Kiitos kaikille kannustuksesta
Meilläkin vauva itki jo laitoksella paljon ja itse ajattelin, että itkee sitä kun ei saa tarpeeksi ruokaa. Annettiin sitten jo sairaalassa korviketta, mitä menikin suhteessa tosi paljon. Mulla ei vaan tullut maitoa kaikista yrityksistä huolimatta ja olin tulla sen asian kanssa hulluksi.
Imetin ja pumppasin, imetin ja pumppasin...tuntui siltä, että pumppasin alkuun kaiken sen aikaa maitoa, mitä vauva nukkui. Ja kun tuntien pumppaamisen tulos oli sellaiset 10 ml, ei hommassa tuntunut olevan mitään järkeä....Lopulta luovuin myös imetyksestä, rinnat verillä....Ja se oli oikeesti helpotus. Kun myönsin itselleni, että tää ei nyt vain onnistu, eikä se tee musta sen huonompaa äitiä. Olen varmasti ollut nyt sata kertaa parempi äiti, kun lopetin sen itkemisen imetyksen epäonnistumisen takia.
Synnytin sektiolla viikolla 39 (perätilan takia). Vauva on kasvanut ihan käyrien mukaan, eli sen suhteen ei ole ollut syytä huoleen (paitsi juuri ennen sairaalareissua, kun vauva oksensi toooosi paljon, paino ei noussut).
Meilläkään sitä itkukohtausta ei saa loppumaan yhtikäs millään. Vauva itkee asennosta ja kanniskeluista huolimatta. Vauvaa on kohtauksen aikana lisäksi tosi hankala pidellä, koska huutaa ihan ""kaarella"" ja sätkii/potkii ihan mahdottomasti. Välillä simahtaa muutamaksi minuutiksi, mutta havahtuu taas pian huutamaan lisää.
Yksi asia mikä on hieman muuten auttanut, on mahallaan nukuttaminen. Siis en uskalla öisin mahallaan nukuttaa, mutta päivällä ollaan nukuttu mahallaan. (olivat sairaalassa tehneet näin, joten uskalsin sitten kotonakin kokeilla). Mahallaan vauva rauhoittuu huomattavasti helpommin, eikä säpsähtele ja heräile kaiken aikaa. Oletko kokeillut?