Kolmas päivä ilman tupakkaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toistaiseksi savuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toistaiseksi savuton

Vieras
Aloitin tupakkalakon kolme päivää sitten. Enkä ole polttanut yhtään tupakkaa sen jälkeen, eikä tee edes mieli! Uskomatonta!

Olin jo pitkään ajatellut joka kerta tupakalla käydessäni, "tää on ihan tyhmää". Ajattelin keuhkoahtaumaa, keuhkosyöpää, kuolemaa. Ajattelin, etten sellaisia halua. Yksi ajatus oli kamala yskä, joka mulla oli tupakasta johtuen. Mieleen tuli, että eikö tämänkin voisi jättää pikkuhiljaa taakseen.

Lauantaina kävin tupakalla ehkä enemmän kuin yleensä. Oli koko ajan hienoinen huono olo. Samalla ajattelin, että poltan tänään niin paljon kuin jaksan, huomenna se loppuu. Ja näin tapahtui. En oikeasti ymmärrä, miten tämä on voinut olla näin helppoa. Ei ole tullut mitään niksoja, enkä ole käyttänyt edes korvaavia tuotteita. Tosin aion niitä käyttää, jos tarvitsee.

Nyt on ilmeisesti päässä naksahtanut jokin kohdalleen ja tämä onnistuu. Tsemppiä kaikille, jotka koettaa lopettaa tupakoinnin! Kyllä se onnistuu, jos sitä tahtoo!

Hieno homma, mutta varaudu pieneen takapakkiin jossain vaiheessa. Tulee aika jolloin et muuta mietikkään kuin tupakkaa mutta kun sen yli pääset niin seuraava takapakki onkin vähän lievempi jne. Mutta et sä koskaan pääse tupakasta ihan kokonaan eroon tai ainakin tosi harva pääsee. Tulee aikoja vuosienkin päästä kun ajattelet yhtäkkiä tupakkaa. Mutta onnitteluni kyllä, toi lopetus on hieno homma, pysy vaan vahvana =)!

Mulla on takana viikko ilman tupakkaa. Samanlaisia olin ajatellut kuin sinä ennen lopettamista. Mua auttoi kova flunssa, joka iski viikko sitten: en edes pystynyt polttaa ja ne pahimmat niksapäivät meni siinä. Kauanko olit polttanut? Mä poltin nuorena eka kymmenen vuotta, sit kymmenen vuotta savuttomana, kunnes aloin taas uudelleen polttaa. Poltin nyt neljä vuotta, poislukien nuorimman lapseni raskausaika.

tää tuli tarpeeseen, just lopettaneena..muutama pv sit lopetin, niin tekee nii perhanasti mieli röökiä.. kokoajan jyskyttää takaraivossa ajatus, et pitäskö ostaa kuitenki vielä se yks aski ja sit lopettaa.. vaikka eihän siin oo mitää järkee, ku sit tää sama olo on taas edessä sen askin jälkeen -.- blah.. kiva et sulla menny noin hyvi!

2 vuotta polttamatta ja viikottain haaveilen siitä että aloitan uudestaan polttamaan. :D Järjetöntä haaveilla tupakoinnista, mutta kun romantisoin sitä mielessäni. Ajattelen sitä fiilistä kun kesällä aikasin aamulla punavuorelaisella terassilla juo isoa kahvia lämpimässä ja polttaa tupakkaa. Vaikka totuus onkin sitten jotain muuta jos alotan uudestaan. En kyllä alota, mieheni ei sitä hyvällä katsoisi.

Mulla on niin hyvä mieli kun herään aamulla ja aattelen, että en ole polttanut tupakkaa! Hengitys kulkee helpommin, olo tuntuu kevyeltä, aivan ku leijuis. Iho näyttää heti paremmalta ja muutenkin on raikas tunne. Hampaat alkaa kohta vaalentua eikä hengitys haise. :flower:

Hieno juttu! Nyt kaikki kauan tupakoineet yskii sellaista ällöttävää limayskää koko ajan kun keuhkot ei kestä enää talvea eikä bakteereja, vaan ovat täynnä limaa :x.

Eikä mitään sähkötupakoita jos olet tähänkin asti ilman pärjännyt ilman.

Kyllä ne ekat päivät on pahimmat, ja jos tulee tiukka paikka, niin ajattele niitä COPD:tä yms. Ne on monen tupakoijan tulevaisuus.

Tsemppiä jatkoon !:)

Niin, ja itse lopetin n. 15 v polttamisen jälkeen, ja ollut nyt vuosia ilman. Enää ei tee koskaan mieli tupakkaa, vaikka ajatus siitä röökistä ja aamukahvista onkin tavallaan hyvä muisto :D.

