Korkeimman oikeuden mielestä maahanmuuttajaa saa kutsua rasistiksi ja natsipelleksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onhan tuo mielenkiintoinen päätös. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että tästä lähin toimittajat voivat nimitellä ketä tahansa natsisksi (tai muuksi vastaavaksi) ilman minkäänlaisia seurauksia.
Ankan lailla vaappuvaa lintua saa sanoa ankaksi, vaikka tarkasta lajinmäärittelystä olisi erimielisyyttä.

Käytännössä päätös tarkoittaa sitä, että myös persut joutuvat sananvapauden piiriin. Ei siis niin, että he öykkäröivät muita vastaan, mutta muut joutuvat puhumaan heistä, kuten korealaiset kimistä:)

Tiedätkö, Lokka ei ehkä ole suosikkityyppini, eikä hänen tapansa tuoda esiin asioita erityisemmin miellytä minua. Se ei sitli tarkoita sitä, etteikö hän olisi tuonut esiin melkoisesti epäkohtia tässä yhteiskunnassa. Ensisijaisesti hän tuntuu taistelevan vallitsevaa kaksinaismoralismia vastaan.

Tässä oikeudenkäynnissä oli kyse siitä, saako toimittajat nimitellä "ei niin miellyttäviä" ihmisiä miksi lystäväät, eikä suinkaan siitä, millainen Lokka on.
Lokkahan itse on kaksinaismoralismin ruumiillistuma.

Todellakin. Tuo Lokan touhu on lähes kaikilta osin täysin tuomittavaa... Ja miksi menee Pohjoismaisen Vastarintaliikkeen mielenosoitukseen? Tottakai siitä leimaantuu ja pitääkin leimaantua.

Oikeudenkäynti ei koskenut Lokkaa henkilönä, vaan sitä, että toimittaja kutsui häntä julkisesti natsiksi. Jota hän ei taida olla. Tuollaisen ilmaisun käyttö on nimenomaan tarkoitettu leimamaamiseen.

Ankan lailla vaappuvaa lintua saa sanoa ankaksi, vaikka tarkasta lajinmäärittelystä olisi erimielisyyttä.

Käytännössä päätös tarkoittaa sitä, että myös persut joutuvat sananvapauden piiriin. Ei siis niin, että he öykkäröivät muita vastaan, mutta muut joutuvat puhumaan heistä, kuten korealaiset kimistä

Käytännössä päätös tarkoittaa sitä, että persut ja toimittajat voivat alkaa sanoa ketä tahansa natsiksi tai joksikin muuksi.
Ei oikeusistuin voi toimia siten, että ainoastaan Lokkaa saa nimitellä, koska hän on ärsyttävä.

Todellakin. Tuo Lokan touhu on lähes kaikilta osin täysin tuomittavaa... Ja miksi menee Pohjoismaisen Vastarintaliikkeen mielenosoitukseen? Tottakai siitä leimaantuu ja pitääkin leimaantua.
Olen käynyt kirkossa todistamassa vihkimistä.
Olenko nyt siis kristitty uskovainen?
Olen käynyt Venäläisissä vankiloissa (lähetystyöntekijöiden mukana).
Olenko siis nyt rikollinen?
Olen käynyt Budhalaisluostarissa matkoillani.
Tuliko minusta sen vuoksi Budhalainen?
Voihan vitalis jos se noin yksinkertaista on, en mene enää koskaan käymään Vihervasemmiston vaalitapahtumissa, ettei mua väitetä suvakiksi.
Elämä on reiässä rattoisaa, reiässä, jonka ympärillä on, oma p..............

Käytännössä päätös tarkoittaa sitä, että persut ja toimittajat voivat alkaa sanoa ketä tahansa natsiksi tai joksikin muuksi.
Ei oikeusistuin voi toimia siten, että ainoastaan Lokkaa saa nimitellä, koska hän on ärsyttävä.
Sillä erotuksella, että persut joutuvat sanomisistaan todennäköisesti oikeuteen ja saavat tuomion, sillä maammehan on tasa-arvoinen, jotkut vain tasa-arvoisempia kuin toiset.

Linjassa sen päätöksen kanssa, että twitter-poliisia saa sanoa munattomaksi nillittäjäksi. Viestittääkö oikeusjärjestelmä nyt sitä, että se haluaa päästä eroon näistä kunnianloukkausjutuista? Onhan tämä älytöntä, että korkeimmassa oikeudessa asti on jotain nimittelyä käsitelty.

No olihan tämäkin oikeudenkäynti ajan ja rahan tuhlausta. Toisaaltaan, se toimii myös ennakkotapauksena. Vehkoo ei voi mennä enää uikuttamaan siitä, että joku nimittelee häntä joksikin.

Mielenkiintoista nähdä, toimiiko tämä oikeasti samaan suuntaan. Eli jos Lokka laittaa nyt todellisen lokakampanjan Vehkoon suuntaan, niin miten käy?

Mielenkiintoista nähdä, toimiiko tämä oikeasti samaan suuntaan. Eli jos Lokka laittaa nyt todellisen lokakampanjan Vehkoon suuntaan, niin miten käy?

Todennäköisesti Lokka tuomittaisiin kunnianloukkauksesta. Hänhän on ärsyttävä ja hankala.

Itse näen Vehkoon touhussa sen ongelman, että hänen nimittelynsä on tehty henkilön leimaamiseksi. Se on vähän sama kuin syyttäisi jotakuta julkisesti pedofiiliksi vaikkei tämä olisi sellainen. Nimittely jäisi kuitenkin elämään ja olisi ikuinen sosiaalinen häpäisy. Vehkoo onnistui leimaamaan Lokan, eikä joudu vastuuseen siitä, vaan käytännössä Vehkoolle annettiin siunaus toiminnalle.
Minusta toimittajan pitää olla vastuussa sanoistaan. Toimittaja on ammattilainen ja hänellä on vaikutusvaltaa.

Se, että poliisia sanotaan munattomaksi nillittäjäksi on vähän vähemmän leimaavaa, eikä siitä aiheudu vastaavaa sosiaalista leimaa.

• Tykkää
Reactions: Palstapesu
  • Tykkää
Reactions: AivanSama

Yhteistyössä