kolmen vuoden ikäerosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja palleriina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

palleriina

Vieras
Onko kenelläkään kokemusta, millaista voi olla, jos lapsille tulisi ikäeroa kolme vuotta tai vähän enemmänkin? Mustasukkaisuutta tai muita ongelmia? Hyviä puolia?

Mun pojilla on ikäeroa 2v11kk. Alkuun meni tosi hienosti, ei ollut pahemmin mustasukkaisuutta. Esikko otettiin jo raskausaikana mukaan asioihin, oli ultrassa mukana, kerrottiin ihan suoraan asioista, ja kun juniori syntyi, sai esikko pitää pikku veikkaa sylissä ja osallistua hoitoon. Nykyään, ku jätkät on 6 ja kohta 9, on niitä ongelmia alkanu tulee. Esikko ei jaks leikkiä liian nuoren veljen kanssa ja juniori taas kaipaa veljensä seuraa. Ja kun molemmat on poikia, niin tappeluilta ei voi välttyä. Tosin kyllä esikko osaa olla "kunnon" isoveli, pitää pikkusesta huolta, auttaa esim lelujen kasaamisessa sun muussa. Itse oon ihan tyytyväinen tohon ikäeroon.

meillä 3v 1kk ja just täydellinen ikäero ainakin minusta. nyt jo pian 5v ja 2v leikkivät yhdessä. Isompi on jo älynnyt kun vauva syntyi mitä sai tehdä ja mitä ei. tajusi kun sanoi että nyt äiti imettää,ei saa riehua. osasi auttaa vauvan hoidossa. Mustasukkaisuutta on ollut todella vähän.
Must hyvä ikäero,mutta ei oo kokemusta muusta.
On toisilleen tosi läheiset. Isompi kysyy aina että mitä pikkuinen saa ?tai mitä pikkuinen sitten tekee ? Muistaa aina toisen =) <br><br>