Koronapassi jos ei ole henkkareita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ei ole edes koronapassia kun en käy missään, mutta mietin että jos haluan mennä esim leffaan tai museoon tai myöhemmin jopa bussiin niin tarvitseeko siellä tosiaan näyttää henkkarit ovella myös? Kummallista Dystopiaa kyllä. Mulla ei ole kuin vanhaksi mennyt passi, käykö se? Huimaa ajatella kaikkia esim nuoria ja köyhiä jotka tarvii koronapassin mutta ei ole varaa hankkia henkkareita. Käsittääkseni Suomessa ei tarvitse olla henkkareita välttämättä. Kela kortin saa kaikki mutta ilman kuvaa eikö sen pitäisi riittää?

Ei ole edes koronapassia kun en käy missään, mutta mietin että jos haluan mennä esim leffaan tai museoon tai myöhemmin jopa bussiin niin tarvitseeko siellä tosiaan näyttää henkkarit ovella myös? Kummallista Dystopiaa kyllä. Mulla ei ole kuin vanhaksi mennyt passi, käykö se? Huimaa ajatella kaikkia esim nuoria ja köyhiä jotka tarvii koronapassin mutta ei ole varaa hankkia henkkareita. Käsittääkseni Suomessa ei tarvitse olla henkkareita välttämättä. Kela kortin saa kaikki mutta ilman kuvaa eikö sen pitäisi riittää?
Jos bussi alkaa vaatimaan niin sen kun kieltäytyy lähtemästä. Bussikuski ei saa käydä käsiksi.

Kohta voit olla onnellinen jos sinulla ei ole passia.

Ne köyhä nuoret kyllä hankkivat henkkarit, koska niillä saa siideriä ja tupakkaa marketista.

Miten saat pakettisi ulos postista?

Ne köyhä nuoret kyllä hankkivat henkkarit, koska niillä saa siideriä ja tupakkaa marketista.

Miten saat pakettisi ulos postista?
Tilaan automaattiin tai jos menee kuitenkin ärrälle laitan miehen hakemaan. Joskus olen kyllä hakenut tuolla vanhallakin, joku niuho akka siitä valitti mutta ei ole mun vika jos automaattiin tilattu tuote meneekin kassalle.

Bussin ovella tuskin kuski ehtii henkkareita kysellä, eiköhän pelkkä koronapassi riitä. Paitsi jos käytät miehesi koronapassia
Veikkaan että julkisissa passin valvonta sidotaan lippujen tarkastamisen yhteyteen, kun tulee tarkistaja niin huutaa liput ja koronapassit. Tuntuu kyllä silti aika aikaa vievältä jos pitää henkkaritkin näyttää, kaikilla ei edes ole henkkareita. Olisi aika eriarvoistavaa. Ehkä julkisiin riittää pelkkä passi ilman henkkareita, mutta miten sitten museoon voidaan perustella henkilöllisyyden todistaminen..

Yhteistyössä