Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja anika harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja aaa:
Katsoppa huvikseen suomen rikkaimpien veroprosentit. Itselläni on 3,46 kertaa suurempi veroprosentti, kun suomen rikkaimmalla.
Mitä niillä sitten se on kun mun matikka ei riitä TAI mikä on sun vero%
jos rikkailla on 10 niin sulla on siis 34,6% joten tienaatkin ihan kivasti....
Mun vero% on noin 30 sitten vielä muut vähennykset,
Sitä paitsi pääomatuloista maksetaan veroa 29%
juu munkaan matikka ei taho riittää... mut jos nyt koittaa pikaseen laskea jotain esimerkkiä eli jos suomen rikkain nyt vaikka tienaa 10 000 000e vuodessa ja maksaa siitä 10% veroa se on 1 000 000e ja aaa maksaa vaikka 45 000e vuosituloista 34,6% veroa se on 15 570e no mun mielestä kyllä tuo rikas maksaa enemmän ihan euroissa laskettuna....
No se kai tästä vielä puuttuisi, että pienituloiset maksaisivat euromääräisesti enemmän kuin suurituloiset...
Ongelmahan on siinä, että tällä hetkellä osa rikkaista maksaa pienemmän osan tuloistaan veroina kuin pienituloiset. Eli osallistuvat yhteiskunnan pyörittämiseen suhteessa pienemmällä osuudella. Minusta se on kyllä väärin.
juu minustakin on oikein että rikkaat maksavat enemmän mutta rajansa kaikella!!!
mikä sitten olisi oikein? sekö että 1 000 000e tienaava ja 40 000e tienaava maksaisivat molemmat 10 000e veroja silloinhan he maksaisivat saman verran!! vai sekö olisi oikei että 40 000e tienaava maksaisi 5 000e ja 1 000 000e tienaava 99 000e??
No ei kumpikaan noista, kai sen nyt itsekin käsität. Ensimmäisessä esimerkissäsi suurituloinen maksaisi 1% ja pienituloinen 25%. Toisessa taas suurituloinen maksaisi 9,9% ja pienituloinen 12,5%.
Molemmissa tapauksissa siis pienituloinen maksaisi suhteessa enemmän kuin suurituloinen.
Mielestäni juuri se on väärin.