* * Kolmatta kaipaavien marraskuu * *

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miuski00
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis kyllä tutkittiin uloimmat lantioluut mitä pystyy käsin tutkimaan. Mutta noita sisempiä ei pysty tutkii kuin kuvauksella ja mulla ne on siellä niin ahtaat, ettei vauva pysty edes ns. laskeutumaan.

Heippa!
Täällä erittäin flunssainen kuumeilija! Ihan tajuton räkätauti, yskittää, niistän, kurkku kipeä ja kuumetta. :headwall: Sairaslomalla siis olen. Ja tänään vielä telkesin itseni alusvaatteilla ulos, kun kuopus lähti mamman kanssa muskariin ja iloisena heiluttelin rappusilla, kunnes ovi pamahti kiinni! Ei avaimia, ei kännykkää.... Siinä sitten vaan nolona naapurista lainaan puhelinta ja soitin toisella mammalle, että et viitsis tulla ovea avaamaan... :ashamed: Sitten piileskelin lastenleikkimökissä kunnes avaaja saapui...
Ei vielä kuukautisia...
Miuski: kiitos vinkeistä. Mä syönkin säännöllisesti d-vitamiinia, B-vitamiinia ja C-vitamiinia sekä foolihappoa. Siis aloin syömään heti kun kolmatta ruvettiin hankkimaan. Saas nähdä onko vaikutusta. :)
Jotain piti vielä kommentoida, mutta lyö tyhjää....

kp 16...ovistestin tekeminen edessä työstä juuri kotiuduttu...limoja on ja ihana finni leuassa =) mie oon hieman masentunut kun tää "yrittäminen" ei oikein ole tehokasta.... aika turhaa yrityskertoja edes laskea jos ei minkäänlaista yritystä ole olemassa.

Jospa minäkin synnytyksiin...
Esikoinen syntyi yllättäen rv 37+4. Mitään tuntemuksia ei etukäteen ollut. La aamuna heräsin ja menin vessaan ja ihmettelin kun pissaamisen jälkeen tippumisääntä vaan kuului ja kuului ja kuului... Verta tuli tippumalla ja pikkuhousunsuoja oli hetkessä täysi. Soitto synnräille ja ohjeen mukaisesti ambulanssilla sinne. Lääkärintutkiessa sitten meni vedetkin. Mitään syytä verenvuodolle ei löytynyt.
Supparit ei kuitenkaan alkanut ja käynnistyspilleri laitettiin Sunnuntai aamuna. Parin tunnin päästä alkoi kunnolla supistella ja pinen veuhdituskävelyn myötä yltyivät niin ettei enään jalat meinanneet kantaa. Parin auttavan epiduraalin jälkeen sain luvan ponnistaa ja 10min ponnistamisen jälkeen syntyi tyttö, 3320g ja 50cm. Pieniä nirhaumia tuli ja pari niistä tikattiin parilla tikillä. Synnytyksen kesto 8h 25min

Kuopus syntyi rv 38+5. Perjantaina aamulla tuli limatulppa ja vertakin hieman tipotteli. Synnärille soittelin ja käski mennä näytille jos tilanne sama parin tunnin päästä. No näytillä käytiin ja kätilö pisti takaisin kotiin kun käyrissä ei mitään näkynyt. Kohdunsuuta tms ei tutkittu. Sunnunta aamuyöstä sitten vessassa käydessä lorahti ja epäilin lapsivedeksi. Päivän sitä seurailin ja siteen kanss aoli kokoajan märkä olo. Illalal käytiin näytillä ja testin mukaan lapsivettähän se oli. Kohdunsuu oli 2cm auki. Koska supistuksia tai muutakaan ollut, pistivät käynnistykseen. Lääkäri kuitenkin totesi ettei ketään aleta illalla käynnistämään (klo oli 21) vaan seuraavana aamuna sitten. Yöksi pääsin kotiin. yöllä alkoivat supistelut ja parin tunnin jälkeen lähdettiin synnärille. Pari tuntia vielä kärvistelin ja sitten sain epuduraalin. Toisenkin ehdin vielä saamaan. Toisen vaikutuksen loputtua en pystynyt edes istumaan enään kun pää oli niin alhaalla ja sain luvan ponnistaa. 8min ponnistamisen jälkeen syntyi poika 3970g ja 51cm. Synnytys kesti 7h18min.

