeksi.
t. kokoomuslainen
Niin mutta sosiaaliturva parantaa työntekijän asemaa. Jos ilman työpaikkaa joutuisi kadulle ja kuolisi nälkään, niin työnantajat voisivat kohdella työntekijöitä ihan miten huvittaa, koska kukaan ei kuitenkaan uskaltaisi ottaa lopareita, vaikka kohdeltaisiin kuinka huonosti tahansa.
Eli ne joutaiskin sairastua ja kuolla pois, kellä ei olis varaa maksaa terveyspalveluja tai vakuutuksia?
Jos kokoomus ei tykkää tulonsiirroista, niin miksi kokoomus kuitenkin jakaa rahaa irlantilaisille, kreikkalaisille, portugalilaisille ja vielä espanjalaisillekin?