Koska meette lasten kanssa ulos?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja InCase
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä miehen lapset kun ovat isänsä luona käymässä niin ovat ulkona niin paljon kun jaksaavat,välissä vaan käyvät syömässä ja nukkumassa päikkärit.kyllä ovat illalla sitten 9 aikaan jo kiltisti nukkumassa.sitten minulla on noin 9kk lapsi niin se on vähän vähemmän ulkona mutta lähes päivittäin olemme ulkona. :)ja niin jos on huonoa keliä niin sitten leikitään sisällä ja keksitään muuta kivaa :)
 
Me ei olla ulkoilmaihmisiä. Tänään ollaan käyty vain asioita hoitamassa autolla. Kohta syödään lounasta ja sitten mennään taas asioille. Ei varmaan tänäänkään hengailla pahemmin ulkona.
 
Lumitöistä kyllä tykkäisin, tai tehdä lumilinnaa... Mut täällä on vaan 3-4 senttiä lunta.
Mites toisen kerran illalla pimeen tultua ulos, 16-18 välillä? Käykö monet pimeellä ulkona? Mulla on vähän se et pimeellä tai tuulisella säällä en suostuis ku pakottamalla ulos... Ja hei, nuorena maalla kasvaneena olin säässä ku säässä ulkona. Nyt oon rivarissa asuttuani muuttunu tämmöseks, noloa.

Ollaan aina käyty pimeälläkin. Tottunu siihe jo kakarana ja musksukin haluaa ulos vaik ois pimeää. Nyt pojalla on oma lamppu ja tykkää mennä sen kanssa pimeällä kattelemaan.
 
Me käydään yleensä aamusta jos käydään. En siis tunne huonoa omaatuntoa jos jää ulkoilut välistä, mutta kyllähän sen sitten huomaa ihan muuten jos on sisällä oltu koko päivä, on sellainen nuutunut fiilis (lapsessa en huomaa eroa). Ja yritän yhdistää ulkoilut kaupassa käymiseen (kävellen) tai muuhun asiointiin, en välitä leikkipuistoista enkä jaksaisi siellä usein olla.. ja toki toivon saavani itsekin liikuntaa ja sitä ei siellä leikkipuistossa aikuinen oikein saa. Eikähän se mikään pakollinen paikka ole, voihan sitä muutenkin ulkoilla, ainakin meillä onnistuu metsäretket ym.

Meillä aamu-ulkoilut onnistuu sillä, että lapsi herää niin aikaisin eli 9 ollaan viimeistään ulkona, yleensä 8.30 ollaan jo menossa.
 
Suomessa on kummallinen, miltei pakkomielle, ulkoilusta, taalla Keski-Euroopan kolkassa ulkoillaan korkeintaan viikonloppuisin, paivakodissakin ei menna ulos kuin ehka kerran parissa viikossa.

Tietysti se on ok jos ulkoilusta nauttii, mutta muille se lienee aikamoista pakkopullaa.
 
Suomessa on kummallinen, miltei pakkomielle, ulkoilusta, taalla Keski-Euroopan kolkassa ulkoillaan korkeintaan viikonloppuisin, paivakodissakin ei menna ulos kuin ehka kerran parissa viikossa.

Tietysti se on ok jos ulkoilusta nauttii, mutta muille se lienee aikamoista pakkopullaa.

No mä luulen et melkein kaikki lapset nauttii ulkoilusta. Vanhemmat ei niinkään. Ulkoilen siis lasten takia, vaikka se ois itselleni huonolla ilmalla pakkopullaa.
 
vähän rupee jo syyllisyys helpottaa. osaksi johtuu varmaan mun äidistä joka kysyy väliin et eihän me tänään viel ulkona olla oltu. Väliin tulee valkonen valhe: oltiin tos ennen kauppaan menoa... Ja kun se osti mul lahjaks ite valkkaamani adidaksen talvilenkkarit ja toppahousut... Olis ostanu takinkin jos en olis kieltäny.

Lisää lunta siis, kiitos!
 
[QUOTE="mona";25348647]No mä luulen et melkein kaikki lapset nauttii ulkoilusta. Vanhemmat ei niinkään. Ulkoilen siis lasten takia, vaikka se ois itselleni huonolla ilmalla pakkopullaa.[/QUOTE]

Mutta jos se on pakkopullaa vanhemmille, niin eiko ole vahan liioittelua ulkoilla kaksi kertaa paivassa? Tai viela illalla paivakodin jalkeen?

Kyllahan lapset nauttivat monestakin asiasta, en sitten tieda miksi taalla ei tuota ulkoilua niinkaan harrasteta.
 
Ulkoilu on terveellistä. Täällä on hyvä ilma, siis ilmanlaatu. Siinä tulee liikuttua, ellei jostain syystä jäädy kengänpohjistaan kiinni leikkiksen hiekkalaatikon reunalle.
Vaikka se olisi minulle toisinaan pakkopullaa, muistan kyllä kuinka lapsena nautin ulkoilusta. Vaikeinta on se lähteminen sinne, mutta heti kun ollaan ulkona ovesta, taakka harteilla helpottuu ja eikun tossua toisen eteen :)

Mutta sen verran mukavuudenhaluinen olen, etten ihan paskaräntäsateella väkisin tunge pihalle kahta kertaa, silloin voi riittää pikakäyntikin ilman mettän tonkimisia.
 

Yhteistyössä