Koska meette lasten kanssa ulos?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja InCase
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

InCase

Jäsen
29.09.2011
626
0
16
Mihin aikaan ulkoilette sen ikästen kanssa jotka tarttee vahtimista? Puolen tunnin päästä näkee ihan hyvin varmaan, menisinkö sitte? Ku olis tosiaan paljon kivempi jäädä sisälle ja käydä ulkona vaan hakemassa posti ja käydä kaupassa.
Onko teistä hankala mennä talvisin ulos? Mulle se pukeminen varmaan siinä eniten rassaa, lapsen siis. Tiedän et nukkuu ja syö tuplaten paremmin/enemmän kun on kärvistelty vaikka tunti ulkona.
Kesällä voisin ollu muksun kaa vaikka koko päivän ulkona(eikä kyse ole silloin rusketuksen hankkimisesta).

Syyllisyys painaa tätä mutsia....
 
Toisinaan se on rasittavaa pukea tsiljoona vaatekappaletta, toisinaan useammankin kerran päälle, mutta loppupäivä menee niin paljon paremmin kun käy ulkona. Myös itse jaksan paremmin. Me lähdetään mennään nykyään 10-12 välillä, lapsi saa remuta kunnolla ja illalla käydään toisen kerran, enempi vaan kävellään isää vastaan ja keinutaan hetki.
 
rasittavuudesta huolimatta vien nämä kaksi rihujaa mielelläni ulos.... kohta lähdetään. 2v varsinkin väsyttää itsensä kaahlaamalla kinoksissa, syö ja painuu päikkäreille kiltisti=) =)
ja en mä itsekään jaksa koko aikaa olla sisällä!!!!!!! ihanaa kun saa tehä lumitöitä kolalla ym.
 
Mä odottelen tässä, että 2v 9 kk ikäinen herää, ollaan tehty treffit puistoon kymmeneksi, toivottavasti ehditään. Me ei juurikaan ulkoiltu joululomalla, mutta nyt arki alkoi taas ja päivään tulee selkeä rytmi kun mennään heti aamusta ulos. Raitis ilma virkistää, mutta en mäkään siellä puistossa jaksa yksikseni seisoskella, tänään on kiva kun on seuraa.
 
Meillä menee nykyisin niin, että pienin menee nukkumaan jo ysiltä ja vanhin herää vasta kasin jälkeen, ei ulos ehdittäis ilman kiiretä aamuisin, niin olemme siirtyneet iltapv ulkoiluun. Joskus yhden mais mennään kun pienin nukkuu toisen kerran.

Viikonloppuisin aamustakin, kun on isäkin paikalla voidaan pihalle mennä vähän eriaikoinakin. Mutta yleensä vaan kerran päivässä ulkoillaan, joskus ei sitäkään enkä siitä enää huonoa omaatuntoa koe.
 
Riippuu ihan päivästä.

Meidän lapset on nyt joululomalla olleet jotenkin laiskempia menemään ulos, tykkäävät puuhailla uusien lelujensa kanssa sisällä. Välillä ollaan oltu aamupäivä sisällä sit. Nyt ollaan pojan kans vasta herätty ja esikoinen nukkkuu vielä eli ei ulostauduta ainakaan vielä aikoihin...
 
Lumitöistä kyllä tykkäisin, tai tehdä lumilinnaa... Mut täällä on vaan 3-4 senttiä lunta.
Mites toisen kerran illalla pimeen tultua ulos, 16-18 välillä? Käykö monet pimeellä ulkona? Mulla on vähän se et pimeellä tai tuulisella säällä en suostuis ku pakottamalla ulos... Ja hei, nuorena maalla kasvaneena olin säässä ku säässä ulkona. Nyt oon rivarissa asuttuani muuttunu tämmöseks, noloa.
 
