Koska reiät korviin lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Earrings
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Earrings

Vieras
6-vuotias tyttäreni on alkanut kysellä aina silloin tällöin, että koska hänelle laitetaan reiät korviin. Olen sitä mieltä, että aikaisintaan kun menee kouluun. Ei ole kyse siitä, että tyttö mitenkään vaatisi korviksia, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen että mitä mieltä te olette ja minkä ikäisenä nykyään laitetaan?

Mulle itelleni on aikanaan laitettu joskus 11-12-vuotiaana...

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Mun tyttö sai korvikset 2½-vuotiaana.

Eskarilaisilla näkyi olevan jo monilla.

Hyvä ajankohta on silloin, kun vanhemmat sitä haluaa ja lapsikaan ei vastusta.

Eiköhän parempi ajankohta ole se, kun lapsi niitä itse haluaa, eikä vanhemmilla ole sitä vastaan mitään...??

Mun mielipide on, että sitten kun lapsi on koulussa ja itse selkeästi haluaa korvikset.

En todella laittas parivuotiaalle. Saati vauvalle, se nyt on ihan sairasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Sprite:
Eiköhän parempi ajankohta ole se, kun lapsi niitä itse haluaa, eikä vanhemmilla ole sitä vastaan mitään...??

Mun mielipide on, että sitten kun lapsi on koulussa ja itse selkeästi haluaa korvikset.

Se on sun mielipitees.

Meillä menikin niin, että sekä lapsi että vanhemmat halusivat. Vanhemmat kuitenkin ensisijaisesti päättää, kuten lapsen asioista ylipäätään.

Ystäväni laittoi 8 kk ikäiselle, eikä siinäkään ollut mitään sairasta tai kamalaa. Vauva ei edes herännyt.

Minun mielestä taas aikaisintaan sitten kun LAPSI HALUAA!
En ymmärrä miksi vanhemmat haluaa korvakorut noin pienelle...
Itse olen saanut korvikset kun täytin 10v. (olin 3.lk)
Tytölle annan laittaa sitten kun itse niin haluaa (nyt tyttö on 3,5v. eikä ainakaan vielä ole kiinnostunut)

mä taisin olla vähän reilu 1v ku mulle laitettiin,esikoinen oli 2v ku laitettiin yks reikä toisen pyysi sitten 3vnä,ja kuopus nyt 2 1/2v nii aattelin et mennää täs joku päivä laittaa

meillä tyttö sai 6-vuotiaana. ite halus ja sit lupasin palkkioks jostaki (en muista enää,likka kohta 13) meinas vaan jäädä toiselle puolelle laittamatta. ilmeisesti sattu jonku verran :-(

Peesaan Spritea!

Se on sun mielipitees.

Meillä menikin niin, että sekä lapsi että vanhemmat halusivat. Vanhemmat kuitenkin ensisijaisesti päättää, kuten lapsen asioista ylipäätään.

Ystäväni laittoi 8 kk ikäiselle, eikä siinäkään ollut mitään sairasta tai kamalaa. Vauva ei edes herännyt.
Tottakai vanhemmat tekee lopullisen päätöksen, mutta siinä onkin se juju, että vanhempien kuuluu ajatella lapsen parasta ja korvikset 2-vuotiaalle, tai pienemmälle, ei ole mikään välttämättömyys, vaan turha tulehdus- repeytymis- ym. riski.

Ei siinä paljoa vauvankaan parasta ajatella, kun sille laitetaan korvikset, joista se ei itse vielä ymmärrä mitään ja parhaassa tapauksessa reiät tulehtuu tai reikä repeää esim. nukkuessa (haroo itse kädellä, korvis jää lakanaan kiinni, onhan noita ollut), jne..

Mutta kukin tyylillään. Harmi, ettei ne vauvat pysty itse vaikuttamaan korviensa kohtaloon.

Alkuperäinen kirjoittaja allergiaa?:

No, meillä lapsi oli halunnut jo vuoden :)

Ja minä vielä kauemmin, jo ennen äidiksi tuloa.

Alkuperäinen kirjoittaja allergiaa?:

No, meillä lapsi oli halunnut jo vuoden :)

Ja minä vielä kauemmin, jo ennen äidiksi tuloa.

Oisit kowalski reiittänyt niitä omia korvias sit kun noin kovasti halusit!

Tottakai vanhemmat tekee lopullisen päätöksen, mutta siinä onkin se juju, että vanhempien kuuluu ajatella lapsen parasta ja korvikset 2-vuotiaalle, tai pienemmälle, ei ole mikään välttämättömyys, vaan turha tulehdus- repeytymis- ym. riski.

Ei siinä paljoa vauvankaan parasta ajatella, kun sille laitetaan korvikset, joista se ei itse vielä ymmärrä mitään ja parhaassa tapauksessa reiät tulehtuu tai reikä repeää esim. nukkuessa (haroo itse kädellä, korvis jää lakanaan kiinni, onhan noita ollut), jne..

Mutta kukin tyylillään. Harmi, ettei ne vauvat pysty itse vaikuttamaan korviensa kohtaloon.

Eihän korvikset ole koskaan välttämättömyys, vaan aina ns. turhake.

Mitään tulehtumisia, repeytymisiä yms ei meillä oo ollut, tytöllä on ollut korvikset jo 4 vuoden ajan. Eikä oo ystävän lapsellakaan ollut, korut olleet nyt vuoden.

Meillä lapsi halusi napakorua 2-vuotiaana :laugh:

Esikoinen sai korvikset keväällä, kun täytti 10 vuotta. Sopi meille hyvin, kun lapsi oli jo sen verran iso, että muisti itse huolehtia reikien puhdistamisesta jne. Kakkonenkin saapi sitten 10v täytettyään, jos niitä siis haluaa..

Yhteistyössä