Kommunikaatio-ongelma, silkkaa kusipäisyyttä vai vain tyhmyyttä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Strureplan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Strureplan

Vieras
Hei.

Olen tapaillut puolisen vuotta hieman itseäni nuorempaa miestä. Muistan jo kun meidän piti tavata ensi kertaa (tutustuimme netissä), mutta mies ilmoittikin viime tingassa että hän on sopinut kaverinsa kanssa jostain tärkeästä raksaprojektista, mutta että voisin toki tulla mukaan jos haluaisin...kuulema kaverille luvattua asiaa ei voisi perua (vaikka tapaaminen minun kanssani oli sovittu aiemmin...) No, sanoin etten kuitenkaan aio matkustaa 300 kilometriä vain istuakseni katsomassa hänen ja kavereidensa touhuamista, se ei vastaa käsitystäni ensitreffeistä. Olimme sopineet tapaamisen hyvissä ajoin ja kaiken piti olla selvää. Olin pettynyt ja sanoin miehelle, että ehkä parempi että unohdetaan koko juttu, asenne touhuun on sitä luokkaa. Sanoin ettei tarvitse perään kysellä.

No, mies kaivautui jostain laittamaan sähköpostia noin 3 vkon jälkeen tästä ja kyseli, että vieläkö toivotan hänet hornan tuuttiin. Hän pyysi lupaa soittaa ja annoin luvan, juttelimme asioista ja sanoin, että minusta tuntui pahalta sovitun asian peruminen ja vielä viime tingassa. Saimme puhuttua ja sitten yksi kaunis päivä tapasimme. oli oikein upeaa, joten treffejä tuli enemmänkin. Kerran meille tuli taas ongelma, kun mies tuli käymään kotikaupungissani ilmoittamatta minulle -olimme puhuneet asiasta aiemmin ja sanoin, että saatan olla sukuloimassa tuolloin, johon mies totesi että ok, hän ei tule kaupunkiin jos en ole siellä. No, sitten sainkin ykskaks miehelle muuten vain viestitellessäni kuulla, että hän on kotinurkillani. Ei kuulema viitsinyt ilmoittaa asiasta, koska OLETTI minun olevan muualla. Kysyin häneltä, olisko vaatinut paljoa kysyä vaikka lyhyesti olenko maisemissa...Väänsimme asiasta ja luulin että hän ymmärsi, että suun avaaminen auttaa monessakin asiassa, oletukset eivät ole faktoja.

Nyt sitten olimme aikaa sitten sopineet tärät luokseni. Miehen piti tulla, olin juuri rempannut kämppäni loppuun vauhdilla häntä varten, hankkinut sapuskat ja nähnyt aikamoisen vaivan. Hän oli
kipeänä viikolla, ja ilmoitti siitä tekstarilla. Kuitenkin viikonloppusuunnitelma pysyi voimassa eikä hän sitä perunut, toki tajusin että hän ilmoittaisi jos olisikin niin kipeä h-hetkellä ettei pääsisi.
No, odottelin sitten treffipäivänä häneltä jotain yhteydenottoa. Kun hänestä ei kuulunut, kysyin missä hän on, onko tulossa. Vastaus tuli tunnin,parin päästä viestillä: ei ole tulossa, oli töiden jälkeen niin kamala olo. Oli vielä edellispäivänä olettanut jaksavansa tulla, mutta ei.

Olin luonnollisesti pettynyt, mutta myös vihainen ettei hän vaivautunut ilmoittamaan minulle edes sitä, ettei tule. Siinä minä istuin ja katselin katettua pöytää ja ostettua skumppaa. Kysyin mieheltä, miksi hän ei edes soittanut -olihan jaksanut töissäkin olla, ja kerroin kuinka ikävää on se että kommunikaatio on tällä tasolla. Mielestäni se joka ei tulekaan vaikka lupaa ilmoittaa siitä itse ja mieluiten hyvissä ajoin. Ajauduimme tekstarikinaan, jossa mies vain tokaisi että hän ei nyt jaksa kommentoida koska on eri mieltä. Ei pahoitellut että jäi näkemättä, ei pahoitellut sitä että näin vaivaa turhaan. Totesin, että vastahan keskustelimme tästä kommunikaatioasiasta, että ilmoitetaan etukäteen missä mennään ja kerrotaan jos jotain muutoksia tulee. Ei vastausta. Lopuksi en jaksanut minäkään, vaan sanoin että eiköhän tämä ollut tässä, olen ansainnut edes pieniä käytöstapoja enkä moista ylimielisyyttä. Mies siihen, että no oikei, jos tämä on tässä niin kiitos, olet ihana ihminen plaa plaa plaa. Sen jälkeen ei mitään.

