Koska menkat Cerazettejen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja diddlina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

diddlina

Jäsen
26.09.2007
70
0
6
Tampere
Noin keskimäärin... Kauankohan kestää, että Cerazettejen jälkeen tulis ekat menkat? (On toki yksilöllistä!) Nyt on seitsemän päivää siitä, kun lopetin pillerit.

Oletteko odottaneet 1-3 kiertoa ennen raskaaksi tuloa? Se kai helpottaisi lasketun ajan määrittelemistä... mutta onko muuta syytä odottaa menkkoja ennen raskautumista? Olis kai kiva saada kroppa toimimaan kun 3,5 vuoteen ei menkkoja ole pillereistä johtuen ollut...

mulla oli cerazetten käytön ajan koko ajan menkkamaista vuotoa..

kun sitten pillerit lopetin, ei vuotoa näkynyt melkein pariin kuukauteen.. sitten kun vuoto alkoi, kesti se kierto vissiin jotain 38 päivää.. Ja pikkuhiljaa on teroluttien avulla tasoittunut..

Ma soin cerazetteja vuoden, ja menkkoja ei tullut tuona aikana ollenkaan. Lopetuksesta ei mennyt kuin kolmisen viikkoa, niin tuli ekat menkat. Seuraavatkin tuli ajallaan n. nelja viikkoa myohemmin, mutta sen jalkeen on kierto heitellyt ihan kummallisesti (olen ollut pillereitta nyt 8kk). Etta kylla se oman aikansa voi vieda. Ma kylla odottaisin ainakin yhdet menkat ihan vaan, etta tiedat sitten vahan paremmin missa mennaan.

Mulla tiputteli noiden aikana kokoajan. Sitte ku lopetin ni vuoto alko muistaakseni 3 päivää lopetuksen jälkeen. Ja seuraavat menkat taas normaalisti joskus 4-5viikon päästä.

Olen kyllä jo vanha ja minulla oli käytössä toisenmerkkiset minit. Mutta minulle kävi niin, että lopetettuani minit, meni ensin 3 kk ennen kuin ensimmäiset menkat tuli. Niitä tuli sitten kolmet ihan normaalisti, mutta sitten ei tullut neljään kuukauteen. :o Piti käyttää keltarauhashormonia, että sai taas menkat tulemaan. Ja sitten taas vain neljät menkat... eikä kierto koskaan palautunut ennalleen. :'( Mutta kuten sanoin, olen jo vanha ja vaihdevuosissa. Silti, jos nyt voisin tehdä uusiksi, en koskaan olisi pilsuja aloittanut. Käytin kaikkiaan 3,5 vuotta, joista viimeisenä vuonna menkkoja ei ollut lainkaan.

Kiitos vastauksistanne :)

Mulla on noiden 3,5 v aikana tullut kai 2-3 "menkat", eli 1-2 pv kestäneet pikkuhousunsuojilla pärjätyt eli oikeastaan ei ollenkaan. Nyt on kulunut 10 pv pillereiden lopetuksesta ja periaatteessa koko tän ajan on alavatsaa jomottanut, viimeiset kaksi päivää koko ajan, joten josko se enteilisi jotain... ?

Ennen edellistä raskautta ja muutenkin, mulla on ollut tosi vaihtelevat kierrot, jotka jotenkuten saatiin kuriin just pillereillä ja taisinpa synnytyksen jälkeen 3 kk käyttää jotain Terolutia vastaavaa lääkettä kun kuparikierukka pisti kierron täysin sekaisin ja vaihdoinkin sitten mineihin, joihin olin enemmän kuin tyytyväinen.

Odotan siis 1-2 kiertoa ennen yrityksiä...

Söin cerazetteja vuoden verran, lopetin ne 26.9.07 ja lopetin imetyksen 1.9. Menkat olivat olleet n. 2 vuotta pois, palasivat syyskuun lopulla. Aloimme yrittää heti raskautta kun lopetin pillerit, kierto palautui tosi nopeasti säännölliseksi. Raskauduin nyt maaliskuussa. Odotan kolmatta.

Yhteistyössä