Korvikkeesta tavismaitoon siirtyminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maitoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maitoa

Vieras
Vinkkejä kaipailisin siis, kun pitäisi aloittaa tavallisen maidon antaminen tuolle meidän lapselle. Kuinka olette aloittaneet? Osaksi korviketta ja osaksi tavismaitoa vai? Tai suoraan vaan korvikkeen tilalle maito? Onko tullut mitään vatsavaivoja tavallisesta maidosta?

Mä aloittelin pojalla tavallista maitoa joskus 8-9kk iässä. Ensin laitoin korvikkeen sekaan, ja suurentelin sitten lehmänmaidon osuutta, kunnes poika sai pelkkää lehmänmaitoa. Mitään oireita ei tullut, vaikkei aloitettukaan hapanmaitotuotteilla.

Esikolla alottelin tavan maidon antamisen samalla tavalla kuin Nirppurotta laiskana kirjoitteli. Kuopus on 10,5kk enkä vielä ole antanut tavan maitoa, hapantuotteita syö kyllä. Imetin pitkään eikä korvikettakaan niin mahdottomasti kulu niin en ole pitänyt kiirettä. Esikon maha kesti hyvin maitotuotteet ja kuopuksenkin kestää ainakin hapanmaitotuotteet.

Pari viikkoa ollu meillä semmonen siirtymävaihe, koko ajan korvikkeen määrää vähentäen, kunnes jätetty kokonaan poies. Siinä 10kk ikäsenä suunnilleen.

Meidän neiti on jo 1 ½ v ja juottelen edelleen iltamaitona nannia. Meillä on kaikilla tenavilla maidosta tullut tuota vatsavaivaa, joten näin ole sitten nyt toiminut. Ruoan kanssa saatan tarjota luomumaitoa, mitä vatsa kestää aika hyvin.

Meillä täyttää nuorempi nyt 1-vee ja muutamina päivinä tässä kuukauden sisällä oon laittanu nan:in sekaan vähän tavallista maitoa, mutta seuraava yö on ollut levoton... Joten oon jättäny vähän paussia tuohon maitohommaan.

meillä esikoinen oli ainakin seilu 1v kun siirtyi tavalliseen maitoon, vielä yhden vuoden iässä tuli vatsavaivoja tavall. maidosta.

10kk iässähän suositellaan vasta hapanmaitotuotteita aloitettavaksi, joten ei kai kiire ole =)

Yhteistyössä