Kondylooman tartuttaminen, help!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja larekoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

larekoo

Uusi jäsen
05.06.2013
3
0
1
Kyselisin teidän mielipiteitä asiasta.

Sain juuri tietää nykyisen miesystäväni entiseltä tyttöystävältä, että ko. naisella on ollut kondylooma.

Miesystäväni ei ole ollut asiasta tietoinen ja kysyin myös eksältä, että miksei hän ole kertonut asiasta miehelleni.

Väitti, ettei ole silloin vielä tiennyt tartunnasta, mutta hyvin oli tiedossa milloin oli kuitenkin saanut sen.

Sanoi myös, ettei häntä kiinnostanut ottaa mieheeni yhteyttä ja kertoa hänelle.

Menen itse käymään testeissä, ja varmistan asian.

Jos testi näyttää positiivista, niin minkälaisia menettelyjä asialle voi tehdä?

Kondylooma ei ole sama asia kuin papilloomavirustartunta. Varmista nyt, että tiedät, mistä on kyse. Tästä oli juuri ketju eilen. Papilloomavirusta kantaa noin 80 % naisista jossakin vaiheessa elämäänsä. Kondyloomaksi eli visvasyyläksi se kehittyy vain harvoin ja silloinkin oireet ovat ajoittaisia.

Minun ex-mieheni kertoi aikoinaan 90-luvulla, että hänen ex-tyttöystävällään oli ollut kondylooma, mutta mies kuulemma oli täysin puhdas. Kuinka ollakaan, pian sain soiton terveysasemalta, että minulla epäillään kondyloomaa ja pyydettiin uusintatesteihin. Asia unohtui minulta vuosikausiksi, koska minulla ei ollut mitään oireita koskaan.

Järkytys olikin suuri, kun pari vuotta sitten papa-kokeessa sanottiin, että minulla on HPV-virus. Vasta silloin tajusin, että sain sen exältäni jo 90-luvulla. Ulkoisia muutoksia minulle ei ole tullut, joten pelkään, että minulla on syövälle altistava virustyyppi. En tiedä, mikä virustyyppi minulla on. Exäni on siis jatkanut HPV-viruksen tartuttamista 15 vuoden ajan.

Samaa itsekkin tässä pelkään, että tauti on oireeton, mutta silti jo saanut jonku verran tuhoa aikaan.. Hirveän väärin, että ihmiset tietoisesti jakaa tautia ja jättää vain asian kertomatta.

Jos sinullakin on tällainen ulkoisesti oireeton hpv-virustyyppi, niin eipä sille mitään voi tehdä, paitsi käydä ahkerasti papa-kokeissa, jotta mahdolliset solumuutokset huomataan ajoissa ja ne ehditään hoitaa kuntoon jo varhaisvaiheessa.

Eipä tuo oikeastaan mitään muuta. Papa-kokeissa tulee muutenkin käydä. Ihan hyvin olisit voinut saada sen joltakulta jo aikaisemmin. Läheskään kaikki eivät tiedä kantavansa HPV:tä.

Itse sain tuon taysin exältäni myös, minä pidättäydyin kokonaan seksistä sen 5vuotta kun erosimme ja se minulla todettiin 2vuotta eromme jälkeen :(
Kun siitä ex anopillesanomaan hän syytti minua (mummo tapaa lapsenlastaan)
myöhemmin hän nauroi ettei ole hänen tai hänen poikansa tehtävä suojella minua jos saan jonkun taudin ja voi voi kun nyt kävi näin hän on vaan kuulemma onnellinen lapsenlapsestaan ja minä en saa ollajulkea ja sekoittaa siihensukupuolitauteja mukaan.
Siis mitä? Minä sekoittanut?! Hänen poikansa se ne sekoitti! kun vieraissa nai ja minuakehtasi syyttä!
Törkeää sekin ettei asiata minlle edes ilmoitettu, moisesta taudista.

Itse sain tuon taysin exältäni myös, minä pidättäydyin kokonaan seksistä sen 5vuotta kun erosimme ja se minulla todettiin 2vuotta eromme jälkeen :(
Kun siitä ex anopillesanomaan hän syytti minua (mummo tapaa lapsenlastaan)
myöhemmin hän nauroi ettei ole hänen tai hänen poikansa tehtävä suojella minua jos saan jonkun taudin ja voi voi kun nyt kävi näin hän on vaan kuulemma onnellinen lapsenlapsestaan ja minä en saa ollajulkea ja sekoittaa siihensukupuolitauteja mukaan.
Siis mitä? Minä sekoittanut?! Hänen poikansa se ne sekoitti! kun vieraissa nai ja minuakehtasi syyttä!
Törkeää sekin ettei asiata minlle edes ilmoitettu, moisesta taudista.

Siis tämä ex poiff friend tiesi siitä taudistaan kuten tiesi tämä hänen äiti ja oon muuta kautta saanut kuulla että minulle ei saanut sitä kertoo jotta tulis tunnustus kuinka tää jätkä petti minua.

Jos testi näyttää positiivista, niin minkälaisia menettelyjä asialle voi tehdä?

Et voi tehdä asialle oikeastaan mitään. Se aktivoituu ennemmin tai myöhemmin ja oireet voivat olla kaikkea syylien ja syövän väliltä.

Mulle tuli syyliä häpyhuuliin, jotka paranivat noin vuodessa. Sinä aikana ei tehnyt pahemmin mieli ruveta parisuhteeseen, mitä nyt muutamia satunnaisia panoja.

Yhteistyössä