Tuleeko musta kuuro? :o Onko täällä ketään jolla on menierin tauti, kuulonalenema tai muuta vastaavaa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei kuule ei...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Terkkari mittaa vain audiogrammilla. Korvalääkäri tutkii sitten varmaan vielä otoakustisen emission ja tympano- tai reflektometrillä mittaa vielä kuuloa.
”Keskeinen haaste on etenkin iäkkäiden lääkekuormat. Elimistön vanheneminen lisää herkkyyttä lääkeaineiden vaikutuksille.

Jos käytössä on esimerkiksi useampia antikolinergisesti vaikuttavia lääkeaineita, voi seurauksena olla sekavuustiloja tai suun ja limakalvojen kuivumista. Iäkkäillä käytettäviä antikolinergisiä lääkkeitä ovat esimerkiksi tietyt virtsankarkailulääkkeet.”
-IL-
 

Yhteistyössä