*Kolmatta kaipaavien SYYSKUU*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kati82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mymosa: ok eli sen mukaan ois se dpo 5 nyt menossa..

Sunflower: Hattua nostan ku maltat odottaa;)

Sellanen kyssäri kaikille et ootteko työelämässä vai opiskeletteko? Tai molempia? Tai ne jotka on hoitovapaalla tms. niin ootteko jääny äippä lomille töistä vai koulusta?
Itse siis töissä olen.. yrittäjänä kun ammattikoulusta valmistuin jo 19v. Nyt vaan hiukan sellanen olo että ois kiva opiskella hiukan enemmän.. Mut onko se mahdollista/ järkevää nyt kun lapset pieniä ja lisää toiveissa:) Mitäs luulette?:)

Vaikken virallisesti listalla olekaan niin vastaan tohon Daniellan galluppiin: Tällä hetkellä oon kotona, ollut toukokuun puolivälistä. Ensin jäin sairaslomalle liitoskipujen takia ja elokuun alusta oon ollu äitiyslomalla. Joulukuun alussa loppuu ja sillon on töihin paluu edessä.

Ainahan voit opiskelemaan lähteä. Rankkaa varmasti vaan tulisi olemaan pienten lasten kanssa.

Helou kaikki!

Mymosalle onnittelut ihanista uutisista, kiva että kaikki oli pienellä hyvin. Vähän jo ounastelinkin kun sulla oli niin rajua tuo pahoinvointi :) Kiva kun kommentoit myös täällä.

Barbamama: olen pahoillani, itse en ole koskaan kemiallista raskautta kokenut, mutta voimia sulle ja onnea uuteen yritykseen!

ON: Itselläni ovulaatio on jo mennyt, tänään tai vasta tulossa, minä kun pääätin että en tikuttele ovista, koska muutenkin tässä jo stressi nostaa päätään. Miehen kanssa ollaan menty tämä kierto joka toinen päivä meiningillä. Luulen kuitenkin vahvasti että clomifen ei vielä ole siittiöihin vaikuttanut ja en siksi jaksa odottaa maita taivaita, mutta eihän sitä koskaan tiedä!!
päivä kerrallaan tässä mennään...

Ihanaa tänään on lyhyt päivä töissä ja ajattelin kokata miehelle ja lapsille jotain oikein nannaa, meidän lasten herkkua on ehdottomasti jauhelihakastike ja perunamuusi, taidanpa päätyä siihen.

Mukavaa päivää kaikille!

t. Enisa kp 14/27

Kolmas lapsi haaveissa:

Huomenta huomenta tännekkin :)

Barbbiksen testitulosta jo muutamaan otteeseen tämän aamun aikana käyny kytitelemässä...

huh huijaa täällä poksui tänään 16+0 niin se aika vaan menee. Odottelen teitä kovasti tuonna odotus puolelle meillä onkin siellä oma lista, on ihana jakaa kokemuksia joilla sama tilanne se kolmeonen tulossa one se kuitenkin ihan erilaista kuin ensimmäistä odottaa....

minnarun&rinsessa 16+0

Hei, neuvokaahan taas testikonkarit! Sain tämän aamun ovistestiin kaksi tasavahvuista viivaa, mutta ne molemmat olivat aika himmeitä. :confused: Onko se nyt sitten ovis+ vai ei? Meinasin illan tullen tehdä vielä toisen, kun niin hämmensi tuo tulos. Viime kierrossa minulla kyllä oli päivää ennen kunnon plussaa sellainen tulos, jossa kumpikin viiva jäi haaleaksi. Mutta silloin kontrolliviiva oli kuitenkin vähän tummempi.

No, varmuuden vuoksi lienee joka tapauksessa parasta pistää peitot heilumaan...

Minnarun: Onnea! :heart: Aika menee tosiaan nopeasti =)

Daniella: Sanoisin, että sun ovis oli torstaina eli seuraavana päivänä ensimmäisestä plussasta ihan niinkuin mymosakin kommentoi.