Jos olen yksin lapsen kanssa kotona vapaapäivänä (siis isukki töissä) niin yleensä ulos ehditään vasta päikkärien jälkeen. Kuitenkin ruoan laitto vie aamusta aikaa, niin olen kokenut mielekkäämmäksi mennä iltapäivällä kun ehtii olla pidemmän aikaa. Samalla saan aamusta sitten tehtyä kotitöitäkin, ei tarvi enää illalla.. Aamulla jos mentäisiin, niin monesti ehdittäisi olla vajaa tunti ennen kuin ruoka tarvii laittaa tulille. Iltapäivästä sitten ehtii paremmin leikkikentällekin. Sitten taas jos on eilisiä jämiä ruokana niin mennään ulos aamustakin.

Sitten jos molemmat ollaan yhtäaikaa kotona niin yleensä toinen menee aamusta ulos lapsen kanssa ja toinen ehtii laittaa ruoan sillä välin. Samoin loma-aikoina ollaan ulkona enemmän, kun kotityötkään ei niin kasaannu ja virtaa riittää vanhemmillakin enemmän. Meillä siis kummatkin vanhemmat käy töissä, lapsi hiukan alle 2v.

Meillä ei kyllä lapsi hypi seinille vaikka ei joka päivä ulkoiltaiskaan, keksitään sitten sadepäivinä kivaa tekemistä sisällä. Mua ei meinaa kaatosateessa pihalle saa :) Enkä jaksa tästä potea huonoa omaatuntoa...
 
Meillä lapsi päiväkodissa. Ulkoillaan yleensä viiden jälkeen illalla. Viikonloppuisin mieluiten aamupäivisin. Lapsi viihtyy hyvin ulkona, eikä pukeminenkaan ole mikään kummempi prosessi. Viimepäivinä on mm. tehty lumimajaa ja leikitty kotia ym.
 
Me mennään siinä 9 ja 10 välillä ekan kerran ja iltapäivällä kun päikkäreiltä herätään toinen kerta, siinä 14- 15. Kesällä sitten päivällisen jälkeen vielä kerta mutta ei nyt talvella. Jos iltapäivä ulkoilu menee myöhäiseksi on otsalamppu sekä aikusella että lapsella hyvä, otettiin käyttöön jo syksyllä.
Tänään ollaan valitettavasti sisällä koko päivä kun on sairaspäivä :(
 
No mä meen yleensä vasta iltapäivällä. En jaksa aamupäivällä lähteä. Se pukeminen juu on tosi ärsyttävää mutta ei tässä nyt montaa vuotta mene kun kaikki 3 pukee jo itse :D
 
Mä taas just tajusin,ettei ollakaan lasten kanssa käyty ulkona pariin päivään! :O Kelit olleet kyllä ihan ok,mutta toisella on niin paha yskä ollut vaivana ja toinen on touhunnut lelujensa kimpussa niin en ole käynyt pakottamaan.Tänään on ohjelmassa kyllä ulkoilua sitten vaikka sää ei enää niin kiva olekaan.Käydään vähintään pieni lenkki koiran kanssa.Ja enemmän siellä lapsillakin olisi tosiaan tekemistä jos olisi enemmän lunta eikä nyt taas pluskeliä niin tuo vähäinenkin on vain märkää loskaa.Ei nuo kauaa edes jaksa siellä viihtyä tällä säällä.Plus että on taas käynyt tuulemaan aika kovaa.
 
Minä ulkoilen lasten kanssa joka päivä
aamupäivisin n 10-11 (jos oikein kiva ilma, niin mennään jo 9.30)
iltapäivisin n 15-16
Ja mies ulkoileen lasten kanssa iltaisin n 17.30 - 18.30

Pukeminen on aikamoinen ruljanssi. Onneksi isoin osaa pukea jo aika paljon itse ja hänet voi laittaa omalle pihalle odottamaan muita, ettei tule liian kuuma.
 
