Kolmas ajokerta autokoulussa takana ja pääsin jo liikenteeseen ajelemaan :) Huomasi taas mitä autokoulunauto joillekin merkitsee :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja autokoululainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
mulla jäi mieleen kun autokoulussa auto sammui risteykseen, olin ensimmäisenä risteyksessä enkä ehtinyt lähteä vihreällä kääntyvällä valolla joka kaiken lisäksi paloi about sekunnin. takana oleva auto tööttäili ja näytti käsimerkkejä, nainen ratin takana. olin jo aikuinen itsekin, teki mieleni nousta autosta ja pahoitella takana olevalle sitä etten vielä osaa autoa ajaa, olenhan vasta AUTOKOULUSSA ja tööttäileminen tuossa tilanteessa auttaa ihan mielettömästi!!!!

Mä en kanssa ymmärrä että miten se autokoulun auto on niin punainen vaate monelle, kun nekin on kuitenkin itse joskus sillä sählänneet liikenteessä :) Itse olen jo reilusti päälle 30 ja tiedän että olen hyvin varovainen ainakin näin aluksi tuolla liikenteessä ja niinhän sitä pitää ollakin. Se varmuushan tulee vaan ajamalla.
Koska sitä ei jaksa körötellä auton perässä joka voi tehdä mitä tahansa yllättävää. Jos opit aikanaan ajamaan niin huomaat sen sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
mulla jäi mieleen kun autokoulussa auto sammui risteykseen, olin ensimmäisenä risteyksessä enkä ehtinyt lähteä vihreällä kääntyvällä valolla joka kaiken lisäksi paloi about sekunnin. takana oleva auto tööttäili ja näytti käsimerkkejä, nainen ratin takana. olin jo aikuinen itsekin, teki mieleni nousta autosta ja pahoitella takana olevalle sitä etten vielä osaa autoa ajaa, olenhan vasta AUTOKOULUSSA ja tööttäileminen tuossa tilanteessa auttaa ihan mielettömästi!!!!

Mä en kanssa ymmärrä että miten se autokoulun auto on niin punainen vaate monelle, kun nekin on kuitenkin itse joskus sillä sählänneet liikenteessä :) Itse olen jo reilusti päälle 30 ja tiedän että olen hyvin varovainen ainakin näin aluksi tuolla liikenteessä ja niinhän sitä pitää ollakin. Se varmuushan tulee vaan ajamalla.
Koska sitä ei jaksa körötellä auton perässä joka voi tehdä mitä tahansa yllättävää. Jos opit aikanaan ajamaan niin huomaat sen sitten.

No kyllä minä sen ymmärrän että ohi mennään kun on sellainen tilanne, että saa mennä ohi, mutta tuo ohitus eilen oli ihan sääntöjen vastainen ja jos poliisit olisi tullut vastaan niin sakothan siitä olisi rapsahtanut. Toisekseen alue on vielä sellainen, että ihan älytöntä alkaa ohittelemaan.

Niin ja mä luulen, että minä tulen enemmänkin näkemään punaista, jos näen jonkun selkeästi rikkovat sääntöjä, näen jo nykyään.

Alkuperäinen kirjoittaja nuori kuski:
Aika jännä ettei suhun luoteta kunnolla kahdella ekalla ajotunnilla. itse pääsin ajamaan itsenäisesti puolet ekasta ajotunnista heti liikenteeseen pk-seudulla.

No ensinnäkin, en ole koskaan aiemmin ollut auton ratissa ja täällä eka tunti meni siihen kun katsottiin ajoasennot ja ajettiin parkkipaikalla ees taas, siis eteenpäin ja taaksepäin, sellaista pientä. Toisella kerralla ajeltiin sitten kyllä pientä ympyrää yhdellä todella hiljaisella tiellä ja opeteltiin mäkilähtöjä ja sitä peruuttamista. Tänään sitten sain sen käsittelykokeen suoritettua ja sitten vasta lähdettiin ihan oikeasti liikenteeseen, se on täällä tapana.
Itsekin halusin että edetään ihan rauhassa.

Miekään en ollu ikinä ollut auton ratissa ennen autokouluun menoa ja ekalla ajotunnilla opettaja ajoi autokoululta jäähallin parkkikselle, missä säädettiin sopiva ajoasento miulla ja sit käytiin läpi vaihteet ym. ja sit pari kierrosta parkkiksella ja eikun liikenteen sekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Autolla ajo helppoa =) tsemppiä vaan

Joo ei se itse ajaminen loppujen lopuksi vaikeaa ole :) Kun on alkujännityksestä päässyt, mutta kyllähän se oman aikansa vie, että tulee täysin sinuiksi kaiken kanssa. Huomenna olisi seuraava ajokerta.

Joillekkin se autokoulun auto on tosiaan punainen vaate. Kun itse olin autokoulussa ja opettaja ajoi ja minä istuin kyydissä, ohitti joku vihaisesti kumit ulvoen meidät. Opettaja sitten sanoikin, että se on aika yleistä, että autokoulun autosta on päästävä ohi hinnalla millä hyvänsä, vaikka sitä autoa ajaisikin se ope itse, jonka ajo on kyllä ihan sujuvaa:)

Alkuperäinen kirjoittaja he:
Joillekkin se autokoulun auto on tosiaan punainen vaate. Kun itse olin autokoulussa ja opettaja ajoi ja minä istuin kyydissä, ohitti joku vihaisesti kumit ulvoen meidät. Opettaja sitten sanoikin, että se on aika yleistä, että autokoulun autosta on päästävä ohi hinnalla millä hyvänsä, vaikka sitä autoa ajaisikin se ope itse, jonka ajo on kyllä ihan sujuvaa:)

Kaistanvaihtojakin oli autokoulun autolla hulvattoman hauskaa harjoitella, kun joku aina halusi testata reaktionopeutta kiilaamalla viime hetkellä ohi. Oikein mukavia nämä, useimmiten n.30-50v mieskuskit. <3

Kävinpä taas tuossa vähän ajelemassa ja taas idiotismi oli huipussaan :) Ei siinä mitään että yksi ohitti, mutta 30 alueella ajoi sitten varmaan ainakin 50 ja tasa-arvoisessa risteyksessä ei edes hidastanut, siinä opettajakin pyöritteli päätään. Ihan selvästi se näytti, että näin ajetaan.
Me harjoiteltiin nimenomaan miten noissa tasa-arvoisissa risteyksissä ajetaan ja sitten harjoiteltiin risteyksissä kääntymistä.

Ajatti se opettaja minut tänään yhteen ihan kamalaankin risteykseen ja ihan kiva siinä oli 4 aikaa kökkiä, kun ei oikein mihinkään väliin tahtonut mahtua, mutta kyllä me lopulta siitäkin päästiin.

Sen huomasin, että liikaa ei kannata miettiä, tai sitten ei ainakaan kädet ja jalat toimi kuten pitää :)

Yhteistyössä