Töissä olen ja viime vuoden opiskelin työn ohella iltaisin. Se oli aika rankkaa vaikka lapset ovatkin jo isoja. Sitä yhdistelmää en siis ainakaan suosittele pienten lasten kanssa ;)

Tein aamulla Pregcheck liuskan ja ihan puhdas nega se oli. Se oli helpotus =) Nyt voin keskittyä ajattelemaan vain eteenpäin. Viikon päästä tiedetään miten hoitojen kanssa käy... jännää :popcorn:

Vastaan tuohon kysymykseen tuolla, että mä olen opiskelija tällä hetkellä, mutta valmistun 4vkon päästä. En ole mitenkään nähnyt vaikeana lasten suhteen opiskelua, toki jos olisin raskaaksi aiemmin tullut niin sehän olisi siirtänyt sitten opintoja.
Enemmän mulla on se, etten viitsi/jaksa tehdä tehtäviä, illalla siihen olisi aikaa ja samalla kun ovat leikkimässä. Opiskelen omaehtoisesti näyttöpohjaisesti, eli olen koulun penkillä vain n.2päivää kuussa ja muuten ollaan työharjoittelussa.

Työkkäriin onkin kiva mennä, kun valmistun.. :) Voi suoraan sanoa, että kyllä arkipäivätyötä otan vastaan kyllä, mutta jään maaliskuun lopulla äitiyslomalle enkä ajatellut töihin palata 3 vuoteen :D

• Tykkää
Reactions: Minnarun
Mulla tänään vihlonut vuorotellen molemmin puolin, saas nähdä kahden viikon päästä käynnistyikö kierto ;)

Yrittämään päästään siltikin vasta marraskuun lopussa/joulukuun alussa... :(

Samanlaiset tasavahvat haaleanpuoleiset viivat antoi myös alkuillan ovistesti. Luultavasti testaan vielä huomenna. Mutta ilmeisesti tuo nyt sitten oli plussa - ainakin kiertopäivien mukaan hyvin mahdollista - joten ovis odotettavissa parin päivän sisään. Toivoa sopii että huomennakin löytyisi jostain välistä aikaa aviollisten velvollisuuksien täyttämiseen. ;)

Mitä tuohon elämäntilannekysymykseen tulee, niin minä olen tällä hetkellä kotiäiti. Esikoista odottaessani olin vielä opiskelija, ja opinnot suoritin loppuun kun toinen raskaus oli aluillaan. (Minulla ei siis ole työpaikkaa johon palata.) Tiedän ettei kovin moni pidä erityisen järkevänä toivoa kolmatta lasta tällaiseen tilanteeseen. Olemme jo etukäteen varautuneet siihen, että sukulaisilta ei kannata kovin monia onnitteluja odottaa jos kolmas lapsi meille suodaan...

Sunflower: :hug: Olin niiiiiiin varma, että plussaat :( Tätiä ei näy kuitenkaan vielä? Ehkä on jotain toivoa kuitenkin?

Liljan Kukka: Sehän on SINUN valintasi eikä muiden! Jos itse koette kolmannen mahtuvan hyvin tähän väliin, niin ei toisten mielipiteillä ole väliä =) Meillä taas tuo elämäntilanne olisi hyvinkin otollinen kolmannelle. Molemmilla on vakityö, asutaan omakotitalossa ja lapset ovat jo isoja. Silti veikkaan, että nostatellaan kulmakarvoja, jos jossain vaiheessa onnistutaan. Monet eivät odota meiltä sellaisia uutisia, kun tosiaan alkaa jo ikääkin olla.

Sunflower:Höh... Toisaalta aina on toivoa niin kauan kun tätiä ei näy.

Mitä tuohon sukulaisten tai ylipäänsä muiden ihmisten miellyttämiseen tulee, niin myönnän että asiassa kuin asiassa mieleen tulee ensimmäisenä mitä muut mahtavat siitä ajatella. Mutta vaikka sitä vähän liikaa ajattelenkin, niin en ole kuitenkaan koskaan antanut sen vaikuttaa päätöksiini.

