Kolmas lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pinja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pinja

Vieras
Hei!

Meillä on kaksi lasta (tyttö ja poika), joista vanhempi on jo 10-vuotias ja nuorempi 6-vuotias. Täydellinen ydinperhe olisi siis kasassa, mutta nyt on vauvakuume taas iskenyt. Ainoa asia, joka askarruttaa, on ikäero - vaikka heti tärppäisikin, ikäeroa olisi nuorempaankin peräti 7 vuotta. Onko kokemuksia, miten tällainen ikäero vaikuttaa nuorimmaiseen? Onko hän ikään kuin ainoa lapsi? Vai pitäisikö tehdä heti kerralla pari lisää...

Itselläni on ollut kaksi pikkuveljeä, joista nuorempi oli juuri 7 vuotta itseäni nuorempi ja 5 vuotta toista veljeäni nuorempi. Siinähän se pienin matkassa kulki ja oli oikeasti hauskaa. Kun vanhempana sain ajokortin, niin nuorempi veli oli aina valmiina kyytiin istumaan ja olimme sen nuoremman veljen kanssa muutenkin läheisiä aikuisuuteen asti. Sitten veljeni kuoli kolarissa :(.

Mutta pointtini on, ettei 7 vuotta ole paha ikäero, jos lasten luonteet sattuvat yksiin. Sitähän ei tietenkään voi tietää etukäteen. Ehkä kuitenkin itse tilanteessasi yrittäisin vielä sen ""iltatähden"" lisäksi vielä sitä leikkikaveriakin. Onhan monta sisarusta lapsillekin rikkaus :).

Olin ikäänkuin yksi lapsi, en juurikaan muista lapsuudesta asioita joita olisin sisarusten kanssa tehnyt ikäero oli tosin 8vuotta, mutta kuitenkin.
Mutta mitäs se haittaa, ei minun elämä ole ainakaan mitenkään poikkeavaa. Elämä on ihan hyvää vaikka iltatähti olenkin. siitä vaan jos kerran vauvakumetta löytyy

Yhteistyössä