[QUOTE="Tanjuska";25716809]Hieno homma, mutta varaudu pieneen takapakkiin jossain vaiheessa. Tulee aika jolloin et muuta mietikkään kuin tupakkaa mutta kun sen yli pääset niin seuraava takapakki onkin vähän lievempi jne. Mutta et sä koskaan pääse tupakasta ihan kokonaan eroon tai ainakin tosi harva pääsee. Tulee aikoja vuosienkin päästä kun ajattelet yhtäkkiä tupakkaa. Mutta onnitteluni kyllä, toi lopetus on hieno homma, pysy vaan vahvana =)![/QUOTE]

Juu tiedän, olin polttanut 10 vuotta jonka jälkeen lopetin ja olin polttamatta 7 vuotta. Ja puolitoista vuotta sitten aloin polttaa taas. Nyt olen todella tehnyt työtä sen eteen, että voisin olla savuton taas.

Kiitos kaikille tsempeistä, nyt olen päättänyt että onnistun. En halua näyttää huonoa esimerkkiä lapsilleni. Ja todellakin mietin tuota keuhkoahtaumaa/-syöpää, en halua sellaista tulevaisuutta. Jos voin polttamatta sen estää, kaikkeni teen.

Sähkötupakka meillä onkin, en ole vielä tarvinnut. Mieskin puhui, että voisi hakea työterveyslääkäriltä sen lääkereseptin, mikä helpottaisi lopettamista. On polttanut 20 vuotta, joten olen todella iloinen että edes harkitsee lopettamista! :)

tää tuli tarpeeseen, just lopettaneena..muutama pv sit lopetin, niin tekee nii perhanasti mieli röökiä.. kokoajan jyskyttää takaraivossa ajatus, et pitäskö ostaa kuitenki vielä se yks aski ja sit lopettaa.. vaikka eihän siin oo mitää järkee, ku sit tää sama olo on taas edessä sen askin jälkeen -.- blah.. kiva et sulla menny noin hyvi!

Mulla oli viimeeksi lopettaessani samanlaisia ajatuksia. Pysy vaan vahvana! Käytä Nicorettea ja päätä, että se oli siinä. Onhan se aivan järjetöntä puhallella savua taivaalle, palkaksi saa huonoimmassa tapauksessa syövän. Tiedän sen, mun ukkini kuoli keuhkosyöpään. Kyllä sä pystyt lopettamaan, päätä vaan niin! Tsemppiä!

Poltin seittemisen vuotta, nyt oon ollut tupakatta vähän yli kolme viikkoa ja on kyllä tehny välillä tosi tiukkaa. Lakrisal on pelastanu minut, oisin ilman sitä sortunu ihan varmasti tupakkaan. Mitään niksapurkkaa tai -laastareita en oo käyttänyt.

Kaikista vaikeinta on ne hetket kun oon bussipysäkillä tai menossa johonkin tapaamiseen, en oo vielä uskaltanut ajatellakaan bileiltoja ja alkoholia, etten vaan sortuis röökiin. Onneks oon kumminki nähny unia siitä, että oon polttanut ja niistä on ollu apua - muistan aina kuinka hirveä morkkis ja pettyny olo tulee unessa siitä ku polttaa. Ei oo tehny mieli aamulla. :D

Tsemppiä! Ihan varmasti pystyt siihen kun meet vaan hetki kerrallaan eteenpäin. Se himo helpottaa kyllä, vierotusoireet lievittää. Tupakka alkaa haista ihan hirveälle. Heikkoja hetkiä tulee, mutta niitten kestämiseen voi kehittää jotain omia selviytymiskeinoja.

Käytätkö korvaustuotteita vai meneekö ihan vain tahdonvoimalla?

Suosittelisin kyllä käyttämään nikotiinituotteita, ilman niitä en usko että olisin itse pystynyt lopettamaan, hillitsee hiukan sitä jatkuvaa röökinhimoa, ainakin mulla.

Mulla on niin hyvä mieli kun herään aamulla ja aattelen, että en ole polttanut tupakkaa! Hengitys kulkee helpommin, olo tuntuu kevyeltä, aivan ku leijuis. Iho näyttää heti paremmalta ja muutenkin on raikas tunne. Hampaat alkaa kohta vaalentua eikä hengitys haise. :flower:

Kolme päivää ilman tupakkaa.Olo on pirteämpi ja ilma keuhkoissa kulkee hitusen kevyemmin. Tummat silmänaluset alkavat hiljalleen kaikota. Tuo oli oikeastaan syy miksi päätin lopettaa. Peitepuikolla yritin peittää silmänalusia, mutta tiesin koko ajan mistä ne tulivat. Haluan heleän ihon takaisin ja muutokset alkaa jo näkyä. Hengitys ei haise ja parfyymi tuoksuu puhtaalle.Aloitin myös sysjumpan aamusella kotona: kuntopyörä, kahvakuula, pienet painot ja perinteiset venytykset. Huomenna uudelleen. Oli ihanaa :) Välillä tulee kohta, että tässä olisi tupakan paikka, mutta kuljetan mukana nikotinipurkkaa ja nappaan puolikkaan aina tarpeen tullen. se riittää viemään halun. Tseppiä kaikille hyvän päätöksen tehneille! We ca do it :) terkuin Tellu

Yhteistyössä