Me mennään arkisin yleensä 9.30 ulos ja tullaan puolen päivän hujakoilla sisälle. Tää ulkoilu on puistoilua ja leikkimistä ja riehumista. Iltapäivisin sit ulkoillaan sen verran, et kauppaan ja takas pidempää (ja mukavampaa) kävelyreittiä. Riittää meidän muksulle. Eikä joka päivä ulkoilla, jos nyt vaan sattuu olemaan niiin huono keli ettei pysty niin ei sit.
Mulla yksin puistossa seisomiseen auttaa termarikahvi ja puhelimesta radio päälle ja toinen nappi korvaan. Hyvin voin muksun kans jutella yms mutta on vähän muutakin viihdykettä...

Ja tosiaan, se pukeminen!! :mad: :headwall:

Mutta sitä kestää sen hetken, ulos kun pääsee niin heti helpottaa =)
 
Meillä ulkoillaan joka päivä 1-2 kertaa, ellei nyt sitten ihan hirveä myrsky ole. Aamupäivällä lähdetään tuossa 10 tienoilla ja ollaan 1-2h siellä, ollaan omassa pihassa tai lähdetään puistoon. Toinen ulkoilu on sitten vasta åpimeän tultua, mutta sekin on lapsista ihan hauskaa, menevät välillä taskulamppujen kanssa. Pukeminen tosiaan on melko rasittavaa, mutta menee jo rutiinilla. Meillä on lapset 4v, 2v ja 5kk. Kaksi pienintä ovat täysin puettavia, vanhin sentään osaa itse pukea, mutta koko ajan täytyy häntäkin hoputtaa ja muistuttaa mitä missäkin järjestyksessä puetaan. Nyt on ihan helppoa kun riittää pelkkä toppahaalari päälle, ei tarvi mitään villahaalareita tai kurahaalareita laitella.
 
Me lähettiin ja lähetän edelleen vapaalla siinä aamupäivällä ennen lounasta. Ei ton vilpertin kanssa jaksanu eikä jaksa olla sisällä, mentävä se on vaan ja onneksi se osaa itte pukea jo ettei tarvi ko vähän auttaa ja ittensä pukea. Mullekin tulee sisäfiilis ja sellanen nuutuneisuus jos kökkii sisällä vaan. Muksu haluaa säällä kun säällä mennä pihalle. Kokemusta on kyllä useammankin pienen kanssa menemisestä, asennekysymys.
 
[QUOTE="miiu";25348331]Missä välissä laitatte ruokaa? Esim siis jos menette ulos 9-11.......[/QUOTE]

Mä en yleensä mee ulos aamupäivällä justiin sen takia että sitte ruoka viivästyy jonneki iltapäivän puolelle.
 
[QUOTE="miiu";25348331]Missä välissä laitatte ruokaa? Esim siis jos menette ulos 9-11.......[/QUOTE]

Usein on edellispäivän ruokaa joka vaan lämmitetään. Tai ennakoin sen verran että ehdin sisälle tultua tehdö nopeasti ruoan. En siis ala keittoja keittelemään alusta vasta ulkoilun jälkeen. Ei oo ollu ongelma.
 
Usein on edellispäivän ruokaa joka vaan lämmitetään. Tai ennakoin sen verran että ehdin sisälle tultua tehdö nopeasti ruoan. En siis ala keittoja keittelemään alusta vasta ulkoilun jälkeen. Ei oo ollu ongelma.

Joo, mä satsaan aina päivälliseen. Sitä niin paljon, että riittää seuraavaksi lounaaksi. Tai sit jotain vartissa valmista, tyyliin makaronimössö :)
Joskus on lounaaksi syöty vaik karjalanpiirakoita ja kurkkua, kananmunaa ja muita lisukkeita.
 
[QUOTE="miiu";25348331]Missä välissä laitatte ruokaa? Esim siis jos menette ulos 9-11.......[/QUOTE]

Silloin kun teen ruokaa teen aian tuplasatsin ja laitan osan pakkaseen annoksina tai esim. jauhiskastikkeen isoon purkkin ja sitten sulatan ja keitän vaan pastan tai perunat. Helpottaa huomattavasti ja tulee jopa halvemmaksi kun ei tarvii jatkuvasti kaupassa juosta.
 

Yhteistyössä