Kolmas lastenvaunu yritti bussiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja baby2003:
Ootko muuten ite ikinä ollu se 3:s vaunuilla liikkeellä oleva?
Kesällä se ei haittaa mutta entäs kovilla pakkasilla?
Ooon kerran odottanut 3 bussia! Kun ei ollut tilaa, kyllä otti päähän pakkasella vastasyntynyt huutava vauva mukana ja 4 vuotias pissahädässä oleva... kyllä oisin mielelläni silloin menny siihen bussiin 3:ksi!

Mä olen ollut varmaan 10 kertaa se, joka ei mahdu rattaiden kanssa bussiin. Mukana vauva ja kaksivuotias, 1 v ja 3 v, tms. Kiire puheterapiaan, lääkäriin, tms.
Silloin tilataan taksi.

:whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja pisita:
siis onko vielä nykyään olemassa äitejä, joilla ei ole ajokorttia? Siis miksi ette ole hommanneet nuoruudessasi? Vai oletko alle 18-v.?

Ei ole tosiaan kenenkään muun vika kuin itsesi, jos asut jossain jumalan seläntakana ja sieltä ei pääse kulkemaan. Hanki auto tai muuttakaa lähemmäs taajamaa.

no kaikilla ei vanhemmat maksanu 18v:nä ajokorttii...ja tällähetkellä EI tod.ole varaa sitä ajaa..onnes sentään ukolla nyt on ja autokin löytyy[/quote]

tuota olen koko elämäni asunut pk-seudulla ja ollut aina tietoinen siitä, etten tarvitse ajokorttia saati autoa täällä. Julkiset kulkee hyvin. Lisäksi autottomuuteen kohdallani vaikuttaa arvomaailma (haluan valita ekologisen vaihtoehdon) ja raha, auto on kallis ja pelkkä ajokorttikin maksaa liikaa minulle. Ja kaiken lisäksi olen ylpeä valinnastani <3. Minun mukavuudenhaluni _tässä asiassa_ ei pilaa lapseni elämää tulevaisuudessa.

Ooon kerran odottanut 3 bussia! Kun ei ollut tilaa, kyllä otti päähän pakkasella vastasyntynyt huutava vauva mukana ja 4 vuotias pissahädässä oleva... kyllä oisin mielelläni silloin menny siihen bussiin 3:ksi!

Mä olen ollut varmaan 10 kertaa se, joka ei mahdu rattaiden kanssa bussiin. Mukana vauva ja kaksivuotias, 1 v ja 3 v, tms. Kiire puheterapiaan, lääkäriin, tms.
Silloin tilataan taksi.

Niin, silloin tilataan taksi :whistle: . Se on se hinta, joka pitää maksaa siitä, että ei ole omaa autoa ja kulkee lastenrattaiden kanssa. Toinen vaihtoehto on odottaa, vailla takuuta siitä mahtuuko seuraavaankaan bussiin vai ei.

Silloin tilataan taksi.

Niin, silloin tilataan taksi :whistle: . Se on se hinta, joka pitää maksaa siitä, että ei ole omaa autoa ja kulkee lastenrattaiden kanssa. Toinen vaihtoehto on odottaa, vailla takuuta siitä mahtuuko seuraavaankaan bussiin vai ei.

Läheskään kaikilla ei taksilla matkustamiseen varaa oo. Vaik ehkä sul onkin?!

Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ni onkos se turvallista sitten että äiti/isät istuu siellä penkeillä ja rattaat kera vauvan/lapsen ovat yksikseen siellä keskivälikössä!!!!???

Hmm Kukaan ei huomioi tätä seikkaa!

Johan mä tästä sanoin suht alussa ketjua.

Niih mutta vastasko siihen ketään!

Silloin kun me vielä asuttiin Espoossa ja pikku-ukko oli vauva, oltiin menossa bussilla Helsinkiin, kyydissä oli yhdet vaunut kun me noustiin kyytiin, muutaman pysäkin päästä kuljettaja otti kyytiin vielä kahdet rattaat. Sit oltiin sumpussa, me kahdet siellä vaunupaikalla, toiset kahdet meidän ja ovien välissä. Tosi kiva oli sitten sen äidin jäädä kyydistä, joka oli jo kyydissä ennen meitä, kun koko keskiovet oli tukossa, siinä pysäkillä jälkimmäiset siirtyili sitten ensin ulos, sitten sisään. Onnex me oltiin menossa päättärille asti.

Nykyisin asutaan metrolta kävelymatkan päässä eikä enää juurikaan rattaita käytetä (vaan jos poika kipee), niin ei oo tota ongelmaa. Bussilla mennään vaan rautatieasemalle, jos ollaan mummilaan menossa (Tikkurilasta pääsee halvemmalla kun Helsingistä kaukojunilla :D ), ja aina ilman rattaita, että varmasti päästään kyytiin. Silloin kun tänne muutettiin, kävelin aina tonne päättärille (metroasemalle) rattaiden kanssa, jos oli päästävä tietyn bussin kyytiin, ja onnex tästä nuo bussit menee useita kertoja tunnissa.