Meillä oli todella hyvä olla yhdessä, hyvä kemia, naamatusten aivan mahtavaa ja mies puheli jo että on kertonut minusta vanhemmilleen jne jne. Mitä ihmettä tässä pitäisi oikein ajatella -eikö hän tajua miten törkeää moiset oharit ovat vai eikö hän välitä? Hän on sen tyypinen ihminen että uskaltaisi kyllä sanoa jos ei vaan haluaisi enää nähdä. Olenko minä tarinan bad guy?
En enää ole jaksanut ottaa mieheen yhteyttä, vika viestini oli että jos hän edes soittaisi ja selittäisi niin ok, mutta ei mitään. Annanko olla?

Anna olla. Ilmeisesti kyseessä on kuitenkin aikuis-ikäinen mies, jota et voi muuttaa. Jos hän saa sinut pahoittamaan mielesi (oli se sitten tahattomasti tai ei), niin sinulla on hänen kanssaan huono olla. Voi olla että kommunikaatiotapanne yksinkertaisesti vain eroavat niin paljon toisistaan, että yhteentörmäyksiä (väärinkäsityksiä) ei voi välttää.

Eli älä turhaan spekuloi sillä kumpi on oikeassa ja kumpi väärässä, onko mies törkeä vahingossa vai tahallaan, jne jne. Voit vain todeta, että vaikka osin sovitte yhteen, on yhteensopimattomuutta enemmän ja siksi suhdetta tuskin kannattaa jatkaa.

Vaikea tuollaista miestä on muuttaa. Tästä jo selviäisitte niin kohta olisi jo uusi konflikti ovella. Mietipä jotain ulkomaanmatkaan tuollaisen kanssa. Saanko muuten kysyä, millainen parisuhdehistoria miehellä olikaan...?

Mies ei ole riittävän kiinnostunut sinusta, jokin tuppaa aina änkemään edellesi, vähäisestäkin syystä. Miehenä miehet tuntien väittäisin että missään nimessä en luottaisi tuonlaisen käytöksen omaavaan mieheen, kuten en naiseenkaan.
Hän kuorii vaan hillot päältä.

Niin...olen tässä ehtinyt muutaman päivän miettiä asioita -nyt alkaa tulla päälimmäiseksi fiilikseksi vain kiukku. Mikä minä olen miestä kasvattamaan, jos hän ei osaa alkeellisimpiakaan käytöstapoja tai ei niistä välitä.

Miehellä oli minua ennen yli 5 vuoden suhde takanaanan, joten mikään noviisi hän ei ole. Mietin vaan, oliko hän silloin samanlainen, ja miksei hän tuosta suhteesta oppinut perusasioita naisen kanssa kanssakäymisessä...?

Summa summarum; toki pettynyt olen edelleen, mutta kai tässä on vaan jatkettava yksin eteenpäin. Jos katselen moista sormien läpi, saan oharit niskaani suurinpiirtein alttarillakin :)

Tyypillinen tilanne, jossa mies haluaa että kaikki on vaivatonta ja harmitonta ja kun olette otelleet kerran-pari kunnolla jostain, hän vetäytyy ja sen jälkeen aiheuttaa konfliktin koska pelkää reaktioitasi. Ihan syystä. Toki suhteiden alussa töppäillään, mutta normaali ihminen oppii jotain mokistaan. Ehkä hän ei koe asioista puhumattomuuta ongelmana ja mokana vaan sitä, että sinä et sopeudu hänen päähänpistoihinsa. jos äijä ei pyydä anteeksi kunnolla, unohtaisin samantienl.

