Koraani ja Raamattu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelevä yksilö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Viimeisin tutkimus mistä olen kuullut tapatui Dalailaman siunaksesta, jossa yksi munkki lupautui sen myötä tutkittavaksi samalla kun meditoi. Sekin oli harvinainen tapahtuma.
Sitä ennen tutkittiin eräällä yksinkertaisella sähköisellä laitteella miten munkkien kohdistamat rukoukset vaikuttaa asioihin joita tulee tapahtumaan. Heidän rukouksensa tosiaan vaikutti siihen mitä tuli tapahtumaan.
Samaten tutkittiin siunattuja vesiä, miten niiden ominaisuudet muuttui sen myötä oliko niihin kohdistettu vihaa vaiko rakkautta tms. Tokihan asioita tutkitaan, mutta nyt olikin kyse siitä että halutaanko löytää luonnonilmiöitä vaiko jotain yliluonnollista. Asiat jotka vaikuttaa yliluonnolliselle toisesta, ovat taasen toisesta ihan "luonnollisia". Tuo kaikki tapahtui kvanttimekaniikan nimissä, koska se on linkki telekinesiaan ja moneen "yliluonnolliseen"

Uskotko itse ne todeksi? Vai ajatteletko vain että elämä on mukavampaa kuin uskoo noin?

Mielestäni kaikkien ei tarvitse etsiä totuutta, vaan on täysin hyväksyttävää vain nauttia elostaan. Silloin kun sen tekee satuttamatta muita.
No se vähän riippuu asiasta. Uskon itselleni todeksi ne asiat, joista mulle tulee hyvä olla ja joista saan mielenrauhan, voimaa jaksamiseen vaikeuksien keskellä ja uskoa tulevaisuuteen. Uskon vahvasti siihen, että elämällä uskoni mukaisesti mulla on hyvä olla. Näinhän on ollutkin, joten mulla ei ole mitään syytä epäillä asiaa. Onhan tietysti mahdollista, että hyvä oloni johtuukin Lentävästä spagettihirviöstä, mutta mä nyt haluan uskoa omalla tavallani. Mutta vaikka palstalla välillä heitänkin, että maailma on syntynyt sotkan munasta, niin en mä siihen oikeasti usko. Eikä mun tarvitsekaan uskoa, koska kukaan muu kuin minä ei määrittele, mitä uskoni pitää sisällään. Se on mun henkilökohtainen juttuni ja vaikka jollain toisella olisi samankaltainen juttu, niin mun ei silti tarvitse uskoa tai tehdä kuten se toinen tekee. Ei ole oppikirjoja, määräyksiä, papistoa tai muita hengellisiä johtajia, ei seurakuntaa eikä muutakaan, joka määräisi tai määrittelisi.

• Tykkää
Reactions: Data
[QUOTE="heh";24232029]Ihan kuin eräs Juhan af Grann on noussut[/QUOTE]

Oii, se sen vuonna nakki telkkarista tullut chat-ohjelma oli mainio; ja ne sen ufo-dokumentit, ai että xD

Miksiköhän muuten joka toinen "abduktion kokenut" kertoo, kuinka hänen peräpäätään ronklattiin? Miksi uffomiehet olisivat loputtoman kiinnostuneita telluslaisten anuksista, eivätkä vaikkapa aivoista?

Selitys on epäilemättä sellainen, etten minä materialistisella järjelläni pysty sitä käsittämään ;)

Jos siddhoja on olemassa, joku voi ihan vapaasti tuoda semmoisen tiedemiehille tutkittavaksi. Takaan, että ovat hyvin kiinnostuneita siitä.

Noita meedio- ja telekineesihommia on myös tutkittu, ja ovat aina paljastuneet roskaksi. Se, että jotain väitettä tutkitaan, ei aina väistämättä tarkoita sitä, että se väite on osoittautunut todeksi. Näissä yliluonnollisissa hömpissä väitteet ovat aina osoittautuneet roskaksi tai psykologiseksi kieroumaksi.

Tottakai olisivat kiinnostuneita, kyse onkin siitä että siddhat eivät välitä mistään palkinnoista, miksi välittäisi.
Pointtinahan olikin nyt se, että kuka tahansa voi olla siddha. Kenelläkään ei pitäisi olla estettä sille. Siksi jos tiede halausi tosissaan jotain tutkia he olisivat itse tutkimuksen kohteena.

