koska teidän yötissittelyt on loppuneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippäx1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippäx1

Vieras
Vauva ihan just 6 kk ja edelleen on tissillä sen 5-10 krt yössä. Aina ollut näin.
NUkutaan perhepedissä, syö jo kiinteitä hyvin, illalla viimiseksi puuroa ennen nukkumaanmenoa.
Pulloa ei huoli.

Lopettivatko itsekseen vai jouduitteko pitää unikoulua?

vauva nyt 9kk ja kerran syö yöllä tissiä, yhdessä välissä alkoi heräillä n.6 kertaa yössä, siinä vaiheessa aletiin silitellä ja hyssytellä- sillä yleensä sit rauhoittui ja jos ei, niin annoin tissiä. Meillä nukkuu vauva perhepedissä.

Lopetin n.puolen vuoden iässä, annoin tuttia yöllä ja totesin että selviää jo syömättä yön. Joskus aamuyöllä saatoin antaa tissiä, jatko vieressä unta aamuun

1v 4kk ikäisenä kun imetys loppui kokonaan niin loppui myös yötissittelyt. Perhepedissä nukutaan. Lapsi vierotti itse itsensä tissiltä, ei enää kiinnostanut koko tissittely. Ei minua haitannut vaikka noin "isoa vauvaa" imetti 1-2 kertaa yössä.

Esikoinen siirtyi perhepedistä omaan sänkyyn 7 kk:n iässä, silloin loppui yösyöttö. Toinen vierotettiin rinnalta 1 v 1 kk:n iässä, siihen saakka nukkui perhepedissä. Kumpikaan ei ole syönyt tuttia.

Poju nukku alusta asti tosi hyvin ja söi yöllä vain muutaman kerran. Nukku omassa pedissä meidän vierssä, mutta siirtyi loppu yöksi meidän keskellä kun heräsi syömään. Oliskohan ollut jo 5-6kk iässä söi yhden kerran yössä ja 7kk ikäisenä lopetin kokonaan sen yösyöttämisen samalla lopetin imettämisen kokonaan, kun ei poika sitä enää edes kaivannut :)

6kk lopetti itse. Yöheräilyt tosin loppu lähemmäs 2v. Heräili ja valvoi muuten. Vierestä siirsin omaan sänkyyn reilut 5kk iässä, sen jälkeen vielä kotvan aikaa söi kerran yössä.

Viimeksi muokattu:
Jokainen lapsi on ollut erilainen, ensimmäinen oli allergikko ja lopetin tissittelyt 6kk ikäisenä mutta sai pullosta maitoa ja sitten myöhemmin vettä vielä 1,5-vuotiaanakin. Toinen lopetti itse 2kk ikäisenä yösyönnit, kolmas 6kk ikäisenä ja neljäs nyt vielä heräilee toisinaan öisin, ikää kohta 11kk ja saa rintaa tarvittaessa. Nukkuu osan yöstä pinniksessä ja osan minun vieressäni.

Joskus reilu 1v venytin ekaa syöttöä n. 3 asti, meni vaivattomasti.
Menee nukkuun 22 jälkeen.
Sit 1,5-vuotiaana opetin 6 asti (tuli muutama vaikeampi yö) ja sen jälkeen on itsekseen menny 7-8 asti, kerran jopa 9 asti syömättä.

Kahdelta isoimmalta 2kk iässä (vaikka heistä nuorempi jatkoi yhä perhepedissä nukkumista).

Kolmannelta 1v9kk. Perhepetiläinen joka lopetti yöimetykset vasta kun koko imetys lopetettiin.

Yhteistyössä