Ihan mukavan kuuloinen heppu. Ihan oikeasti välittyy teidänkin välisistä keskusteluista sellainen mielikuva että mies on sivistyneempi ja omaa sinua paremmat käytöstavat (kuulostat olevan aika suora ja kovasti kireä, kun taas hän säilyttää malttinsa ja ystävällisen sävynsä).

Kyllähän toki hän huonosti toimi tuossa kohtaa ettei ilmoittanut sinulle tulostaan, mutta ehkä tuo vain oli syy-seurausta kaikesta aiemmin tapahtuneesta.
Minusta annoit jo alunperin huonoa kuvaa itsestäsi tekemällä hirveän näytöksen ensitreffejen epäonnistumisesta (sinun näkökulmastasi). Uskomatonta että sillä perusteella jo toivotit hänelle hyvää loppuelämää, ettehän ollet edes päässeet tutustumaan.
Huonon alun seurauksena on mies kenties myöhemmin suhtautunut sinuun varauksella, ja ehkäpä epäillyt kokonaan haluaan tavata sinua.

Jos mielestäsi teillä on jotakin erityistä yhteistä jonka vuoksi haluaisit jatkaa tapailua, suosittelen että myönnät omat virheesi, pyydät anteeksi ja aloitatte alusta.
Älä lataa ja satsaa niin mielettömiä odotuksia jokaiseen treffiin vaan rentoudu!

^korjaus, -ettei ilmoittanut tulematta jättämisestään.

Se ettei ilmoita tulostaan, se ei minusta ole mikään ikävä temppu vaan päinvastoin siinä tapauksessa että ihminen on mieluinen. Jos joku ei ottaisi minua vastaan ilman ennakkoilmoitusta....sellaista ihmistä en välittäisi tavata.

Eräs poikaystäväkandidaatti oli myös AP:n miehen kaltainen. Ohareita, puhelimeen vastaamatta jättämistä, valehtelua, valkoisia valheita jne. Hän ei mielestäni ollut aidosti pahoillaan, jos suunnitelmat menivät pieleen. Jätin hänet aika pian, koska totesin, että viikosta menee puolet siihen, että olen häneen tyytymätön, joten mielestäni heti suhteen alussa on aika ärsyttävää, jos suurin osa ajasta on sitä, että mies käyttäytyy tökerösti. Mies taitaa olla sinkkuna edelleen...

Minusta suhteen alussa miehenkin pitäisi osoittaa olevansa kiinnostunut. Jos mies tuntuu perässälaahattavalta versiolta, niin touhussa ei ole mitään järkeä. On muuten myös mahdollista, että miehellä on muitakin nettituttavuuksia, joiden takia hän tekee ohareita eli jos tulee kiinnostavampi tapaaminen tai vaikka tiedossa on seksiä entiseltä panolta, niin sellaiset ajavat aina ohi.

Vaikka suhteen lopettaminen tuntuu pahalta, niin sano miehelle, mikä on syynä suhteen lopettamiseen ja toivota hänelle hyvää loppuelämää. Kannattaa kääntää katse kohti vapaita poikamiehiä, sillä miksi käyttää aikaa sellaiseen mieheen, jonka omat kaverit yms. menevät sinun ohitsesi.

"^korjaus, -ettei ilmoittanut tulematta jättämisestään.

Se ettei ilmoita tulostaan, se ei minusta ole mikään ikävä temppu vaan päinvastoin siinä tapauksessa että ihminen on mieluinen. Jos joku ei ottaisi minua vastaan ilman ennakkoilmoitusta....sellaista ihmistä en välittäisi tavata."

Oletko ihan järjissäsi, joka edellisen kirjoitit??? Jos jonkun kanssa on ajat sitten sovittu ja edellisenä iltana vielä puhuttu, että hän tulee, niin eiköhän se ole nimenomaan kutsutun velvollisuus ilmoittaa jos ei aiokaan ilmestyä paikalle???

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä helv...:
"^korjaus, -ettei ilmoittanut tulematta jättämisestään.

Se ettei ilmoita tulostaan, se ei minusta ole mikään ikävä temppu vaan päinvastoin siinä tapauksessa että ihminen on mieluinen. Jos joku ei ottaisi minua vastaan ilman ennakkoilmoitusta....sellaista ihmistä en välittäisi tavata."