Satoja spiritistisiä ilmiöitä paljastettiin rahan huijaukseksi, mutta ei todellakaan kaikkia. Sama homma telekinesian kanssa. Mutta kun pyörä pitää joka kerta keksiä uudestaan, ei riitä että joku on jotain todennut vaan toisen pitää tehdä sama uudestaan ennenkuin uskoo, niin tutkimisesta ei tule mitään. Aina on niitä jotka sanoo ettei tulokset olleet oikeita, mittaukset oli vääri riippumatta mikä oli tulos.
Mutta kun kyse on salaiseta opista, ei sen saloja paljasteta joillekin Einsteiniksi Einsteinin paikalle haluaville tiedemiehille, joten mitäs heille jää tutkittavaksi. Itsensä, mutta kun mielenlujuutta ei ole, pelko leimautua on niin suuri, niin he eivät siihen ryhdy.

[QUOTE="Kolmas korppi";24232129]
Miksiköhän muuten joka toinen "abduktion kokenut" kertoo, kuinka hänen peräpäätään ronklattiin? Miksi uffomiehet olisivat loputtoman kiinnostuneita telluslaisten anuksista, eivätkä vaikkapa aivoista?
Selitys on epäilemättä sellainen, etten minä materialistisella järjelläni pysty sitä käsittämään [/QUOTE]

Minäpä kerron selityksen. Heidän laitteensa on niin kehittyneitä, että heidän ei tarvitse avata aivokuorta aivoja tutkiakseen. He menevät sisään samasta reiästä mistä kaikki päähän menevä tulee ulos ja siten uhr...tutkimuskohteelle tulee mahdollisimman vähän vaurioita

[QUOTE="vieras";24232091]Viimeisin tutkimus mistä olen kuullut tapatui Dalailaman siunaksesta, jossa yksi munkki lupautui sen myötä tutkittavaksi samalla kun meditoi. Sekin oli harvinainen tapahtuma.
Sitä ennen tutkittiin eräällä yksinkertaisella sähköisellä laitteella miten munkkien kohdistamat rukoukset vaikuttaa asioihin joita tulee tapahtumaan. Heidän rukouksensa tosiaan vaikutti siihen mitä tuli tapahtumaan.
Samaten tutkittiin siunattuja vesiä, miten niiden ominaisuudet muuttui sen myötä oliko niihin kohdistettu vihaa vaiko rakkautta tms. Tokihan asioita tutkitaan, mutta nyt olikin kyse siitä että halutaanko löytää luonnonilmiöitä vaiko jotain yliluonnollista. Asiat jotka vaikuttaa yliluonnolliselle toisesta, ovat taasen toisesta ihan "luonnollisia". Tuo kaikki tapahtui kvanttimekaniikan nimissä, koska se on linkki telekinesiaan ja moneen "yliluonnolliseen"[/QUOTE]

Hienoa, mahdollisten maailmojen ongelma on siis ratkaistu! Anteeksi typeryyteni,mutta minulla olisi vielä muutama kysymys....
Miten kokeessa tutkittiin, mitä olisi tapahtunut, jos munkit eivät olisi rukoilleet? Ratkaistiinko ajassa matkustamisen ongelma samalla "yksinkertaisella sähköisellä laitteella", kun kokeen järjestäjillä kerran oli tietoa kahdesta mahdollisesta tulevaisuudesta? Miten muut höpsbiljoonaa muttujaa suljettiin pois, jotta munkkien rukoileminen/rukoilematta jättäminen oli ainut muuttuja kummassakin mahdollisessa maailmassa?