Silloin tilataan taksi.

Niimpä ;) Ihan hirveen montaa asiaa ei taida maailmasta löytyä, joista tällä mammalla ei olis omaa tai ystävänsä kertomaa kokemusta =)

Alkuperäinen kirjoittaja voodoo doll:
Alkuperäinen kirjoittaja TUPLAONNI:
kiva myöhästyä vaik lääkäristä :/

Koskaan ei voi luottaa että mahtuu vaunujen tai rattaiden kannssa siihen bussiin mihin on pyrkimässä. Joten jos on vaikka lääkärille menossa niin aina on katsottava aikataulut tarkkaan että varmasti kerkee jollain muulla bussilla jos se ensimmäinen on täysi.

Kuvittele elämää pienten lasten kanssa ilman autoa, busseja menee tunninvälein, ei sitä silloin aina ole mahdollisuutta varata montaa tuntia odotteluaikaa lähteä turhan aikaisin lapsilauman kanssa. Vauva kun joko on imetyksellä tai pulloruokinnalla, meillä pullovauva. Aina ennen lähtöä ajoitettiin lapsen syöttö, siitä bussipysäkille ja bussilta lääkäriin ja pika pikaa kotiin tai johonkin kahvilaan lämmittämään pullo sieltä päästyämme. Tosin imettäminen kai onnistuu vaikka talvipakkasella pysäkillä.

Sitten on vielä isosisaruksia, joilla on päiväuniajat, omat ruoka-ajat. Kaikki menee muutenkin sekasin usein kun joutuu lasten kanssa lähtemään, saati jos pitäis vielä varata pari tuntia ylimääräistä aikaa sille reissulle. Muutenkin tuntuu että noista matkoista ei selviä hengissä kun koko katras punaisena huutaa. Ei tule mitään!

Pakkohan se oli meidän taksilla mennä, että päästiin mahdollisimman nopeasti edes ne matkat ilman turhaa odottelua. Ainoa bussi kun lähti 20vailla tasan ja lääkäriaika oli tasalta, aina joutui jokatapauksessa jo lähtemään yhtä vuoroa edellisellä että ehtii. Saati varata vielä yksi tunti lisää ja takasin päin. No taksilla pääsee ja siihen menikin 30? matkakuluja, kyllähän nuo taksimatkat ihan mielellään minimi-äitiysrahasta maksaa :)

Silloin tilataan taksi.

Läheskään kaikilla ei taksilla matkustamiseen varaa oo. Vaik ehkä sul onkin?!

Jos ei ole varaa, niin sitten ei auta muu kuin hytistä siellä pysäkillä.

Ei mullakaan liikaa rahaa ole, mutta jos vaihtoehdot on odottaa bussia kaatosateessa kahden itkevän lapsen kanssa, tai soittaa taksi, niin arvaa kumman valitsen? Ihan kaikkea ei saa ilmaiseksi.

Omaa autoa kun meillä ei ole, eikä tule jos se on minusta kiinni, ja lasten kanssa oon kuitenkin aina paljon mennyt...

Ite oon päässy bussiin vaunujen kanssa vaikka oltiin kolmannet.
Yks bussi jo ennemmin meni ohi kun oli kahdet vaunut.
Toinen bussi pysähtyi ottamaan matkustajia kyytiin. Menin bussikuskille sanomaan, että tarttis joskus kotiinkin päästä. Kuski sanoi että menkää kyytiin vaan, kyl ihmiset voi mennä ulos etu-ja takaovistakin. Oli kauhea pakkanenkin.
Kuski sanoi että periaatteessa kahdet saa ottaa mut kolmannetkin menee jos ei häriötä tule muille ja ei sitä nyt koko päivää voi bussia jäädä odottamaan.

Jos minä liikun bussilla, ja kolmannet vaunut on tulossa, niin mikäli kyytiläinen on hereillä, laitan omat matkarattaat kasaan, jolloin kolmannet mahtuu kyytiin.
ja jos kolmannet yrittävät sisälle pari pysäkkiä ennen kuin meidän pysäkki tulee, niin me jäädään pois ja kävellään loppumatka.