Mitä näihin lapsiin tulee, niin itse olemme tähän mennessä kuitenkin lapsemme hoitaneet. Isovanhempia tai sukulaisia on lapsenvahdeiksi pyydetty vain silloin jos on ollut ihan todellista tarvetta, eli ei läheskään joka viikko. Tietenkin kaikki sukulaisilta saatu rahallinen ja tavara-apu on ollut kullanarvoista. (Esikoisen ollessa tuloillaan saimme käytännössä kaikki vauvantarvikkeet lahjoituksina ystäviltä ja sukulaisilta. Pari kaveria lainasi tai lahjoitti minulle jopa äitiysvaatteitaan.) Emme kuitenkaan ole olleet käsi ojossa heidän suuntaansa, tai oleta sukulaisten elättävän meitä.

Sun, mikä testi? Jospa vain liian aikaista.. Mutta ymmärrän ettei negan jälkeen jaksa paljoa toivoa enää.

Mulla tilanne se, ettei ole ikinä kunnon töitä ollu. Ammatti toki ja kohta toinen. Kukaan ei ikinä ole kauhistellut ja oma suku on parasta, apuna ja tukena. Ne ystävät jotka asiasta ny tietää ovat innoissaan ja tuleva tripla pappa huokui ylpeyttä, olenhan ainoa hänen sukunsa jatkaja. Toki varmasti niitäkin jotka sitten kummastelee, mut antaa heidän kummastella.
Toki miehen suvun reaktio on arvoitus, eka lapsenlapsi ois appivanhemmilleni.

Sunflower11 Aiotko testata uudelleen tällä viikolla vai odotteletko tätiä? Haamu tuossa testissä näkyi, paha sitten mennä sanomaan mitä se tarkoittaa jos tuli paljon testausajan jälkeen..

Omaa napaa jälleen.. Päätin sitten että aloittaisin huomenna oviksen metsästyksen, testit jo kaapissa odottamassa. Toivon todella bongaavani oviksen.
Kuitenkin pieni pelko etten ovuloisikaan.. Mietin tässä jo sitäkin vaihtoehtoa. Jos ei ovulaatiota kuulu, niin kai sitä pitäisi käydä lääkäriä moikkaamassa, kovasti jo sitä plussaa kuitenkin kaipaisi.. Toisaalta en haluaisi lähteä esim lapsettomuushoitoihin, koska ns pelko monikoista on.. Nuo meidän kaksoset on ihan luomut ja todella positiivinen ylläri, mutten välttämättä toivoisi enää toisia tuplia...

Sunflower: Kyllä tuossa kieltämättä väriäkin näyttäisi olevan, toivotaan parasta b:)d

Santtu: Toivottavasti kierto käynnistyisi pian jotta ei ainakaan siitä olisi kiinni sitten parin kk päästä :)

Kati: Toivottavasti ovis löytyisi :)

Daniellan gallupiin: Olen hoitovapaalla töistä sekä koulusta. Sanoisin että jos tekee osa-aikaisena töitä, niin jaksaa mutta täyden työpäivän päätteeksi en ikinä olisi jaksanut koulu juttuja enää. Toki jos vaan rahallisesti mahdollista, niin pelkästään opiskelua. Ja kyllä opiskelu kannattaa, jos vaan on mielenkiintoa. Vaikka sen ajan tekisi tiukkaa rahallisesti, mutta loppuelämää ajatellen :) Mielummin minäkin palaisin takaisin koulunpenkille sitten kun se aika tulee, mutta nähtäväksi jää onko se rahallisesti mahdollista..

Ja meillä tiedän myös kolmannen aiheuttavan kauhistelua joidenkin sukulaisten tiimoilta, mutta en välitä. Monille olen suoraan sanonutkin jo että toivotaan seuraavaa pienellä ikäerolla, jotta vältyttäisiin "oliko vahinko" tms törkeyksiltä.

Omaa napaa taas vähän, ei pienintäkään raskauteen viittaavaa oiretta vieläkään. Samat jomotukset jatkuu mitä joka kierrossa. Mutta ei väsymystä tai mitään muutakaan, mistä tietäisin heti. Ja on nuo oireet sen verran hyvässä muistissa vielä ettei ole epäilystäkään raskautumisen suhteen.

Yhteistyössä