[QUOTE="vieras";24232151]Minäpä kerron selityksen. Heidän laitteensa on niin kehittyneitä, että heidän ei tarvitse avata aivokuorta aivoja tutkiakseen. He menevät sisään samasta reiästä mistä kaikki päähän menevä tulee ulos ja siten uhr...tutkimuskohteelle tulee mahdollisimman vähän vaurioita[/QUOTE]

Jaha, omituinen anatomia heillä sitten. Nimittäin mun ylä- ja alapäässä ei kyllä seilaa samaa tavaraa, vaikka joskus juttujen perustella saattaisi siltä vaikuttaakin ;)

[QUOTE="vieras";24232137]Tottakai olisivat kiinnostuneita, kyse onkin siitä että siddhat eivät välitä mistään palkinnoista, miksi välittäisi.
Pointtinahan olikin nyt se, että kuka tahansa voi olla siddha. Kenelläkään ei pitäisi olla estettä sille. Siksi jos tiede halausi tosissaan jotain tutkia he olisivat itse tutkimuksen kohteena.

Satoja spiritistisiä ilmiöitä paljastettiin rahan huijaukseksi, mutta ei todellakaan kaikkia. Sama homma telekinesian kanssa. Mutta kun pyörä pitää joka kerta keksiä uudestaan, ei riitä että joku on jotain todennut vaan toisen pitää tehdä sama uudestaan ennenkuin uskoo, niin tutkimisesta ei tule mitään. Aina on niitä jotka sanoo ettei tulokset olleet oikeita, mittaukset oli vääri riippumatta mikä oli tulos.
Mutta kun kyse on salaiseta opista, ei sen saloja paljasteta joillekin Einsteiniksi Einsteinin paikalle haluaville tiedemiehille, joten mitäs heille jää tutkittavaksi. Itsensä, mutta kun mielenlujuutta ei ole, pelko leimautua on niin suuri, niin he eivät siihen ryhdy.[/QUOTE]
Tämä keskustelu alkaa mennä hivenen liian psykedeeliseksi minun makuuni :D

[QUOTE="Kolmas korppi";24232241]Hienoa, mahdollisten maailmojen ongelma on siis ratkaistu! Anteeksi typeryyteni,mutta minulla olisi vielä muutama kysymys....
Miten kokeessa tutkittiin, mitä olisi tapahtunut, jos munkit eivät olisi rukoilleet? Ratkaistiinko ajassa matkustamisen ongelma samalla "yksinkertaisella sähköisellä laitteella", kun kokeen järjestäjillä kerran oli tietoa kahdesta mahdollisesta tulevaisuudesta? Miten muut höpsbiljoonaa muttujaa suljettiin pois, jotta munkkien rukoileminen/rukoilematta jättäminen oli ainut muuttuja kummassakin mahdollisessa maailmassa?[/QUOTE]

Samalla tavalla kuin tutkittiin miten ylipäätänsä ihminen voi vaikuttaa asioihin niitä ajattelemalla, eli todellisuutta luomalla. Esim. eräässä tutkimuksessa luotiin naksahduksia stereoäänenä, eli vasen ja oikea raita. Tuo luotiin randomisti tietokoneella ja äänitettiin siten ettei sitä kukaan kuullut.
Sen jälkeen äänite soitettiin tyhjässä huoneessa siten että se oli kertaalleen jo soitettu, eli oli siis olemassa vaikka kukaan ei sitä ollut kuullutkaan. Siitä otettiin samalla kopio joista toinen laitettiin kassakaappiin ja toinen annettiin koehenkilölle kotiin vietäväksi.
Häntä pyydettiin keskittymään siihen nauhaan ja luomaan siihen enemmän naksahduksia vasemmalle raidalle. Henkilö teki niin ja kun nauha lopulta toistettiin tutkimustiloissa ja kuunneltiin, niin siinä oli tosiaan enemmän naksahduksia vasemmalla kuin oikealla.

Eli ko. henkilö vaikutti siihen mitä oli jo tapahtunut, ajassa taaksepäin, nauha kun oli luotu jo aiemmin ja soitettu. Siten aika ei ole esteenä sille mitä ihminen voi luoda, aikaahan ei ole muutenkaan.
Randomgeneraattori kokeita on tehty lukuisissa yliopistoissa aiemminkin ja tehdään kokoajan.

Tuossa munkeilla tehdyssä kokeessa ei siis ollut rukoilua vaan pikemminkin mietiskelyä, tahdon kohdistamista kohteeseen. Heille annettiin määräys saattaa koe tiettyyn tulokseen tahtonsa avulla ja kun koe suoritettiin, tulos oli odotusten mukainen. Tuokin oli vain yksi esimerkki, noita on toistettu tietty monta kertaa ja tuloksien perusteella ihmisen tahto vaikuttaa asioihin, kuten rukoilukin. Molemmissa on kyse mietiskelevän tai rukoilevan tahdosta.
Ihan perus kvanttifysiikkaa kuitenkin.

