Kommentoikaas laihduttajan evästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ninnu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä söisin enemmän ja kirjavammin kasviksia: selleriä, porkkanaa, paprikaa, bataattia, pinaattia jne.. Proteiinia saa myös siis pavuista, tofusta, linsseistä ja soijarouheesta. Niissä myös vähän rasvaa. Lihaa ei mun mielestä tarvi syödä kuin kerran tai pari viikossa. Laihduttajan kantsii sekin syödä vaikka kanana.
Muista, että perunassa ei ole juuri mitään ravintoarvoa, pelkkää hiilihydraattia (mikä sekin on tärkeää tosin!), sen voi helposti korvata vaikka hirssillä, bataatilla, quinoalla, tattarilla tai täysjyvä kuskusilla.
Kiloklubi on mun mielestä tosi hyvä, muista vaan olla rehellinen! :)
Ja kaikki liikunta auttaa tietenkin!
Kyllä laihduttajakin saa syödä, kohtuus kuitenkin kaikessa.
Tsemppiä!

leseitä puuroon! juo paljon vettä! vähemmän proteiinia ja kaikki pitää olla täysjyvää jne. ja marjoja, hedelmiä, kasviksia paljon enemmän! leseet täyttää mahan. Tsemppiä!

joo, leseet ja maustamaton jugurtti! nam!
Iltapalana esim. näiden lisäksi vielä rusinoita, on herkkua. Bulgarian jugurtti ja se turkkilainen on ainoot, missä ei ole täysin turhia lisäaineita.

Puuro aamulla hyvä, jos pitää nälkää. Vaihtoehtona näkisin esim. proteiinipitoista rahkaa + ne marjat, tai vaikkapa kananmunaa ja rasvatonta kinkkua. Usein pelkkä hiilihydraattipitoinen ruoka ei pidä nälkää riittävän kauan. Toki yksilöllistä.

Ehkä kannattaisi vaihtaa yksi hedelmä pois, ja sen tilalle kasviksia. Esim. lisätä iltaan tomaattia, kurkkua, jääsalaattia, paprikaa tms. Ja tosiaan tummalle leivälle. :) Toki hedelmät terveellisiä ovat, ei siinä mitään, mut sisältävät paljon sokeria, joka saattaa seuraavana aamuna näkyä vaakassa.

Myös kuituja sait todella vähän tosta esimerkistä, eli lisää niitä saa paitsi tummasta leivästä ja juureksista, laihduttaessa voit käyttää vehnäleseitä esim. niissä jogurteissa, jolloin niistä tulee ruokaisampia. Muista juoda silloin lasillinen tai kaksi vettä!

Ruokailua kannattaa rytmittää viikossa myös liikunnan mukaan, eli jos tietää päivän aikana liikkuvansa vähemmän, syö vähemmän. Ja jos tietää tulevan esim. treenit, silloin yksi ylimääräinen banaani sopivasti ajoitettuna parantaa suoritusta. Lisäksi kannattaa n. kerran viikossa syödä reilummin, eli pitää ns. "mässypäivä". Ei tarvitse olla karkkia, pitsaa tms, vaan voi olla ihan isommin hedelmiä, tuhdimpaa ruokaa tms. Silloin ruoansulatus pysyy vilkkaampana.

Tsemppiä ja pitkäjänteisyyttä!! Jos paino jämähtää, niin ota mittanauha käyttöön. :)

Mun mielestä tossa on aivan järjetön määrä ruokaa. Miten ihmeessä joku jaksaa syödä noin paljon, ja vielä laihdutusmielessä? Vaihtaisin potut ja sämpylät kasviksiin, sekä actimelit ja muut hömpät esim. rahkaan.

Äkkiseltään kuulostaa annoskoot liian isoilta. Esim. aamulla, sekä puuroa, että lisäksi jugurttia, sämpylää ja hedelmä muistaakseni. Sanoisin että joko puuro, tai sitten jugurtti, sämpylä ja hedelmä. Sun tulee syötyä kaksi mun aamiastani kerralla.

Turhan paljon ehkä tavaraa "lisukkeena", kuten nuo sämpylät ja jugurtit.

Toisaalta liian ankaralla kuurilla ei kannata liikkeelle lähteä. Vinkki: ota käyttöön pienempi lautanen niin annoskoko laskee automaattisesti.

Tsemppiä! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Äkkiseltään kuulostaa annoskoot liian isoilta. Esim. aamulla, sekä puuroa, että lisäksi jugurttia, sämpylää ja hedelmä muistaakseni. Sanoisin että joko puuro, tai sitten jugurtti, sämpylä ja hedelmä. Sun tulee syötyä kaksi mun aamiastani kerralla.