Hyvä mieli synnytyksistä jäänyt. Ainut mikä jäänyt harmittamaan, oli kun pyysin saada kokeilla jakkaraa kuopuksen kanssa, niin kätilöiden vuoro vaihtui aamulla eikä tämä päivävuoroon tullut ottanut kuuleviin korviinsa mun pyyntöä. Eli sitä haluaisin kokeilla :)

Miuski00. kiitos taas kerran ihana yllätys kun lista oli jopävitetty =)
Mietin kanssa jos laittais xx mut sit kuitenkin tahdon mennä näin... mie keksin miten mie saan miehen huijattua pupuiluun... en mainitse oviksesta/lapsen "teosta" mitään olen vain halukas ni toimii....

omaa napaa olin löytävinäni oviksen eilen oireiden perusteella limat&kunnon jomotukset muniksissa ja tulihan se hyödynnettyä... ovistesti ei sen kummoisempi mut jouduin tekee alle kahden tunnin virtsasta... koko ajan on jonkinlainen viiva mut mitään konrolliviivaa vahempia en saanut.... ei taida sopia tuo iltatestailu...

kokemuksia.... mie olen nyt aika varma että ovis se eilen oli.... tein aamulla aamupissasta testin.... ja sitten laittelin testejä yhteen ni huomasin että eilisessä testissä viivojen lisäks muuallakin oli väriä kunnon läjä sama tänä aamuna.... minään muina päivinä ei oo ollu.... voin olla väärässä mut oireet mukaan lukien se voisi olla davidin testin tapa ilmaista miulle ovis... miulla on ollu niin huonot näytteet ja testi ajat ei oo sattunu samaan kellon aikaan ja pahimmillaan oon joutunu tekee 1 1/2 tunnin näytteestä ja siitä ei kyllä saa kuin laihan viivan...

Laitetaan nyt tännekin tuota kuvaa.. testailin kp27/31 .. tiedän, liian aikaisin, mutku.. aamulla aamupalan jälkeen yökötti ja tälläkin hetkellä on etova olo. r-testi on first signal kasettimalli ja testiajan sisään tuli hento haaleanpun. viiva.. tiedä nyt sitten onko viivanpaikka tai roskishaamu.. Ei tässä auta kuin piinailla vielä ja testailla mikäli tuo tuosta tummenis tuo viiva.

moi. täällä tai sit se täti tulla jotenki outoo ootin kylläö pidempää kiertoo ku mun mielestä tänää olis ollu vasta 27 kiertopv ja nyt jo alkoi. huomasin vaan kun kävin vessassa niin pyyhkiessä tuli paperiin ensin limansekaista verta ja sit tuli ihan jo enemmän. no toisaalta en oo pettyny ehtiipä kuopus vähä kasvaa ennen uutta vauvaa. eli nyt kp1/27-30 ja yk 1

:attn: nyt tuloo yökötys asiaa, ei oo pakko lukea :x
limoista: limailu alko noin 1,5 viikkoa sitte, kirkkaana. tos viime viikon torstaina tuli kamalan iso limppi oikee paksua limaa ja seas veri juovia. just sellanen satsi mikä mulla ainaki tuli sillo ku veet meni. noh, sen jälkeen lima pysy paksuna,mutta muutti väriä keltaseks. nooo,nyt lima on muuttunu takas kirkaaks / valkoseks ja on tosi tosi vetistä ja runsasta :confused: että missä hiton kohas mulla on ovis ollu?! ja miks tuo mun vuotoni muuttuu noin?!
muuta kivaa... mahasa nyppii kummasti koko ajan ja välii se on kovan kipeä ja sit taas kipu menee ohi ja nyppiminen jatkuu. tänää tuli kaupas taas joku selittämätön pahoinvointi kohtaus :O meni kyllä sitte ohi ku söin kotona vähä suolasta.
on jotenki ihan oikeesti sellanen olo,että nyt ois tärpänny.... että ku täti tuloo,ni pettymys ON kova!!!

