Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Mun tyttö sai korvikset 2½-vuotiaana.
Eskarilaisilla näkyi olevan jo monilla.
Hyvä ajankohta on silloin, kun vanhemmat sitä haluaa ja lapsikaan ei vastusta.
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Alkuperäinen kirjoittaja Sprite:Tottakai vanhemmat tekee lopullisen päätöksen, mutta siinä onkin se juju, että vanhempien kuuluu ajatella lapsen parasta ja korvikset 2-vuotiaalle, tai pienemmälle, ei ole mikään välttämättömyys, vaan turha tulehdus- repeytymis- ym. riski.
Ei siinä paljoa vauvankaan parasta ajatella, kun sille laitetaan korvikset, joista se ei itse vielä ymmärrä mitään ja parhaassa tapauksessa reiät tulehtuu tai reikä repeää esim. nukkuessa (haroo itse kädellä, korvis jää lakanaan kiinni, onhan noita ollut), jne..
Mutta kukin tyylillään. Harmi, ettei ne vauvat pysty itse vaikuttamaan korviensa kohtaloon.
Eihän korvikset ole koskaan välttämättömyys, vaan aina ns. turhake.
Mitään tulehtumisia, repeytymisiä yms ei meillä oo ollut, tytöllä on ollut korvikset jo 4 vuoden ajan. Eikä oo ystävän lapsellakaan ollut, korut olleet nyt vuoden.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Niin ja manipuloit tytön niitä myös haluamaan !
Niin, kaikilla ei oo yhtä hyvä tuuri....äidillänikin repesi korva yli 30-vuotiaana kun pyörtyi ja korvis jäi kiinni rappusten kaiteeseen :$Alkuperäinen kirjoittaja Sprite:No teillä on käynyt tuuri.
Kaikilla muilla ei ole käynyt
:/
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Niin ja manipuloit tytön niitä myös haluamaan !
En manipuloinut, ihan itse hän näki joka aamu miten mä laitoin korvikset korviini (en nuku niiden kanssa) ja alkoi pyytämään itselleenkin "kolviksia".
En oo SUN lapselle koruja laittamassa, ollos huoleti...
Alkuperäinen kirjoittaja Sprite:No kyllä meilläkin 1,5-vuotias halusi laittaa ripsiväriä, kun oltiin lähdössä kyläilemään (näki kun mä laitoin).. Ja 2-vuotias halusi korvikset, kun näki kun mä laitoin.
Ei siinä silti ole mitään järkeä tehdä niinkun ne sanoo.
Mutta tosiaan, onneksi teillä kävi tuuri ettei mitään ongelmia tullut. Se ei silti tarkoita, ettei muille tule, tai että on ihan ok laittaa korvikset taaperolle, kun "ei niistä mitään ongelmia tule, ei naapurin lapsellekaan tullut".
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Alkuperäinen kirjoittaja Sprite:No kyllä meilläkin 1,5-vuotias halusi laittaa ripsiväriä, kun oltiin lähdössä kyläilemään (näki kun mä laitoin).. Ja 2-vuotias halusi korvikset, kun näki kun mä laitoin.
Mutta tosiaan, onneksi teillä kävi tuuri ettei mitään ongelmia tullut. Se ei silti tarkoita, ettei muille tule, tai että on ihan ok laittaa korvikset taaperolle, kun "ei niistä mitään ongelmia tule, ei naapurin lapsellekaan tullut".
Kaikille ei tule ongelmia, ja joillekin tulee vaikka lapsi olisi rippikouluiässä kun saa korvikset.
Näistä ongelmista varoittelee vaan aina ne vanhemmat, joiden pikkulapsilla EI ole korviksia, ja vieläpä sellaiseen sävyyn että "tulette vielä näkemään...".
Yrittäkää nyt päättää, kumpaa pitää seurata; vanhemman tahtoa vai lapsen tahtoa. Ekana korvikset voi laittaa silloin kun lapsi haluaa ja vanhempikaan ei vastusta, seuraavaksi ei olekaan järkeä tehdä kuten lapsi haluaa....niin se mielipide muuttuu
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Alkuperäinen kirjoittaja Sprite:No kyllä meilläkin 1,5-vuotias halusi laittaa ripsiväriä, kun oltiin lähdössä kyläilemään (näki kun mä laitoin).. Ja 2-vuotias halusi korvikset, kun näki kun mä laitoin.
Kaikille ei tule ongelmia, ja joillekin tulee vaikka lapsi olisi rippikouluiässä kun saa korvikset.
Näistä ongelmista varoittelee vaan aina ne vanhemmat, joiden pikkulapsilla EI ole korviksia, ja vieläpä sellaiseen sävyyn että "tulette vielä näkemään...".
Yrittäkää nyt päättää, kumpaa pitää seurata; vanhemman tahtoa vai lapsen tahtoa. Ekana korvikset voi laittaa silloin kun lapsi haluaa ja vanhempikaan ei vastusta, seuraavaksi ei olekaan järkeä tehdä kuten lapsi haluaa....niin se mielipide muuttuu
![]()
2,5 vuotiaan tahto ei ole vielä oikein hallinnassa...
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:2,5 vuotiaan tahto ei ole vielä oikein hallinnassa...
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:Mut hei, jos lapsi on jo vuoden halunnut niitä. Se on ihan eri asia.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:2,5 vuotiaan tahto ei ole vielä oikein hallinnassa...
Kyseinen lapsi on nyt 6½ v ja edelleen tykkää niistä korviksistaan, ei oo koskaan sanonut ettei halua niitä pitää.
Ja kuten sanottua; meillä päättää vanhemmat. Meidän tahto oli taatusti jo hallinnassa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Sulla Kowalski löytyy aina selitykset! Mutta kuitenkin ne kovin vaihtelee erinäisissä asioissa. Vähän niinku ristiriitasta. Varsinkin kun asiat koskeekin omaa napaa!