Kondylooma (näkyvät syylät) + raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja CorpseBride:
Ja kaikki kondylooman virustypit ei oo syövälle altistavia, eli ei kondylooma vielä mikään syöpätuomio oo. Mut paskamainen vaiva kyllä... |O

Mitä vaivoja kondyloomassa on ? Tai miten sulla ? Kun mainitsit olevan paskamainen vaiva.

Lähinnä ne ns syylät (mulla ihan litteitä ja suht pieniä kyllä) jotka joko kutiaa, tai kun jostain reunasta hiukankin "repeää" niin vessakäynnillä kirvelee niin pirusti pari päivää. Mut eivät näin raskauden aikana tee niille mitään, kun surimmalla osalla ne häviää synnytyksen jälkeen jos raskaus nuo on laukaissut esiin.

minä sain kondylooma tartunnan joskus n. 15 vuotta sitten. Hoidettiin silloin penslaamalla näkyvät syylät pois eikä sen jälkeen ole syyliä näkynyt, ei edes raskauden aikana. Papa on noiden 15 vuoden aikana otettu varmaan keskimmäärin 1. vuodessa ja aina ollut ollut luokkaa 1 (=normaali).

Että joillain lienee voi olla paskamainen vaiva, mutta itse en kyllä kuvailisi vaivaksi laisinkaan.

Vanha ketju mutta,eka raskaus menossa ja luultavasti kondylooma syyliä n.10kpl jopa peräaukossa yksi joten kysynkin että tarvitseeko mun mennä lääkäriin vai voivatko syylät hävitä synnytyksen jälkeen? Ja onko vaarallista jos syylä repeää tai irtoaa? Kiitos!

Mulla todettiin just kondylooma rv35 ihmetteli kätilö ihan hitokseen että miten ei oo muut huomannu mitään, mulka syyliä on paljon ja tosiaan huomattiin nyt vasta kun itse kysyin että mitäs noi on. Tänään lääkärissä sano ettei raskauden aikana niilke vois tehdä mitään mutta toisaalta käski ens viikolla näyttää niitä synnytystapa-arviossa... Perseestä kun noi vähän jo haittaa normaali olemistä mut kai se on kärsittävä.
Mutta muistutuksena muille tarkkailkaa alapäätänne ja kysykää pienistäkin muutoksista, ei noi lääkärit näköjään mitään kato taikka tee jos et ite sano

Yhteistyössä