Koska olette kertoneet raskaudestanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaisa_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaisa_

Vieras
Oletteko odottaneet rv12 asti, että olette kertoneet raskaudestanne?
(Miehelle siis tietenki heti ku on plussa tullut)
Ja jos kerroitte aikaisemmin, niin kenelle?

Kysynpä tässä samalla nyt, että koskas neuvolaan sitten pitää aika varata?

Me kerroimme ekan neuvolan jälkeen kakkukahvien kera ja näytimme ensimmäistä ultrakuvaa. :) Raskaus on ihana asia ja keskenmeno ei ole omissa käsissä, se tulee jos niin on tarkoitettu. En itse ainakaan halunnut pelätä sitä ja hyvin meni!

en oo uskaltanut kertoa ennen rv12, vaikkei mitään keskenmenohistoriaa olekaan. Ekan ultran oon halunnut kuitenkin aina odottaa.. neuvola-ajan oon varannut viikon sisällä plussasta (eka käynti oli muistaakseni rv7).

Ekasta raskaudesta heti tai melkein heti about kaikille.

Tokasta heti mun vanhemmille, veljelle, parille ystävälle. Osalle kavereista ja suvusta vasta yli puolivälin jälkeen.

Kolmannesta heti tai melkein heti about kaikille; äidilleni ja veljelleni kerroin ihan heti, kavereille myös, muulle maailmalle (lue: naamakirjan kautta) varhaisultran jälkeen joskus viikolla 8.

Ekassa raskaudessa läheiselle ystävälle melkeimpä heti ja muille joskus rv15, tokassa muille rv12 jälkeen. Kolmas päättyi keskenmenoon rv19, raskaudesta tiesivät läheisimmät sukulaiset ja ystävä. Vielä jos tulen raskaaksi niin varmasti menee raskaus pitkälle ennen kuin kerron.

Ekasta kerrottiin rv7, tokasta rv12 ja kolmannesta rv10 ja se vauva kuoli. Seuraavalla kierroksella menee pitkään ennen kuin kerron. On se vaan niin raskasta toistaa koko maailmalle, että kävi ikävästi.

lapsen isälle tietty heti, tärkeimmille parille ystävälle viikon sisään plussasta kuten myös äidilleni. suurimmalle osalle jymäytin yllätysuutisen 2kk ennen tytön syntymää.

Onko rv 19 vielä keskenmenon nimellä? :(

Ai kauheeta kun tässä saa nyt jännittää ja kauan,nyt vasta rv 8,ultra takana kuitenkin jo mutta....
Rv 7 kerroin siskoilleni + äidilleni.

Emme kertoneet. Anoppi huomas itse joskus puolivälin tienoilla. Tai taisin sanoa puhelimessa yhdelle sukulaiselle, jota yleensä näkee pari kertaa vuodessa, joskus puolenvälin jälkeen.

Exälle tietty heti. Äiti ja isä älys ihan ite siitä kun ei juhannuksena saunasiiderit tai viinit kelvanneet. Parille hyvälle kaverille melko pian kerroin. Osa kavereista huomas piknikillä mun alkottomat siiderit.

Ekasta raskaudesta kerroin parille kaverille heti, ja perheelle myös tosi äkkiä. Julkisesti kuulutin vasta 22+.
Nyt viikkoja 5-6 ja ajattelin pitää kaikilta muilta paitsi perheeltä salassa niin pitkään kuin vaan salaisuus säilyy.

ihan heti kaikille. Töissäkin piti kertoa ammattini vuoksi. Keskimmäinen meni kesken ja koin vaan helpottavana sen, että kaikki tiesi. Mitäs sitä salaamaan. Luonnollisia asioita.

[QUOTE="mei";26485417]Onko rv 19 vielä keskenmenon nimellä? :(

Ai kauheeta kun tässä saa nyt jännittää ja kauan,nyt vasta rv 8,ultra takana kuitenkin jo mutta....
Rv 7 kerroin siskoilleni + äidilleni.[/QUOTE]

Mun mielestä se on keskenmenon nimellä rv22 asti. Onneksi sairaalassa oli ihana henkilökunta ja eivät ottaneet sitä vain keskenmenona vaan vauvan menetyksenä.

Siskolle ja läheisimmälle ystävälleni kerroin heti plussattuani. Vanhemmille panttasin tietoa yli sen rv12, koska äiti olisi varmaan saanut kohtauksen (siis oikeasti sairaskohtauksen), jos olisin kertonut aikaisemmin ja jotain olisi mennyt pieleen. Miehen vanhemmille kerrottiin samoihin aikoihin kuin mun vanhemmillenikin, mutta anoppi arvasi sen jo aikaisemmin (tarkkanäköinen nainen).

Yhteistyössä