Kolme henkinen perhe kerrostaloon??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nina:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
No, itse viihdyn kerrostalossa ja ajatus omakotitalosta tuntuu oudolta, joten en tiedä olenko oikea ihminen vastaamaan. ;)

Mutta siis meillä kerrostalokolmio 77m2 ja kaksi lasta, 2v ja 3,5v. Toinen makkari lapsilla ja toinen meillä, ihan hyvin menee vielä näin. Haaveena olisi saada lisätilaa siinä vaiheessa kun nuo alkavat tulla kouluikään ja/tai olisi kolmosen vuoro.

Hissi on kyllä meille ollut ihan pop, sillä lapset ovat lähteneet kävelemään toooosi myöhään ja pienellä ikäerolla se olisi tarkoittanut useamman vuoden ajan kahden lapsen kantamista portaissa. Mutta siis jos kysymys on yhdestä, normaalisti kävelemään lähtevästä lapsesta niin eiköhän siinäkin pärjää. Monesko kerros muuten on ja löytyykö vaunuvarasto sujuvasti?

Muuten siis arvostaisin korkealle noita teidän plussia, kivaa ja ihanasti rempattua asuntoa, hyvää sijaintia, lähellä olevaa päiväkotia ja kauppaa... Tuo sauna meiltäkin löytyy vain taloyhtiöstä ja näin on pärjätty. Eli tosissaan itse näkisin tuossa miinuksena vain tuon hissin (ja ehkä pidemmällä tähtäimellä sen puuttuvan huoneen?).

meinsitteko sitten isompaan muutta vai miten?
eikös nykyään saa ihan kivoja alkovi systeemä esim jos iso olohuone.

niin mua harmittaa kovin se hissi ja sauna. mut ehkä mä tulisin toimeen. :/

ja kun tosiaan tuo päiväkoti,koulu, kauppa ja mun työpaikka ihan kävelymatkan päässä

Haaveena olisi huone tai kaksi lisää, mieluiten tästä samasta taloyhtiöstä missä ollaan viihdytty todella hyvin.

Tuonne lasten kouluiän tienoille ollaan sitä suunniteltu lähinnä koska esikoinen on kehitysvammainen ja toivotaisiin tuolle kuopukselle sitten omaa rauhallista huonetta missä saisi keskittyä läksyihinsä ym. ja kun ovat vielä eri sukupuolta niin siksikin tuntuu että jossain vaiheessa olisi omat huoneet paikallaan.

Kaveriperhe asuu juuri samanlaisessa asunnossa ja heillä 2 tyttöä eikä aikomustakaan muuttaa mihinkään. Makuuhuone on kuitenkin ihan riittävän kokoinen kahdelle samaa sukupuolta olevalle, eli ei meilläkään silloin niin tarvetta olisi.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Onko monennessa kerroksessa?

Me asutaan kerrostalo kolmiossa ja keväällä syntyy toinen ipana. Aateltiin tässä pysyä vielä tovi sen jälkeenkin vaikka on "vaan" kaks makkaria (se on kuitenkin enemän mitä edellisessä kaksiossa oli kun kolme henkeä siinä asuttiin). Ei omaa saunaa, mutta ollaan hommattu taloyhtiön saunasta itsellemme vuoro.

Ainoa mikä teidän mahdollisesti tulevassa asunnossa tökkisi on se hissittömyys. Kauheen korkeelle en lähtis vaunujen kanssa tenuamaan.

Ai säkin saat vauvan. Onkos teillä modeilla joku vauvabuumi menossa:O:)

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
No miä kyl ottaisin tuon. Vaavin voi nukuttaa parvekkeella vaunuissa!
Nim: ikäni kerrostalossa asunut, ilman omaa saunaa, hissiä ja nytkin 3 lasta samassa huoneessa.

paikka on aivan loistava. Näkymät saimaalle <3 ja pihakin olisi missä lapset voisivat leikkiä. mietityttää vain tuo tila. nythän lapset menis viel useamman vuoden samassa huoneessa mut entä isompana? mihin me vanhemmat menisimme?