Oletko ihan järjissäsi, joka edellisen kirjoitit??? Jos jonkun kanssa on ajat sitten sovittu ja edellisenä iltana vielä puhuttu, että hän tulee, niin eiköhän se ole nimenomaan kutsutun velvollisuus ilmoittaa jos ei aiokaan ilmestyä paikalle???

Niin, mutta "korjaus" sanoikin, että olisikin päinvastoin kiva, jos mieluinen ihminen tulisi varoittamatta.

mitä tommoinen tähän kuuluu että joku tulee vaikkei ilmottele?
jos mulle muija tekisi niin että antais mun venailla turhaan niin salut ja kohti parempia maisemia. meressä kaloja riittää.

Onpa kumma jos ei itseään saa arvostaa edes sen vertaa, että ei loukkaantuisi kunnon ohimarssista. Eri asia on jos ensitreffit peruuntuvat hyvästä syystä eikä kaverin asettamisesta edelle -olkoonkin vaikka kuinka hyvä kaveri. Kyllä sellainen mies on mies, joka tekee minkä lupaa. Ja jos ei pysty pitämään, myöntää sen että on lapsellinen ja korjaa käytöstään. Ikävää että on naisia jotka mahdollistavat aina näiden tupajumien venkoilut -joitain jotka ajattelevat että pojat on poikia, sikailkoon, rennosti vaan. Nykyinen mieheni sanoikin kerran hyvin, että hän aikoinaan käyttäytyi huonosti koska sai käyttäytyä, exänsä ymmärsi aina. Ja sitten hänestä tulikin ex...

Joku toinen raivostuisi AP:n tapaan, joku toinen taas ei. Minusta kaikki reagointitavat ovat ihan OK, koska toiset vaan ovat tarkempia ja toiset taas välinpitämättömämpiä, mutta kummankaan reagointitapa ei ole väärä, vaan ainoastaan erilainen. Minä itsekin vetäisin kyllä herneitä nenuun oikein urakalla, jos ennen treffejä mies käyttäytyisi tuolla lailla. Äkkiäpä jäisi ekat treffiyritykset samalla viimeisiksi.

Liikaa ymmärtämistä ei pidä tehdä, jos se tarkoittaa, että nielee kiukkua eikä todellisuudessa pysty antamaan anteeksi, mutta yrittää antaa anteeksi vain siksi, että saisi kuitenkin miehen puhuttua seuraaville treffeille.

Jos mieskin on kunnolla ihastunut, niin kyllä silloin jää kakkossijalle kaikki muut menot ja sinne treffeille tosiaan mennään vaikka mikä olisi.

Niin, itse en voi hillitä pettymyksen tunteita jos olen 2 vkoa saanut odottaa tapaamista. En ymmärrä mitä pitäisi pyytää anteeksi -sitä että odotin innoissani vai sitä että mies ei tullutkaan saati sitten ilmoittanut siitä minulle.

Tiedän että mies kyllä ihastui minuun ja hän usein laittoikin vielä viestin iltaisin, että tykkää minusta ja lujaa. Siksi on hassua, ettei hän nyt kykene edes soittamaan ja selvittämään asioita. Mutta en voi häntä pakottaa enkä aio enempää kysellä perään.
Jätin ns. portin auki ottaa yhteyttä ja selittää, mutta sekään ei näköjään tehonnut.
Harmittaa aivan älyttömästi, mieleen palaavat säännöllisesti kaikki mahtavat yhteiset hetken ja tuntien puhelinkeskustelut. Ehkä parempi kuitenkin näin. Niinkuin joku sanoikin, se on se ongelmanratkaisukyky joka merkitsee suhteessa, ei pelkkä kemia.
Nuolen haavani ja jatkan eteenpäin.