Meilläkin on metro lähellä, pääasiassa sillä kuljetaan. mutta se kun ei mene kaikkialle.. ja jos vain mahdollista niin me kävellään sit bussin päättärille, jolloin mahdutaan kyytiin paremmin.

mut välillä (varsinkin kun lapset oli pienempiä) tuli usein itse oltua se kolmas, joka kuskista riippuen pääsi tai ei päässyt kyytiin...

meilläpä kävi niin kun esikoiseni oli 7viikkoa vanha että bussissa oli kolmannet, oli talvi ja bussi äkki jarrutti jolloin tämä nainen joka tuli kolmanneksi vaunujen kera kaatui mun vaunujeni päälle , lapselleni ei käyny kuinkaan mutta vaunut meni rikki(kuomu vääntyi pahasti)
Mä en koskaan mene kolmanneksi, ja kyllä vituttaa se että jos ei mahdu, meilläkin menee vain 2 bussia tunnissa, toinen tikkurilaan ja toinen hesaan. Tällä viikolla tein niin että laiton matkarattaat kasaan kun tuli kolmas, jos vain mulla on mahdollisuus niin laitan ne kasaan.
yhdistelmävaunuja en laita kasaan, vain matkarattaat ja nekin vain silloin kun olen liikenteessä niin ettei ole ruokatavaroita mukana.
Mä en hyväksy sitä että tulee kolmannet mukaan, se on turvallisuus kysymys
Ja tietty olenhan minäkin joutunut odottelemaan, kerran jopa tunnin paahtavassa helteessä, mutta siinäkin vain kävi niin että bussi joka tulee lentokentältä se välikkö oli täynnä laukkuja ja eräs turisti oli tekemässä tilaa että oltais päästy mutta kuski lämäsi ovet kiinni ja jatkoi matkaa.
Seuraava bussi oli täynnä joten kolmannella päästiin, sitten kävin kysymässä bussikuskilta että mikä ihme sitä edellistä kuskia vaivasi ja mihin voin laittaa palautetta niin mulle tuli yks nainen huutamaan että mä olen perkeleen onnekas kun pääsen ilmaiseksi että mitä hittoa mä valitan, huusin sille sitten takaisin että ilomielin mä maksaisin jos vain siihen bussiin pääsen mihin tähtäänkin...

No meni ohi aiheesta mutta kuiteskin, en hyväksy enkä koskaan ole ollut kolmantena

Alkuperäinen kirjoittaja Hemmetin Raivostuttavaa:
niin mulle tuli yks nainen huutamaan että mä olen perkeleen onnekas kun pääsen ilmaiseksi että mitä hittoa mä valitan, huusin sille sitten takaisin että ilomielin mä maksaisin jos vain siihen bussiin pääsen mihin tähtäänkin...

No meni ohi aiheesta mutta kuiteskin, en hyväksy enkä koskaan ole ollut kolmantena

Joo, toi on niin tajuttoman ärsyttävää, itselleni tullut mummot sanomaan tota usein, mut kun ne kulkee "eläkeläislipulla" eli puoleen hintaan ja mä maksan ihan täyden hinnan omasta lipustani, vaikka usein on lapsi rattaissa mukana...

Alkuperäinen kirjoittaja haalen:
Alkuperäinen kirjoittaja Hemmetin Raivostuttavaa:
niin mulle tuli yks nainen huutamaan että mä olen perkeleen onnekas kun pääsen ilmaiseksi että mitä hittoa mä valitan, huusin sille sitten takaisin että ilomielin mä maksaisin jos vain siihen bussiin pääsen mihin tähtäänkin...

Joo, toi on niin tajuttoman ärsyttävää, itselleni tullut mummot sanomaan tota usein, mut kun ne kulkee "eläkeläislipulla" eli puoleen hintaan ja mä maksan ihan täyden hinnan omasta lipustani, vaikka usein on lapsi rattaissa mukana...

niinpä, ne näkee vain ne hyvät puolet siinä että pääsee ilmaiseksi...kyllä mä maksaisin täyden hinnan jos bussiyhtiö takaa sen että minä pääsen rattaitteni kanssa siihen mihin haluan...varmaan aika monella sama fiilis...

[/quote]

Alkuperäinen kirjoittaja haalen:
Jos minä liikun bussilla, ja kolmannet vaunut on tulossa, niin mikäli kyytiläinen on hereillä, laitan omat matkarattaat kasaan, jolloin kolmannet mahtuu kyytiin.
ja jos kolmannet yrittävät sisälle pari pysäkkiä ennen kuin meidän pysäkki tulee, niin me jäädään pois ja kävellään loppumatka.

Meilläkin on metro lähellä, pääasiassa sillä kuljetaan. mutta se kun ei mene kaikkialle.. ja jos vain mahdollista niin me kävellään sit bussin päättärille, jolloin mahdutaan kyytiin paremmin.

Näin mäkin oon toiminu silloin ku rattailla kuljettiin. Eli omat kasaan, tai jäädään paria pysäkkiä aikasemmin kävelemään, mutta yleisin on toi metro, aina sillä kuljetaan, jos vaan pääsee sinne minne ollaan menossa (eli tosiaan lähinnä junalle mennään bussilla).