Turhan paljon ehkä tavaraa "lisukkeena", kuten nuo sämpylät ja jugurtit.

Toisaalta liian ankaralla kuurilla ei kannata liikkeelle lähteä. Vinkki: ota käyttöön pienempi lautanen niin annoskoko laskee automaattisesti.

Tsemppiä! :)

Muistin väärin ei ollutkaan sämpylää aamulla. Mutta silti neuvoisin panostamaan tuohon annoskokoon.

Moni vastaa, että järjetön määrä ruokaa. Katsokaa hyvät ihmiset aloittajan pituuttakin! Ja liikkuva ihminen! Ihan eri asia kuin 150cm ihmisen energiatarve!

Ja jos vielä olet noilla tiedoilla syöttänyt, ja saanut kalorimääräksi alle 2000/vrk, niin sopivasti. Toki ruoan määrälläkin on vaikutusta, lisää kasviksia --> lisää ruokaa ilman kaloreita --> vilkkaampi ruoansulatus.

Aamiainen on muutenkin niukka niin en enää sitä pienennä. Puurossa kun ei ole kcl kun 160 kcl, kiloklubissakin prosentteina se tulee oleen 13 % ja suositus 20 %. Profeel rahkaa syön aina välipalana, illalla Ehrmann rahkaa. Kokeilin syödä vähemmän 2 vk sitten, paino ei pudonnut yhtään, nousi vain. Nyt kun lisäsin syömistä niin on paino pudonnut 2,5 vk 3 kiloa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninnu:
Aamiainen on muutenkin niukka niin en enää sitä pienennä. Puurossa kun ei ole kcl kun 160 kcl, kiloklubissakin prosentteina se tulee oleen 13 % ja suositus 20 %. Profeel rahkaa syön aina välipalana, illalla Ehrmann rahkaa. Kokeilin syödä vähemmän 2 vk sitten, paino ei pudonnut yhtään, nousi vain. Nyt kun lisäsin syömistä niin on paino pudonnut 2,5 vk 3 kiloa.

No jos paino tippuu ja olo on hyvä niin anna mennä sitten vaan. :) Mieti sitten uudestaan jos alkaa paino taas junnaamaan.

Ai niin, puuroon kannattaa lisätä leseitä ja jos leivot niin tee vaikka lesesämpylöitä. Ne vie nälän pitkäksi aikaa.

Toi on niin totta! Liian vähällä energian saannilla elimistö menee herkästi säästöliekille. Ei sitä heti muuten huomaa, mut ei ainakaan rasvoistaan päästä irti.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Kato gojuttago-sivusto.Sillä laihtuu eikä ole nälkä :)

Katsoin sitä yksi päivä, ei oo mun juttu. En pysty niitä eväitä päivästä toiseen syömään. Menee sit vaikka 2 v kuhan saan sen 20 kg näin pois. Kesäkin on jo niin ei oo sen puoleen kiirettä.

No jos paino tippuu ja olo on hyvä niin anna mennä sitten vaan. :) Mieti sitten uudestaan jos alkaa paino taas junnaamaan.

Ai niin, puuroon kannattaa lisätä leseitä ja jos leivot niin tee vaikka lesesämpylöitä. Ne vie nälän pitkäksi aikaa.

Kuituja en taida paljoa päivässä saada, mutta en leivästäkään niitä ottais. Mikä hyvä kuidin lähde on?

Kuituja en taida paljoa päivässä saada, mutta en leivästäkään niitä ottais. Mikä hyvä kuidin lähde on?

Ruisleseissä on muistaakseni 44% kuitua. Puuron tai jugurtin sekaan esimerkiksi.

Mä ottaisin sinuna jonkun pikakuurin muutamaksi päiväksi-viikoksi, että saisit sen syömishimon stoppiin. Siis joku kaalisoppa- tai vastaava. Sitten vaalea leipä pois, useampia aterioita vaikka mutta määrät pienemmiksi. Siis varsinkin nuo pääruoat on aika isoja annoksiltaan. Tai sitten enemmän vihanneksia ja se 1 peruna ja 1 kauhallinen kastiketta/pari lihapullaa vain.

Mä en itse ole karppifani mutta kovasti hiilareita tossa on, itsellä taipumusta samanlaiseen syömiseen. Kannattaa koittaa kehitellä niitä vaihtoehtoja leiville ja muille, pitää ainekset valmiina kaapissa ym..

Ja ne turhat Actimelit ja muut pois, luonnonjugua tilalle ja sinne sekaan ne marjat tai 1 hedelmä päivässä! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä ottaisin sinuna jonkun pikakuurin muutamaksi päiväksi-viikoksi, että saisit sen syömishimon stoppiin. Siis joku kaalisoppa- tai vastaava. Sitten vaalea leipä pois, useampia aterioita vaikka mutta määrät pienemmiksi. Siis varsinkin nuo pääruoat on aika isoja annoksiltaan. Tai sitten enemmän vihanneksia ja se 1 peruna ja 1 kauhallinen kastiketta/pari lihapullaa vain.