Kuulehan jos mies on jotenkin loukkaantunut teidän keskusteluista ja siksi ei anna periksi tuumaakaan. Katsos kun miehellä on oma käsitys asiasta, ei hän ehkä ajattele niin kuin sinä. Miehet voivat olla aikamoisia jääräpäitä. Taas jos mies ei ole joutunut vastaamaan teoistaan. Olen sitä mieltä, vaikka mies teki tavallaan väärin niin etkö sinä voisi kuitenkin lähestyä miestä niin, että selvität onko mies todella kiinnostunut sinusta. Joskus voisi käyttää toisenlaista taktiikkaa vähän kuin antaisit miehen kertoa ajatukset kunnolla ja ehkä sitten pääset jonkinlaiseen varmuuteen. Ehkä hän itsekkin voisi ymmärtää miksi teki niin sinulle. Tämä on vähän spekulaatiota ja epävarmuudessa ei ole kiva elää. Ehkä asia selviää jotenkin luonnostaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Strureplan:
Niin, itse en voi hillitä pettymyksen tunteita jos olen 2 vkoa saanut odottaa tapaamista. En ymmärrä mitä pitäisi pyytää anteeksi -sitä että odotin innoissani vai sitä että mies ei tullutkaan saati sitten ilmoittanut siitä minulle.

Tiedän että mies kyllä ihastui minuun ja hän usein laittoikin vielä viestin iltaisin, että tykkää minusta ja lujaa. Siksi on hassua, ettei hän nyt kykene edes soittamaan ja selvittämään asioita. Mutta en voi häntä pakottaa enkä aio enempää kysellä perään.
Jätin ns. portin auki ottaa yhteyttä ja selittää, mutta sekään ei näköjään tehonnut.
Harmittaa aivan älyttömästi, mieleen palaavat säännöllisesti kaikki mahtavat yhteiset hetken ja tuntien puhelinkeskustelut. Ehkä parempi kuitenkin näin. Niinkuin joku sanoikin, se on se ongelmanratkaisukyky joka merkitsee suhteessa, ei pelkkä kemia.
Nuolen haavani ja jatkan eteenpäin.
Mitä nämä nykyukot,sällit oikein meinaa?Pitävätkö naista pilkkanaan?Onko vastavuoroisesti,naiset kostavat,pitävät miestä pilkkanaan?Kyllä nyt pitää jokaisen alkaa miettiä,mikä on viisasta,mikä ei.Ei toisen tunteilla pidä alkaa leikkimään.Se usein kostautuu omaan nilkkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja 15:48:
Hihii, jos minulle tehtäis oharit jo ennen ekaa tapaamista ja sitten vielä uudestaan,niin minä en anteeks pyytelisi ;) Kuka lie tuotakin noin voi edes ajatella ;)

Eivät olleet oharit, -sillä heppu pyysi kirjoittajaa liittymään seuraan..! Minun näkökulmastani tällainen on ystävällistä ja harvat omaavat moista rentoa elämänotetta sillä tärkeitä menojahan todellakin sattuu. Täällä naiset näyttävät lähtökohtaisesti ajattelevan ettei miehen perumisen syy edes ollut todellinen.
Toisekseen, tulee nyt mieleen sellainenkin b-vaihtoehto, että ehkä hän jopa halusi ensitreffit rennosti toiminnan parissa kuin skumppalasi kourassa istuen, voi olla mahdollista.

Mitä Helv.-kirjoittaja ei itse tajunnut sanomaani, kiitos seuraavalle korjauksesta.

Onpa ihanat ensitreffit, matkustat pitkän matkan ja pääset raksalle, et ole koskaan tavannutkaan miestä ennen. Huoooh...Mutta ainahan tunnevammaisia miehiä on paapottava ja toimittava heidän ehdoillaan. Ihaileva kättentaputus ja päähänsilitys siis heille heti kun vaivautuvat edes omaa parastaan ajattelemaan. Ihquu, mitäpä naisen tunteista

Treffit (siis ne ensi-) olivat käsittääkseni sovittu ennenkuin jätkä lupautuikin kaverilleen. Tuollainenhan on ihan saatanan itsekästä, ei välitetä sovituista asioista. Mikä ihmisiä vaivaa????

OMG! Jos kaksi ennalta tuntematonta? ihmistä tapaa ensi kerran, ei liene kyse vielä vuosisadan rakkaustarinasta tai siihen viittaavan spektaakkelin järjestelemisestä. Kun ensin ihmiset näkevät ja tutustelevat niin katsotaan sitten että tulleko sitä mitään romanttista yleensäkään.
Jos olisin mies niin tuollaisia hulluja akkoja pakoon juoksisin!