Ni onkos se turvallista sitten että äiti/isät istuu siellä penkeillä ja rattaat kera vauvan/lapsen ovat yksikseen siellä keskivälikössä!!!!???

Ei ole turvallista. Turussa tämä on kielletty. Joko matkustat niin, että seisot/istut rattaiden/vaunujen vieressä tai sitten niin, että otat sen lapsen mukaasi sieltä rattaista/vaunuista penkille.

Tosi hämmästyneenä tätä luen, Hkissa aika paljon bussilla matkustaneena en ole koskaan törmännyt tilanteeseen, että kuski suostuisi ottamaan kolmannet vaunut kyytiin?! Tosi tiukkoja ovat aina olleet tässä asiassa. Ja, en ikinä kehtais kolmantena pyöränä siihen keskikäytävälle tunkea ja jäädä muiden matkustajien tukkeeksi...

"Paras" oli kerran junassa, kun vaunut tukki invapaikan, eikä kukaan mammoista suostunut siirtämään kärryjä (meillä ei silloin kärryjä mukana siis). Lopulta konnari väkipakolla määräsi yhdet vaunut kasattaviksi ja vietäviksi muualle. Ko. mamma uhkasi oikeustoimilla, heh. Ei voi käsittää!

Turvallisuudesta muutenkin.
Henkilöauton kyydissä matkustavalla lapsella on huomattavasti suurempi todennäköisyys kuolla kuin bussissa matkustavalla. Vaikka henkilöautossa matkustava lapsi olisi asinamukaisesti kiinnitetty asianmukaiseen istuimeen.

Joten hassua, jos joku ei uskalla ottaa lasta bussin kyytiin, mutta henkilöauton kyydissä kuljettaa kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Raukka:
Tuli vaan mieleen kysyä muiden mielipidettä lastenvaunujen (turvallisesta)määrästä busseissa. Eilen bussissa mietä oli jo kaksi vaunua välikössä ja jos jonkulainen pieni päivärattas olisi yrittänyt vielä änkeä mukaan niin oltaisi varmaan vielä voitu soputella mutta isolle vaunulle ei olisi millään voitu joustaa enää mutta puolimatkalla kuski kyllä pysäytti bussin ja oli valmis ottaa kolmannen vaunun kyytiin. Nainen kyllä yritti käännellä vaunujamme mutta susiemon lailla menin naisen kimppuun ja esitin näkemykseni. Lopulta kolmas vaunu sai olla mukana bussin käytävällä ja kyseinen mamma sai kokoajan väistellä muita matkustajia. Eniten ärsyttää kuskin "joustaillu" säännöistä/laista koska se kieltää vaunujen pidon keskellä käytävää!

Minusta sopu sijaa antaa. Etelän maissa kaikki mahtuvat kyytiin. Inhottaisi tuollaiset kuin sinä. Poistuisit itse jos et halua olla kyydissä etkä yrittäisi estää toista äitiä.

Johan mä tästä sanoin suht alussa ketjua.

Niih mutta vastasko siihen ketään!

Edelleenkin!

Alkuperäinen kirjoittaja Raukka:
Tuli vaan mieleen kysyä muiden mielipidettä lastenvaunujen (turvallisesta)määrästä busseissa. Eilen bussissa mietä oli jo kaksi vaunua välikössä ja jos jonkulainen pieni päivärattas olisi yrittänyt vielä änkeä mukaan niin oltaisi varmaan vielä voitu soputella mutta isolle vaunulle ei olisi millään voitu joustaa enää mutta puolimatkalla kuski kyllä pysäytti bussin ja oli valmis ottaa kolmannen vaunun kyytiin. Nainen kyllä yritti käännellä vaunujamme mutta susiemon lailla menin naisen kimppuun ja esitin näkemykseni. Lopulta kolmas vaunu sai olla mukana bussin käytävällä ja kyseinen mamma sai kokoajan väistellä muita matkustajia. Eniten ärsyttää kuskin "joustaillu" säännöistä/laista koska se kieltää vaunujen pidon keskellä käytävää!

Minusta sopu sijaa antaa. Etelän maissa kaikki mahtuvat kyytiin. Inhottaisi tuollaiset kuin sinä. Poistuisit itse jos et halua olla kyydissä etkä yrittäisi estää toista äitiä.

Raukalle! olikos sun lapses yksin siellä vaunuissa ja sä jossain muualla istumassa! Jos olisit susiemo niin et jättäisi lastasi sinne välikköön rattaisiin yksin!

Etelän maissa en ole koskaan nähnyt bussissa rattaita, siis sellaisia jotka ovat sisällä eikä kasattuina ruumassa :D
Paitsi ehkä jollain turistilla.
Mutta joo. En mäkään ap:n mielenilmausta ymmärrä.

Yhteistyössä