m0308: kuulostaa lupaavalta! Muistaakseni toisen raskauden alussa oli mulla myös ihme liman vuotoa... Se siis oli ensimmäinen merkki raskaudesta. Pidän sulle peukkuja! Testaile pian ja tule kertomaan hyvät uutiset!
Miuski: :hug: ja paljon plussaonnea ensi kiertoon!
Täällä ei muuta kun flunssa päällä... Ei vielä tätiä näy... :confused:

Minnarun, nyt sitten vaan hyödyntämään ovista!! :)

Manzu, ku kääntelin vähän tätä näyttöä, ni kyllä mä siinä haalean viivan erotin. Sitä ei kyl näin tietokoneen perusteella osaa sanoa et onko siinä väriä. Hmm. Mut sulla on niin vähän vielä päiviä et testaile parin päivän päästä uudelleen ja tuu kertoon mitä näyttää :) Toivotaan, ettei tuo ole viivanpaikka (mikä hitto se viivanpaikka ees on, mulla ei ole ikinä ollu sellasta, mut ehkä se riippuu minkä testin tekee). Varmaan se livenä näkyy paremmin ku tolleen kuvana. Tsemppiä!!

Kanelille halit :hug:

Miuskille myös hali :hug:. Ihan kivahan se on, et on nuoren näköinen, sitä viiskymppisenä varmaan on hyvinki onnellinen ku näytttää nelikymppiseltä :D

m0308 Mitkä kiertopäivät sulla on? Mulla oli alkuraskauksissa juuriki tuollasta pahaa oloa. Nyt peukut pystyssä ettei menkat ala! :flower: Muokkailen, kävinki kattoon sun kp:t etusivulla ja sullahan on JÄNNÄT PAIKAT! Voi kyllä nuo raskausoireilta vaikuttaa, toivotaan toivotaan! :)

Mun pikkupipana kiipes syliin ja ku tietenki pitää pusutella urakalla ni toinen huutaa et "ällöttävää!!" :D Seuraavaks piti sit varmistaa et "mä olen iso poika". Onhan se, iso 3v mut mun vauva :heart:

Mulla ei ole mitään kerrottavaa. Ei menkkoja, ei menkkaoireita, ei ovisoireita, ei raskausoireita :D Kohta lähden reippaasti lenkille sulattelemaan kiloja ;)

Tää juttu pitää vielä kertoa :D Mä olin yön töissä ja ku aamulla menin nukkuun, ni näin unta et mun mies aivan onnessaan juoksi vessasta ovistikun kans ja huusi "nyt tuli viiva tähän tikkuun, nyt on ovis!" :laugh:

Viimeksi muokattu:
No niin, kahdet synttärit vihdoinkin takana päin, ja mä oon oikeesti ihan aivokuollut! Haluisin vaan maata hiljaisuudessa vaikka pari vuorokautta :D Noi 9 viisi vuotiasta poikalasta + kaksi omaa kersaa teki kyllä tehtävänsä... Noh, täti alkaa pakkailla kamojaan ja minä samalla valmistautumaan seuraavaan ovulaatioon.
Huomenna mun pojalla on pienimuotoinen leikkaus sairaalassa ja kehoitettiin varautumaan jäämään jopa yön yli vaikka mennään jo aamulla yhdeksäksi sinne. Pitää pakata jotain lukemista yms mukaan. Toivottavasti mä saan jonku huoneen missä oikeesti voin maata ja lukee ja nauttii hiljaisuudesta sen lekurin ajan :kieh: helposti voisin yhden työpäivän kuluttaa siten. Perjantaina ollaan koko päivä kotosalla, ei siis tarhaa/töitä, joten silloin ehdin sitten paneutua lukemaan teijän juttuja ja kommentoimaan lisää :)
Miuskille pahoittelut tädin tulosta. Hiukka alkaa jo masentaa kun puoli vuotta on vääntänyt ja kääntänyt eikä mitään tulosta tule.. Mutta yhdes me kaikki selvitään :kiss:

Tuoli: kiitos... Ihan epätodellinen olo... Kävelen vaan ympäri taloa, milläköhän tässä unta sais. :laugh: Jännittää niin pirusti... Oireitakin kyllä on: tissit kipeät, limaa vuotaa ja vähän etoo...
Laittaisin kuvan jo tuosta testistä minkä tänään tein, mutta kun en osaa... :ashamed:

Yhteistyössä