Kondylooma (näkyvät syylät) + raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olisko paikalla ketään jolla raskaus on aktivoinut kondylooman ja nimenomaan sellaisena, että on tullut noita näkyviä syyliä. Itselläni ensimmäinen raskaus aktivkoi kondylooman (papa on aina ollut puhdas, ennen raskautta ja myös sen jälkeen).

Miten on käynyt seuraavien raskauksien kanssa? Onko kondylooma jälleen aktivoitunut?

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Tää ei nyt liity ihan sun kysymyksees, mutta kun... Mä oon luullut, että se näkyy aina papassa se kondylooma, mutta voiko papa siis olla puhdas ja silti olla kondylooma? :o

Joo, voi kyllä. Mulle parikin eri naistentautien lääkäriä sanoi tuolloin raskausaikana, että tuo näkyvä versio kondyloomasta on yleensä "harmittomampi" eli ei yleensä syövälle altista. Mutta vittumainen se kyllä oli...

No voi helvetti. Mä oon luullut, että voin olla rauhassa sen asian suhteen, kun papassa ei oo ollut mitään, mut ei näemmä - ihan hyvin sitä voi omistaa ton ihanan elintoverin, vaikkei sitä papassa näkyiskään. Noni. Stressi tuli.

No voi helvetti. Mä oon luullut, että voin olla rauhassa sen asian suhteen, kun papassa ei oo ollut mitään, mut ei näemmä - ihan hyvin sitä voi omistaa ton ihanan elintoverin, vaikkei sitä papassa näkyiskään. Noni. Stressi tuli.

Ja se kun voi vielä oli vuosia oireettomana... Itsekin tiedän nyt jälkikäteen saaneeni sen ex-poikaystävältäni ja tiedän varmasti sen häneltä saaneeni (sain tietää vasta kun se aktivoitui) ja tartunnasta tähän aktivoitumiseen oli väliä nelisen vuotta. Eronnut olin siis neljä vuotta aiemmin tästä miehestä ja olin jo uudessa suhteessa. Mutta tosiaan tartunnan lähde on tiedossa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo, eka raskaudessa tuli eikä ollu näkyny papassa mitään ennen raskautta eikä oo sen jälkeenkään. Tokassa raskaudessa ei mulle tullu onneks noita syyliä.

No tää lohdutti, ettei välttämättä tule. Pelkään että raskaus sen jälleen aktivoi

Mulla on tossa alapäässä heti mistä karvoitus alkaa 2 kukkakaalimaista syylää (litteää) ollut jo 5v ajan! 3 raskautta eikä kukaan lääkäri ikinä kommentoinu niitä mitenkään. Ei ne mua haittaa muuten, mut kyl ne taidan polttaa pois. Papa ollut puhdas. Ihan alussa niitä oli alempana, ja ne lähti sillä syyläaineella (reseptillä), mutta nuo tullut sen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ja se kun voi vielä oli vuosia oireettomana... Itsekin tiedän nyt jälkikäteen saaneeni sen ex-poikaystävältäni ja tiedän varmasti sen häneltä saaneeni (sain tietää vasta kun se aktivoitui) ja tartunnasta tähän aktivoitumiseen oli väliä nelisen vuotta. Eronnut olin siis neljä vuotta aiemmin tästä miehestä ja olin jo uudessa suhteessa. Mutta tosiaan tartunnan lähde on tiedossa

Voihan nyt saatana! En mä ole tämmösestä tiennyt. Ja olen luullut olevani valistunut näissä jutuissa. En mä nyt ole ympäriinsä kuksinut, ei siinä mitään. Mutta justiinsa toi, että voi olla noinkin kauan aktivoitumatta...

Aktivoituuko se aina jossain vaiheessa?

Paskamaista.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
...mistä sen tietää, että onko saanut joskus tartunnan, ellei sitä jumantsuikka ees näe mistään?? :o

ei sitä tiiäkkään....

Hanurista!

Tarttuuko se silti, ellei se anna itsestään mitään merkkejä? Mietin vaan, kun sanotaan että ton saa niin helposti nykyään, niin jos mulla olisikin toi, ilman oireita ja puhtaalla papalla, niin tartuttaisinko mä sitä silti?

Voihan nyt saatana! En mä ole tämmösestä tiennyt. Ja olen luullut olevani valistunut näissä jutuissa. En mä nyt ole ympäriinsä kuksinut, ei siinä mitään. Mutta justiinsa toi, että voi olla noinkin kauan aktivoitumatta...

Paskamaista.

Ei välttämättä aktivoidu. Voit kantaa sitä täysin tietämättäsi vaikka lopunelämääsi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Paskamaista.

Ei välttämättä aktivoidu. Voit kantaa sitä täysin tietämättäsi vaikka lopunelämääsi.

