Koska reiät korviin lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Earrings
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja fdf:
Ja ette kai kaikki pienen lapsen rei'ittäneet ole ampumalla antanut niitä laittaa :o Niinno, kai olette kun ei muualla suostuta niitä lapsille laittamaan... ampumalla ei pitäis tehdä KELLEKÄÄN

Miten ne sitten nykyään laitetaan? Muuten kuin ampumalla. Mulle laitettiin niin, ja sattui, mutta siitä onkin yli 25v... :D

Kaverin tytölle laitettiin 2-vuotiaana ja siitä seurasi sitten se, että tyttö itki eskarilaisena, ettei olisi halunnut niitä. Ne otettiin pois, mutta toinen reikä ei ole vieläkään umpeutunut vaikka tyttö on jo 12-vuotias. Myös toisessa korvassa on jälki. Hän on sellainen heppatyttö ja urheilija, ei halua mitään korviksia haittaamaan menoa.

Joten sanoisin, että vasta, kun lapsi oikeasti voi asian pitemmälläkin tähtäimellä tajuta, aikaisintaan kouluiässä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja ette kai kaikki pienen lapsen rei'ittäneet ole ampumalla antanut niitä laittaa :o Niinno, kai olette kun ei muualla suostuta niitä lapsille laittamaan... ampumalla ei pitäis tehdä KELLEKÄÄN

Miten ne sitten nykyään laitetaan? Muuten kuin ampumalla. Mulle laitettiin niin, ja sattui, mutta siitä onkin yli 25v... :D

No lävistysneulalla, ainoastaan typerät kultasepänliikkeet ja vastaavat tekee ampumalla. Ampuminen on paljon haitallisempaa kuin lävistäminen. Mutta niin, lävistysliikkeet eivät tee pienille lapsille mitään reikiä. Parempi ois jopa tehdä itse neulalla kuin laitattaa pyssyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No lävistysneulalla, ainoastaan typerät kultasepänliikkeet ja vastaavat tekee ampumalla. Ampuminen on paljon haitallisempaa kuin lävistäminen. Mutta niin, lävistysliikkeet eivät tee pienille lapsille mitään reikiä. Parempi ois jopa tehdä itse neulalla kuin laitattaa pyssyllä.

Mitä haittaa siitä ampumisesta on? Minusta siisti, nopea ja lähes kivuton toimenpide eikä ole tullut mitään ongelmia.

Meillä tyttö sai korvikset 3-vuotiaana. Tyttö haluisi niitä ja ei minulla ollut mitään sitä vastaan. Korvisten kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, siis ei ole tulehtuneet tms. Ollaan ihan suomalaisia, eli ei liity mitään eri kulttuurin traditioita korviksiin. En ymmärrä miksi sitä paheksutaan, että pienellä tytöllä on korvikset. Jos olisin odottanut siihen asti että tyttö osa itse hoitaa puhdistukset ja muut, niin kyllä se yli 10-vuotiaaksi olisi pitänyt odottaa. Eikä siinä mitään, hyvä ikä sekin. Mutta jokainen tyylillään.

Alkuperäinen kirjoittaja voi ei:
Meillä tyttö sai korvikset 3-vuotiaana. Tyttö haluisi niitä ja ei minulla ollut mitään sitä vastaan. Korvisten kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, siis ei ole tulehtuneet tms. Ollaan ihan suomalaisia, eli ei liity mitään eri kulttuurin traditioita korviksiin. En ymmärrä miksi sitä paheksutaan, että pienellä tytöllä on korvikset. Jos olisin odottanut siihen asti että tyttö osa itse hoitaa puhdistukset ja muut, niin kyllä se yli 10-vuotiaaksi olisi pitänyt odottaa. Eikä siinä mitään, hyvä ikä sekin. Mutta jokainen tyylillään.

Eiköhän sitä paheksuta just siksi, ettei tuon ikäinen lapsi oikeasti osaa vielä miettiä mitä haluaa. Voi olla, että parin vuoden päästä tyttöä ei vähempää voisi korvikset kiinnostaa, ne reiät kun ei välttämättä umpeen mene kun korvikset jätetään pois, vaan erittävät mätää vuosia sen jälkeen, kun on jo lopettanut käytön. Näin itselläni.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sulla Kowalski löytyy aina selitykset! Mutta kuitenkin ne kovin vaihtelee erinäisissä asioissa. Vähän niinku ristiriitasta. Varsinkin kun asiat koskeekin omaa napaa!

Miten mun selitykset muka vaihtelee tässäkin asiassa?

Aina oon sanonut että me vanhemmat haluttiin korvikset lapselle, lapsi halusi korvikset itselleen, ja sitten ne korut laitettiin. Siinä se. Ei ongelmaa - meille. Aika ajoin suuri ongelma muille, joille asia ei mitenkään edes kuulu.

No sulla ny on selitys ihan kaikkeen niinku yleisesti ottaen. Ja kaikessa.

Yhteistyössä