[QUOTE="Kolmas korppi";24232290]Jaha, omituinen anatomia heillä sitten. Nimittäin mun ylä- ja alapäässä ei kyllä seilaa samaa tavaraa, vaikka joskus juttujen perustella saattaisi siltä vaikuttaakin ;)[/QUOTE]

Mutta senhän takia he tutkivatkin, että oppisivat :)
Sitäpaitsi ufot fyysisinä olentoina on jo vanhanaikainen juttu, kyse on astraalikehoista

Tämä keskustelu alkaa mennä hivenen liian psykedeeliseksi minun makuuni :D

Ei taatusti tekisi sinulle pahaa tutustua myös psykedeliiaan paremmin :D

Lähtökohtana on että ihminen on henkinen olento, siten todellisuus vastaa ihmisen ajatukseen ottamalla muodon. Kyse on nollapistekentän muokkautumisesta ajatusmalliin sopivaksi.
Miten paremmin henkilö hallitsee henkisen puolensa, eli miten vähemmän hänen egonsa tai eläimellinen puolensa hallitsee häntä, sitä paremmin hän voi hallita todellisuutta ts. hänen rukouksiinsa vastataan.
Siksi Jumala ei ole koskaan rukousten takana voimana, vaan se voima tulee henkilöstä itsestään.
Tietoisuus tai universaali mieli, akaasha, miten sitä haluaakaan kutsua, on se luova voima kaiken takana. Se tulee fysiikassa esiin äärettömänä potentiaalina, jota kuvaa aaltoilmiön romahtaminen ihmisen siihen vaikuttassa.

Intialaiset gurut harjoittaa koko elämänsä ajan mieltään, heille keho ja materialismi ei merkitse mitään vaan he hylkäävät ne, juuri kuten Jeesus teki osoittamalla ylösnousemuksellaan kehon harhaksi.
Mutta kuka tahansa pystyy siihe ja itseasiassa se on ainut tapa miten vapautua tästä maailmasta, kuolema ei siitä vapauta. Valaistuminen tarkoittaa juuri tuohon tietoisuuteen taqi korkeampaan minään yhteyden saamista, kuten Buddha opetti.
Rahaa haalimalla ja mersuansa kiillottamalla ei valaistu, ei ainakaan kovin helposti. Tosin raamattukaan ei siihen tuo apua, neuvoja tosin

Kannattaa huomata että tietoisuus ei rajoitu aivoihin, eikä aivot itseasiassa edes luo tietoisuutta. Todellisuus on paljon enemmän kuin peruskoulun opeilla varustautunut jannu ikinä voi kuvitellakaan, sama koskee rukouksia kuten täällä on käsiteltykin.

Kannattaa huomata että tietoisuus ei rajoitu aivoihin, eikä aivot itseasiassa edes luo tietoisuutta. Todellisuus on paljon enemmän kuin peruskoulun opeilla varustautunut jannu ikinä voi kuvitellakaan, sama koskee rukouksia kuten täällä on käsiteltykin.
Ja paluu taikauskovaisten ylimielisyyden argumenttiin. "Minulla on erikoiskykyjä, ymmärrän tätä todellisuutta paremmin kuin maailman älykkäimmät tiedemiehet ja tutkijat. Rukous toimii huolimatta siitä, että se todistetusti ei toimi. Väärin tutkittu!"

Olet oikeassa että todellisuus on erilainen kuin peruskoulun opeilla varustautunut kuvittelee. Se on erilainen kuin moni kouluttautunutkaan kuvittelee. Hiukkasfysiikka on joidenkin uskovaisten viimeisiä pakopaikkoja, koska se vaikuttaa tarpeeksi oudolta jotta sillä voisi perustella kaiken silloin kun siitä tietää jotain mutta ei tarpeeksi.