Mie lähen saimaan rannalle just nyt ja heti *oottaa laukut pakattuna osotetta*
Meilt ei ihan nää saimaalle. Mut ei oo pitkä matkakaan!
Meil on 8v, 6v, ja 3v ja kaikki siis samas huonees. Minä ja ukko toises makkuris.
Mutta kuitenkii, siis useemman vuodenhan ne menis samassa huoneessa! Sinä aikanahan kerkii tapahtuun vaikka mitä!!
Voitte saaha vaikka mimmosta tarjousta, työtä muualta, lotto-voittoa :D siinä ajassa!

No, minä vaan elänkii tässä ja nyt- elämää, noin suunnilleen :D

no mut noinhan se menee :) ei voi tietää voitetaanko lotossa tai jotain tässä välissä tai muutetaan muualle tai muuten vaan halutaan poies sieltä.
se aika mitä lapset viihtyisivät hyvin samassa huoneessa ois kumminkin aika pitkä eli jotain 4 -5vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:
Muuttaisin teidän tilanteessanne heti kerrostaloon. Kahteen makkariin mahtuu hyvin toiseen vanhemmat ja toiseen lapset. Ja jos ne makkarit kerta on isoja, niin ei mitään ongelmaa laittaa kolmea lasta samaan huoneeseen: kaksi kerrossänkyyn ja yksi parvisänkyyn.

entä murrosikä? kuinka ne sit tulee toimeen?

Kokemuksesta kerron, että haaveilivat omista huoneista aina. Ja minä taas, jolla oli oma huone ja siskoillani yhteinen, olin kateellinen, kun siskot sai olla yhdessä (ja toki muiltakin olen kuullut samaa) Eli ikinä ei hyvä :D

Ei kerrostaloasumisessa mitään pahaa ole. Aikaisemmin haaveilin vuosikausia ok-talosta, mutta nyt todennut, että kyllä se kuitenkin tää krs-talo on mun juttu.

Ainoa, mikä mua häiritsee, on saunan puuttuminen, mutta nauttiipahan sitten mökkisaunoista täysillä :D

Ap:n kuvaileman jutun ottasin heti :)

Muuttaisin teidän tilanteessanne heti kerrostaloon. Kahteen makkariin mahtuu hyvin toiseen vanhemmat ja toiseen lapset. Ja jos ne makkarit kerta on isoja, niin ei mitään ongelmaa laittaa kolmea lasta samaan huoneeseen: kaksi kerrossänkyyn ja yksi parvisänkyyn.

Siinä vaiheessa teillä on saattaneet jo työpaikat vaihtua (esim. toisen työ vie ihan eri puolelelle Suomea tai maailmaa) tai muuten vaan ootte vaihtaneet asuntoa. En itse ajattelisi noin pitkälle jos lapset on vielä ihan pieniä. Ja jos taas asutte tossa samassa asunnossa, niin sopu sijaa antaa.. Tietenkin jos teillä on nyt varaa ostaa esim. 5-6 h + k omakotitalo, niin tottahan toki se kannattaa ostaa, mutta meillä ainakin oli vaihtoehtona tällä hetkellä ostaa joko kolmio tai ei ollenkaan omaa asuntoa. Tarvittaessa vaihdetaan sitten myöhemmin isompaan.

Minulla ei ole eläissäni ollut omaa huonetta - edes murrosiässä. Toki olisin sellaisen halunnut, mutta se ei tosiaankaan ole mikään välttämättömyys elämässä.
Kerrossängyn voi laittaa vaikka poikittain keskelle huonetta jakamaan tilaa, ja väliseiniä voi muodostaa kirjahyllyillä tai pukeutumissermin avulla.

aivan loistava idea :)

Alkuperäinen kirjoittaja mib:

Siinä vaiheessa teillä on saattaneet jo työpaikat vaihtua (esim. toisen työ vie ihan eri puolelelle Suomea tai maailmaa) tai muuten vaan ootte vaihtaneet asuntoa. En itse ajattelisi noin pitkälle jos lapset on vielä ihan pieniä. Ja jos taas asutte tossa samassa asunnossa, niin sopu sijaa antaa.. Tietenkin jos teillä on nyt varaa ostaa esim. 5-6 h + k omakotitalo, niin tottahan toki se kannattaa ostaa, mutta meillä ainakin oli vaihtoehtona tällä hetkellä ostaa joko kolmio tai ei ollenkaan omaa asuntoa. Tarvittaessa vaihdetaan sitten myöhemmin isompaan.

