kondyloomasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietämätön

Vieras
Mulla todettiin kondylooma n.vuosi sitten. Alapäästä löytyi muutama näppylä ja papassa näkyi ensimmäisen luokan kondylooma. (eli ei ollut kohdunsuulla eikä näppyjä muutenkaan kovin paljon) No sain sen aldaralla aika pian pois. Olin seurustellut muutaman kuukauden sitä ennen ja seurustelen vielä saman miehen kanssa. Kondylooman olin saanut edelliseltä mieheltä. Lääkäri sanoi sillon että miehen ei ole välttämätöntä mennä lääkäriin jos oireita ei tule. Eikä niitä ole vieläkään tullut. Kuulin nyt että kondylooma voi olla oireeton miehellä, onko se siis ihan vaaraton jos se onkin oireettomana miehelläni?
No viime elokuussa sain papa-kokeesta puhtaat tulokset, mutta nyt sitten löysin pari päivää sitten alapäästä pelottavasti kondylooman näköisen näppylän. Oisko uusiutunut? Täytyy mennä ensi viikolla lääkäriin, mutta ajattelin täältä kysellä kokemuksia muilta, onko teillä kondylooma uusiutunut monesti? Mietin sellastakin, voisko olla niin että kondylooma on miehelläni oireettomana, voiko sillon tartuttaa minut uudestaan? Mutta muistelin että lääkäri sanoi sillon siitä että samaa virus ei tartu uudestaan kun sen kerran on saanut.. Oliko niin?

Se on sama kondylooma, joka sinulla on ollut. Papa-näyte otetaan yleensä vain yhdestä kohdasta. Voidaan se toki ottaa useammastakin kohdasta, kun kondyloomaa on jo ennestään havaittu.

Todennäköistä on, että kondyloomavirus on vain piileskellyt, jossain emättimen poimussa ja nyt sitä on sattunut näytteeseen.

Sillä ei ole mitään merkitystä sinulle, jos miehelläsi on tartunta sinulta. Toki sillä alkaa olla merkitystä, jos virus ei laannut parin vuoden kuluessa. Silloin voi miehenkin tarkastaminen ja hoitaminen olla paikallaan.

Jos miehesi on käynyt vieraissa, olet voinut saada jonkun uuden kondyloomatyypin häneltä.

Nykyisin on todettu, että kondylooma ei ole täysin harmiton miehelläkään. Siksi sen hoito lähivuosina tehostuu, toivottavasti. Eihän se ole kiva, jos mies luulee itseään täysin terveeksi ja vie kondyloomaa yhä uusille partnereille.

Kondyloomasta eivät lääkäritkään vielä tiedä tarpeeksi.

Kun kondyloomaviruksen on kerran saanut, ei sitä saa pois elimistöstä. Virus kylläkin voi pysyä oireettomana vaikka koko elinajan. Eli miehesi ei voi tartuttaa sinuun jotakin, joka sinulla jo on. Virusta ei myöskään voi poistaa, vain oireita hoitaa. Eli miehesi(kään) virukselle ei voi tehdä mitään, eikä se voi millään lailla tartuttaa sinua.

Voin kerota omasta kokemuksestani, että kondylooma ei
ei häviä. Itselläni oli ensimmäisten hoitojen jälkeen useita vuosia, ettei ollut mitään oireita. Sitten jostain syystä alkoi
epämääräinen kutina. Vuosi sitten poltettiin laserilla, mutta
oireita on taas ilmaantunut. Toimenpide oli tosi rankka, enkä haluaisi taas mennä, koska paraneminen vei pitkän ajan. Kondyloomani on näkymätöntä sorttia. En yksinkertaisesti tiedä
mitä tehdä. Miehelläni ei ole todettu, eikä hänellä ole oireita.
Olen kokeilut myös aldara-hoitoa + jäädytystä, mutta aina se palaa takaisin.

Mä luulisin että mulla johtuu siitä kun en viimeksi ihan loppuun asti hoitanut niitä.. Laitoin sitä aldaraa pari viikkoa joka toinen päivä. Sattu niin paljon että lopetin sitten kun ne oli melkeen poissa. Sitten ku sain sen puhtaan tuloksen papasta myöhemmin niin aattelin että no ne on parantunut itestään loppuun. Nyt ne näpyt on just samoissa kohdissa taas.. Tosin kyllähän se voi uusia muutenkin, vaikka kuin hoitais, tiiän sen..

Yhteistyössä