Mä en itse ole karppifani mutta kovasti hiilareita tossa on, itsellä taipumusta samanlaiseen syömiseen. Kannattaa koittaa kehitellä niitä vaihtoehtoja leiville ja muille, pitää ainekset valmiina kaapissa ym..

Ja ne turhat Actimelit ja muut pois, luonnonjugua tilalle ja sinne sekaan ne marjat tai 1 hedelmä päivässä! :)

Anteeksi nyt vaan mutta mikä syömishimo? Otatko huomioon mun liikunnat millä kulutan per kerta 500 kcl ellen ylikin 4 päivänä viikossa. En oo hei mikään 160 cm pikkutäti. Valehteleekohan toi kiloklubikin. En ikinä ala kaalisoppa dietteihin, saa tuplana takas.

Älä ala millekkään kuurille. Niistä ei tule kuin vihaiseksi.

Karppaamista suosittelisin minäkin: 4vko bmi 36 -> 34,9 minulla. Toki kaikki ei tykkää, mutta kokeilemisen arvoista. Mutta heivaa nyt nuo lisäainejugurtit pois! Ennemmin kasviksia tilalle tai maustamattomia jugurtteja. Ne turkkilaiset ja kreikkalaiset on uskomattoman hyviä ihan paljaaltaankin.

Anteeksi nyt vaan mutta mikä syömishimo? Otatko huomioon mun liikunnat millä kulutan per kerta 500 kcl ellen ylikin 4 päivänä viikossa. En oo hei mikään 160 cm pikkutäti. Valehteleekohan toi kiloklubikin. En ikinä ala kaalisoppa dietteihin, saa tuplana takas.

Mutta mikä tässä on sitten ongelma? Tiedät kulutuksen ja syöt sen mukaan, eli ei varmaan palstaraatia tarvita tässä :) Jollei paino ala tippua, niin sitten katsoisin tuota ruokamäärää ja laatua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Älä ala millekkään kuurille. Niistä ei tule kuin vihaiseksi.

Karppaamista suosittelisin minäkin: 4vko bmi 36 -> 34,9 minulla. Toki kaikki ei tykkää, mutta kokeilemisen arvoista. Mutta heivaa nyt nuo lisäainejugurtit pois! Ennemmin kasviksia tilalle tai maustamattomia jugurtteja. Ne turkkilaiset ja kreikkalaiset on uskomattoman hyviä ihan paljaaltaankin.

Jopa se terveysintoilija Hanna Partanenkin suosittelee actimelia, eihän se ole kun 29 klcl kun rasvaton, oon huomannut että se tehoo. Noissa turkkilaisis jugurteis on sokeria ym. Mikä tossa danonessa on vikana kun 0 prosenttia rasvaa, ei lisättyä sokeria.

Alkuperäinen kirjoittaja hauki:
mä söisin enemmän ja kirjavammin kasviksia: selleriä, porkkanaa, paprikaa, bataattia, pinaattia jne.. Proteiinia saa myös siis pavuista, tofusta, linsseistä ja soijarouheesta. Niissä myös vähän rasvaa. Lihaa ei mun mielestä tarvi syödä kuin kerran tai pari viikossa. Laihduttajan kantsii sekin syödä vaikka kanana.
Muista, että perunassa ei ole juuri mitään ravintoarvoa, pelkkää hiilihydraattia (mikä sekin on tärkeää tosin!), sen voi helposti korvata vaikka hirssillä, bataatilla, quinoalla, tattarilla tai täysjyvä kuskusilla.
Kiloklubi on mun mielestä tosi hyvä, muista vaan olla rehellinen! :)
Ja kaikki liikunta auttaa tietenkin!
Kyllä laihduttajakin saa syödä, kohtuus kuitenkin kaikessa.
Tsemppiä!

Tässä minusta hyviä vinkkejä, mitä itsekin ehdottaisin.

Eli monipuolisuutta ja terveellisempiä valintoja. Sämpylän vaihtaisin täysjyväleipään/-ruisleipään. Miksi sekä lounaalla että päivällisellä (punaista) lihaa ja perunaa? Perunaa ainakin turhan paljon. Monipuolisemmin kasviksia.

Mutta toi peruna on mun mielestä jotenkin niin turha ylipäätäänkin ravinnossa, vai tietääkö joku fiksu, tarviiko ihminen oikeasti perunaa mihinkään vai pärjäiskö jopa paremmin kokonaan ilman?

Yhteistyössä