Koruttomuus - sektio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:)

Vieras
Menen torstaina KOKS:iin sektioon.
Ohjeissa lukee että korut kannattaa jättää kotiin.
Onko niin ettei osastolla saa käyttää koruja?
On niin orpoa ilman kaulaketjua, kihla- ja vihkisormusta ja korvakoruja että ajattelin että pakkaanko ne kuitenkin mukaan ja laitan leikkauksen jälkeen päälle?

Saatat olla niin turvoksissa ettei sormukset mahdu. Ja sitten saa koko ajan olla varuillaan ettei kukaan nyysi niitä. Jätä kotiin. usko pois, sulla on varmasti muut mielessä silloin kuin korujen aiheuttama alastomuus. Onnea!

Just ajattelin tuota samaa rueta kirjottaan, kun Lillan olikin jo näköjään ehtinyt kirjottaa.
Lähes varmasti, et todellakaan sektion jälkeen välitä vaikka olis korut kotona!!!
Onnea matkaan ja pikaista toipumista!

Mulla on neljä sektiota takana. Mulla ei ole ollut sairaalaan mennessä muita koruja kuin vihki ja kihlasormukset. Ekalla mulle tuli raskausmyrkytys joka paheni sairaalalevosta huolimatta. Päädyttiin kiireelliseen sektioon. Silloin mua kehoitttiin ottamaan sormukset pois sektion ajaksi. Yllätys olikin, kun sormukset ei mahtuneetkaan enää sormeen sektion jälkeen :/ Tais mennä muutama kuukausi ennen kuin mahtuivat uudelleen. Kolmessa seuraavassakin sektiossa otin sormukset pois sektion ajaksi. Sormukset sopivat takisin sormeen ihan hyvin.

Jätä kotiin vaan.
Mä otin korvikset vasta sairaalassa pois (12 kpl), enkä edes muistanut niiden olemassaoloa..
Oli sit kiva kipeen mahan kanssa ettiä niitä ympäri huonetta, kun onnistuin lattialle tiputtaa :D

Mulle on tehty kiireinen sektio, ja silloin ei kyllä kukaan tarkastellut, mitä koruja mulla oli päällä, eli oli sormukset ja kaulakorukin. Mutta hygieniasyistä + tuon turpoamisen takia esim. sormukset on kyllä viisasta poistaa.

Mulla tuli yllärilähtö sektioon keskellä yötä enkä tosiaan ekana ajatellut korujen poistoa eikä niitä kehoitettu poiskaan ottamaan joten paikoillaan oli. Ei ongelmiakaan ilmennyt.

Leikkaussaliin ei saa korujen kera mennä, ja kirurgisena sairaanhoitajana voin sanoa että yks työn haitoista on tuo ainainen ihmisten korujen vahtiminen, ne kun ei saa mennä hukkaan ja ovat äärimmäisen tärkeitä ihmisille. Parasta olis aina jos korut olis kotona. Lisäksi voin sanoa, että saattaa kätesi turvota synnytyksen jälkeen niin ettei sormukset edes mahdu hetkeen sormiisi.

Kun luin tuon otsikon, ajattelin, että tässä ketjussa on kyse sektion koruttomuudesta :) Siis, että se on jotenkin vaan semmonen tylsä toimenpide jne.. Ymmärtääkö joku mitä ajattelin...?

Yhteistyössä