nyt ei olis varaa ostaa todellakaan nuin isoa asuntoa joten tää loistava varteenotettava vaihtoehto.

mies vaan sanoi ettei enää haluaisi vaihtaa mut mulla monta vuotta viel aikaa manipuloida se ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Vierasmä:

Kokemuksesta kerron, että haaveilivat omista huoneista aina. Ja minä taas, jolla oli oma huone ja siskoillani yhteinen, olin kateellinen, kun siskot sai olla yhdessä (ja toki muiltakin olen kuullut samaa) Eli ikinä ei hyvä :D

Ei kerrostaloasumisessa mitään pahaa ole. Aikaisemmin haaveilin vuosikausia ok-talosta, mutta nyt todennut, että kyllä se kuitenkin tää krs-talo on mun juttu.

Ainoa, mikä mua häiritsee, on saunan puuttuminen, mutta nauttiipahan sitten mökkisaunoista täysillä :D

Ap:n kuvaileman jutun ottasin heti :)

:D niin mikään ei hyvä siis murrosiässäkään.

niin ja eikai ne taloyhiön saunat ihan hirveitäkään ole.. ?

onko millaset säilytystilat, kun meillä suht vähän kaappeja, yhdessä makkarissa vain kaksi ja lisäksi yksi pieni vaatehuone. Aika tiukille vetää neljän ihmisen vaatemäärälle ja meilläkään vaatteita ei ole yllinkyllin.

meillä 5v poika ja asutaan kolmiossa. nyt haaveillaan vauvasta, ja etsimme neliötä. tämä kolmio alkaa tuntua liian pieneltä.

et en kyllä teidän tilanteessa muuttas noin pieneen asuntoon.... kerralla ostaa isompi. sopiva kyllä osuu kohdalle kun aikansa etsii

Alkuperäinen kirjoittaja mimmi06:
onko millaset säilytystilat, kun meillä suht vähän kaappeja, yhdessä makkarissa vain kaksi ja lisäksi yksi pieni vaatehuone. Aika tiukille vetää neljän ihmisen vaatemäärälle ja meilläkään vaatteita ei ole yllinkyllin.

noh kumpaankin makkariin tehtäis uudet isot vaatekaapit, samoin eteisen säilytys uusiks

Alkuperäinen kirjoittaja d:
meillä 5v poika ja asutaan kolmiossa. nyt haaveillaan vauvasta, ja etsimme neliötä. tämä kolmio alkaa tuntua liian pieneltä.

et en kyllä teidän tilanteessa muuttas noin pieneen asuntoon.... kerralla ostaa isompi. sopiva kyllä osuu kohdalle kun aikansa etsii

asutaan tällä hetkellä kaksiossa

Alkuperäinen kirjoittaja mimmi06:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Kolmas kerros, ei hissiä, ja vesistö ihan vieressä.
Minä en muuttaisi :|

miksi? mikä omassa rannassa mättää?

mulle ekaks tulee kyllä mieleen kauhea lasten vahtiminen pihalla jos järvi vieressä vai onko jotenkin aidattu piha?

siis siinä oma ISO piha. ja eise ranta siis ihan heti siinä vieressä. enkä mä nyt muutenkaan jättäs lapsia yksin ulos vahtimatta

Pari pientä lasta ja ranta ihan vieressä ei ole hyvä yhdistelmä.
Pitää vahtia TOSI tarkasti, eikä lasta uskaltaisi päästää ulos yksin edes vielä viisivuotiaana, koskaan kun ei tiedä mitä lapset keksii...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mahdollisten kolmen lapsen kanssa kyllä sitten ahdas.

no kolmen kyllä. mutta tällä hetkellä seuraavaan 4 vuoteen tiedossa vain tämä toinen. ja sitten kun lapset kasvaa muutamme isompaan mutta nyt seuraavaksi 4-5vuodeksi pitäis löytää isompi ja tämä vaihtoehtona loistava

Pari pientä lasta ja ranta ihan vieressä ei ole hyvä yhdistelmä.
Pitää vahtia TOSI tarkasti, eikä lasta uskaltaisi päästää ulos yksin edes vielä viisivuotiaana, koskaan kun ei tiedä mitä lapset keksii...

no mä en kyl laskin siltikää oli ranta tai ei nuin pientä lasta yksin ulos.

Yhteistyössä