kolmas lääkärin tarkastus tai synnytystapa-arvio, auki 3 cm. Milloin syntyy?? =D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamiliini-85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamiliini-85

Jäsen
02.07.2009
63
0
6
Vaasa
Olisin kysynyt, että miten paljon muilla on ollut kaulaa jäljellä ja paljonko on ollut auki 36+ viikoilla. Koska vauva on syntynyt? Odotan toista ja tänään synnytystapa-arviossa rv 36+5 olin 3 cm auki ja kaulaa jäljellä 1 cm, tutkimus teki tosi kipeetä ja nyt supistelee aika paljon. Lääkäri sanoi että syntyy varmaan ajoissa, onko luottamista? Tosiaan toivoisin, että syntyy kakkonen nopeammin, esikoinen syntyi 41+5, synnytys kesti 27 tuntia ja päättyi sektioon. Tämä raskaus tuntuu kyllä erilaiselta, vauva on selkeästi alempana ja ei liiku niin paljon. Jännittää :whistle:

Mulla oli kanssa noilla viikoilla saman verran auki, mutta kaula oli hävinnyt kokonaan. Lääkäri sano mulle ihan samanlailla, että kosk vaan voi jo tulla. Ja tuo poitsu synty vasta 40+2. Ja kyseessä esikoinen. Eli joo ihan koska vaan. Toivottavasti sulla vähän aiemmin. :)

Mulla oli viimeksi rv 36+5 kohdunsuu auki 3cm,kohdunkaulaa jäljellä reuna ja kalvorakkula pullotti,lääkäri meinas että hyvä jos päivän pari sisällä pysyy :o Juu-u...
Enpä kyllä enää usko noihin arvioihin"syntyy ihan pian"!Käynnistettiin rv 39+3.

Mutta voihan olla että sulla alkaa tapahtua ihan koska vaan =) Ainakin synnytys varmasti etenee vauhdilla kun alkutilanne noin reippaalla mallilla!
Tsemppiä :hug:

Mulla oli kohdunsuu auki 2cm jo rv 27 lähtien (kyseessä toinen lapsi). Tilanne pysyi stabiilina melkein loppuun asti - synnytystapa-arviossa rv 36 oli 3cm auki ja viimeisessä lääkärintarkastuksessa 4cm. Sen ronkkimisen jälkeen sitten alkoi tapahtua. Seuraavana päivänä tuli puolenpäivän aikaan pari kipeähköä supistusta. Lähdettiin samantein sairaalaan kun kerran limainen vuotokin alkoi. Autossa alkoivat kipeät supistukset ja sairaalassa olin täydet 10 cm auki samantein kun pääsin saliin. Oli melkeinpä syöksysynntys! Ekaa pusersin maailmaan yli 14h. Eli VARMASTI vaikutti kun kohdunsuu oli kypsynyt niin aikaisin. Ja oli muuten 100 x kivampi synnytys kuin eka vaikken ehtinyt edes puudutuksia saamaan.

Mulla oli täsmälleen samat tuntemukset kuin sulla ap, vauva alhaalla ja hyvin rauhallinen tapaus. Toivottavasti pääset pian tositoimiin! Tsemppiä! :heart:

Yhteistyössä