[QUOTE="vieras";24232642]Samalla tavalla kuin tutkittiin miten ylipäätänsä ihminen voi vaikuttaa asioihin niitä ajattelemalla, eli todellisuutta luomalla. Esim. eräässä tutkimuksessa luotiin naksahduksia stereoäänenä, eli vasen ja oikea raita. Tuo luotiin randomisti tietokoneella ja äänitettiin siten ettei sitä kukaan kuullut.
Sen jälkeen äänite soitettiin tyhjässä huoneessa siten että se oli kertaalleen jo soitettu, eli oli siis olemassa vaikka kukaan ei sitä ollut kuullutkaan. Siitä otettiin samalla kopio joista toinen laitettiin kassakaappiin ja toinen annettiin koehenkilölle kotiin vietäväksi.
Häntä pyydettiin keskittymään siihen nauhaan ja luomaan siihen enemmän naksahduksia vasemmalle raidalle. Henkilö teki niin ja kun nauha lopulta toistettiin tutkimustiloissa ja kuunneltiin, niin siinä oli tosiaan enemmän naksahduksia vasemmalla kuin oikealla.

Eli ko. henkilö vaikutti siihen mitä oli jo tapahtunut, ajassa taaksepäin, nauha kun oli luotu jo aiemmin ja soitettu. Siten aika ei ole esteenä sille mitä ihminen voi luoda, aikaahan ei ole muutenkaan.
Randomgeneraattori kokeita on tehty lukuisissa yliopistoissa aiemminkin ja tehdään kokoajan.

Tuossa munkeilla tehdyssä kokeessa ei siis ollut rukoilua vaan pikemminkin mietiskelyä, tahdon kohdistamista kohteeseen. Heille annettiin määräys saattaa koe tiettyyn tulokseen tahtonsa avulla ja kun koe suoritettiin, tulos oli odotusten mukainen. Tuokin oli vain yksi esimerkki, noita on toistettu tietty monta kertaa ja tuloksien perusteella ihmisen tahto vaikuttaa asioihin, kuten rukoilukin. Molemmissa on kyse mietiskelevän tai rukoilevan tahdosta.
Ihan perus kvanttifysiikkaa kuitenkin.[/QUOTE]

Jaaha...
Kvanttifysiikkaapa hyvinnii :)

[QUOTE="Kolmas korppi";24237270]Jaaha...
Kvanttifysiikkaapa hyvinnii :)[/QUOTE]

Kvanttifysiikka, Bolzmannin aivot ja avant-garde-shamanismi. Kuka muuta kaipaa? ;)

Sieniä. Ainakin tuon aiemman tekstin perusteella niitä oli nautittu, ja paljon :D

sieniä... Kanttarellikastike kyllä maistuisi.

Kvanttifysiikka on "järjellä selitettävissä", kuten Bolzmannin aivotkin, mahdollisuus niihin on olemassa, tieteellisestä näkökulmasta. Ja tähän kanttarellikastike ja pala shamanismia, Koraanilla ja Raamatulla, tai vaikka ilman, alkaa olla täysi kattaus kasassa. ;)

Ja paluu taikauskovaisten ylimielisyyden argumenttiin. "Minulla on erikoiskykyjä, ymmärrän tätä todellisuutta paremmin kuin maailman älykkäimmät tiedemiehet ja tutkijat. Rukous toimii huolimatta siitä, että se todistetusti ei toimi. Väärin tutkittu!"

Muistaakseni itse sanoit rukouksen toimivan, mutta negatiivisella tavalla... Korjaa, jos olen väärässä.

sieniä... Kanttarellikastike kyllä maistuisi.

Kvanttifysiikka on "järjellä selitettävissä", kuten Bolzmannin aivotkin, mahdollisuus niihin on olemassa, tieteellisestä näkökulmasta. Ja tähän kanttarellikastike ja pala shamanismia, Koraanilla ja Raamatulla, tai vaikka ilman, alkaa olla täysi kattaus kasassa. ;)

"Järjellä" juu, mut kaikilla se ala raja ymmärtämiseen alittuu. Paikallinen trolli on varmasti yksi sellainen, sehän on jo nähty vuosien saatossa =)
Eilen muuten kaupan valmiita lihapullia sienikastikkeella ja perunamuusilla, jestas kun oli herkkua eikä maksanut edes paljon