Kondylooma, maailmanloppu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No höpö höpö tuo mikään maailmanloppu ole. Mulla kans todettiin hpv virus ja tehtiin siihen liittyvät hoidot ja nyt kaikki okei. Miehellä ei yhtään mitään oireita.

Helposti selviät :D Itse kun aloin asiasta puhumaan kaveripiirissä niin aika monelta paljastui sama juttu. Lohduttelivat kans että kyllä siitä selviää ja ei tosiaankaan ole vakavaa.

Mari, mitenkähän uuden kumppanin kanssa.. Hän ei tulle vielä mua niin perinpohjin, voi olla aika säikäyttävä tieto, kun mulla onkin joku sukupuolitauti :(
Rehellisesti sanottuna, minusta ei tuossa tilanteessa näkyisi kuin horisonttia kohti etääntyvät perävalot kun kaasuttaisin paikalta helvetin lujaa ja katsomatta taakseni.

Ei todellakaan innosta mikään sukupuolitautinen spermaviemäri, sori.

hpv joka ei aiheuta näkyviä muutoksia, seurataan papa kokeilla ja jos pahenee niin pystytään nopeasti aloittamaan hoidot. se hpv joka aiheuttaa näkyviä limakalvomuutoksia on eri virustyyppi kuin se joka aiheuttaa kohdunkaulan syöpää. jos sulla on se hpv joka ei muutoksia aiheuta niin tuskin se on miehelle niin suuri ongelma, korkeintaan vaikuttaa siihen että tutkituttaa eturauhasen useammin kuin muut koska hpv saattaa nostaa riskiä eturauhassyöpään. jos taas kyseessä on se hpv tyyppi joka aiheuttaa näkyviä muutoksia eli kondyloomia niin varmasti tulee olemaan keskustelunpaikka miehen kanssa, mutta eiköhän hän siitäkin pääse ennenpitkää yli.

sille jonka mies ei suostu hakeutumaan hoitoon on kaksi kotikonstia hoitaa kondyloomat kotona. yksi on tilata ulkomaan nettiapteekista lääkevoide joka poistaa kondyloomia (googleta engalnniksi) ja toinen vähän kyseenalainen keino (jota tosin käytin itse ja toimi) on polttaa kondyloomat etikalla, kivuliasta ja täytyy olla varovainen ettei aiheuta arpia, mutta hyvin toimiva koska kun ihosolut syövytetään niin hpv joka on kapseloituneena paikallisesti ihoon kuolee kokonaan eikä siis enää palaa vaikka ihosolut toki uusiutuvat normaalisti. netistä löytyy ohjeet tähänkin, tehonnut myös niille joille ei lääkkeet tai penslaus ole auttaneet ainakaan pysyvästi.

ggold, ihana olet. Mä ymmärrän täysin tuon miehen kommentin tuolla, mutta kun mä en miellä itseäni ihmiseksi jolla olisi riski saada sukupuolitauti, siksi tää tuntuu nyt ihan kamalalta. Exältä olen sen sanut, se on selvää, mutta kyllä itselläkin on niin likainen olo. Näkyvii muutoksia ei tosiaan ole

Mulla näkyi hpv papa kokeissa kesken suhteen. Tullut exältä ja oireettomana oli. En uskaltanut aluksi miehelle sanoa ja koska oli oireeton ja miehiltä tuota oireetonta ei voida edes tutkia, yritin unohtaa koko asian. Kerroin parin kk päästä ja mies oli todella vihainen ja paniikissa vaikka sanoin ettei mitään tarvitse tehdä jos ei oireile ja lähtee itsestään pois. Vuoden päästä papa puhdas eli kuollut itsestään. Miehestä en tiedä saiko edes viruksen koskaan koska tosiaan ei oireita.

Ei siis tarvitse stressata. Jos käyttäisitte kumia ja olisit kertomatta. Ilman kumia olisi kyllä törkeää. Muistaakseni jos oireeton, myös oireeton tarttuu seuraavalle. Naisillehan tuo taitaa lähinnä olla huono, syöpäriskin takia, miehille ei. Terveellä ihmisellä poistuu nopeasti.

Yhteistyössä