Okei.
On muuten fiksua panikoida tämmöstä, kun en mä kuitenkaan saa sitä tietää, vaikka mulla se oiskin, ellei se aktivoidu :D Mutta aina pitää vähän panikoida!

Hanurista!

Tarttuuko se silti, ellei se anna itsestään mitään merkkejä? Mietin vaan, kun sanotaan että ton saa niin helposti nykyään, niin jos mulla olisikin toi, ilman oireita ja puhtaalla papalla, niin tartuttaisinko mä sitä silti?

Itse tosiaan sain tartunnan vakituisesta parisuhteesta ja täysin tietämättäni.

Mut papa-kokeessahan kannattaa käydä säännöllisesti.se kondylooma ei "oikeasti" ole sukupuolitauti vaan aika moni kantaa tietämättömänään sitä.Eli mullä näkyi papa-kokeessa ja jouduin siihen sähkösilmukka hoitoon.Välissä oli raskaus ja sen jälkeen näyte oli puhdas mutta aion käydä testeissä joka vuosi.

Eli sitä voi kantaa ja jos se ei aktiivinen ole niin ei näy papa-kokeessa
Ei mullakaan mitään oireita tai syyliä koskaan ollut.

Tää ei nyt liity ihan sun kysymyksees, mutta kun... Mä oon luullut, että se näkyy aina papassa se kondylooma, mutta voiko papa siis olla puhdas ja silti olla kondylooma? :o

ei näy välttämättä papassa kondylooma

Mulle kertoi mun gynekologi, että kondyloomaa voi olla olemassa vaikkei olisi seksiä koskaan harrastanutkaan. Että sitä on tutkittu ja jopa 80% se virus on olemassa, mutta ei koskaan puhkea/oireile.

Alkuperäinen kirjoittaja shenda81:
Mut papa-kokeessahan kannattaa käydä säännöllisesti.se kondylooma ei "oikeasti" ole sukupuolitauti vaan aika moni kantaa tietämättömänään sitä.Eli mullä näkyi papa-kokeessa ja jouduin siihen sähkösilmukka hoitoon.Välissä oli raskaus ja sen jälkeen näyte oli puhdas mutta aion käydä testeissä joka vuosi.

JUURI NÄIN. mulla on mennyt samanlailla...papassa käynyt kohta 5vuotta, ½ vuoden välein.. :|

Alkuperäinen kirjoittaja shenda81:

Olen aina ymmärtänyt kondylooman olevan sukupuolitauti. Näin olen ymmärtänyt gyneltäkin. Millainen tuo sähkösilmukka oli ? hirveetäkö ? Itselläni näkyi papassa kondylooma ja syyliä on myös. Papa mulla on aina ollut 2 ennen ja jälk.raskautta.0 tai 1 ei mulla ole koskaan ollut.Elikkä tuo 2 on ihan hyvä.

Mulla kävi juuri niin, eka raskaus aktivoi kondylooman ja tuli muutamia näkyviä syyliä. Niille ei voitu raskausaikana mtään tehdä, sanottiin, että sitten kun vauva on syntynyt niin hoidetaan. Kuitenkin syylät hävisi yhtä nopeesti kuin tulivatkin, siis jo silloin raskausaikana. Sen jälkeen ollut vielä kaksi muutakin raskautta ja onneks ei silloin tullut enää näppyjä. Eli 10 vuotta pysynyt jo oireettomana, oon alkanut melkein epäilemään oliko ne kondyloomia mitä mulla silloin raskausaikana oli... ja papa puhdas mullakin! Lääkäri kyllä sanoi, että se olis kondylooma eli kai se tiesi. Mä käyn kerran parissa vuodessa papassa kun se on aina ollut puhdas.

kondylooman aiheuttaa muistaakseni joku hp-virus ja kättärillä lääkäri sanoi ettei se ole sukupuolitauti vaikka niin voisi luullla.Mäkin olen voinut saada sen nykyiseltä mieheltäni tai edellisissä suhteissa.Ei kyllä tullut mieleenkään syyttää toista pettämisestä tai jotain.

Mä en ollut käyny moneen vuoteen gynellä ja sitten onneksi menin koska mulla oli luokkaa 3 eli jos olisi ollut vielä pitempään niin syöväksi olisi voinut kehittyä.

Luin jostain että siinä kestää ainakin 10 vuotta enenkuin se kehityy syöväksi.

Se sähkösilmukka ei sattunut kun sain muistaakseni kipupiikin ja mulla oli hoitaja päänvieressä jonka kanssa höpistiin kaikkea.

Mutta kyllä se kuuluu jo itsestä huolitsemiseen että käy säännöllisesti papa-kokeessa...mä ainakin käyn.

Yhteistyössä