Mikä tuota vauvaa riivaa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei jaksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuulostaa ihan normaalilta kuusikuiselta. Samanlaista ollut meilläkin molempien kanssa. Yöllä pitää harjoitella konttaamista/seisomista/kierimistä jne, hampaita alkaa pikkuhiljaa tulla, sitten tuleekin eroahdistus, flunssa jne ja kaikki uudestaan vuorollaan :D Aina on joku syy herätä.

Annatko tavallista puuroa vai ns. vauvapuuroja? Vauvapuuro on meillä maistunut paremmin, vaikka onkin vähän kalliimpaa, lisäksi valmistuu alle minuutissa. Se on sileämpää, niin mukavampi alkuun suussa. Ja hedelmäsosetta sekaan niin kelpaa ;)

Myös vellipulloa voi kokeilla, mutta ihan hyvää (parempaa) se äidinmaito noin pienelle on! Yksi mitä myös voi kokeilla on Talk-murot, sopii vauvoille ja niitä voi itse napostella suuhun jos käden koordinaatio toimii jo riittävästi :)

Mene illalla aikaisemmin nukkumaan jos väsyttää ja makoile päivällä vaikka et nukkuisikaan, kyllä se vauva joskus oppii nukkumaan.

Meillä nyt 5 kk vauva herää aina kl0 5-6 välillä vaikka menisi illalla 10-11 aikaan nukkumaan. Herää virkeänä kun ei vaan väsytä enää. En ole keksinyt mitään keinoa, yritän vaan mennä nukkumaan samaan aikaan vauvan kanssa jos mahdollista. Päivälläkään ei voi itse levätä kun päikkärit on niin lyhyet ja toinen lapsi ei nuku samaan aikaan. Toiveissa vaan että tilanne tästä pikkuhiljaa muuttuu parempaan suuntaan...

6kk iässä monille tulee tuheän imun kausikin, eli suosittelisin ottaan vaan vauvan viereen nukkuun, "eväät" paljaaksi ja tissi suuhun kun känisee, koeta siinä samalla jatkaa itse unta. Toinen voi tosiaan olla hampaat, siinäpä et paljoa häviä, jos kokeilet antaa vaikka nestemäistä panadolia vauvalle, näet rauhoittuuko, ja jos rauhoittuu, niin todnäk oli kipeänä jostain. Vauvoilla on vaan noita kausia joka lähtöön, ja ikävä kyllä kaikki vauvat ei mistään unikoulutuksesta hyödy, päin vastoin. Toiset lapset tarttee enemmän tukea itsesäätelyn ja nukkumisen suhteen vanhemmiltaan, ja varsinkin äidiltä. Koeta saada jotenkin kuitenkin levättyä, jos et unta saa niin pötköttele ja katso vaikka telkkaa tai selaa nettiä, lue kirjaa, sentään keho saa olla levossa, vaikka pää olisikin väsymyksen vallassa. Ei se ikuisesti tissillä roiku, tsemppiä!

En kirjoittanut viestiä valittaakseni väsymystä vaan kysyäkseni neuvoja miten vauvan saisi lopettamaan aamuheräilyn. Siihen et vastannut, kiitos siis tyhjästä. Katkerat miehettömät "velatko" ne etsimällä etsii ketjuja joissa morkata äitejä heti aamupäivästä.

Hampaita saattaakin tehdä, koska on normaalia kärttyisempi ja tyytymätön. Ikenissä ei tosin tunnu pullotusta.

Öh, miten vapaaehtoinen lapsettomuus, katkeruus ja miehettömyys liittyvät toisiinsa? Useimmilla vapaaehtoisesti lapsettomilla on puoliso. Kun on vapaaehtoisesti lapseton, ei tarvitse olla myöskään katkera. Ei ainakaan toisten lapsiasioista!
Olen vela, enkä etsi ketjuja joissa morkata äitejä tai muitakaan. Missä oma miehesi on, eikö kanna vastuutaan lapsen kanssa kun olet noin väsynyt ja yksin?

Öh, miten vapaaehtoinen lapsettomuus, katkeruus ja miehettömyys liittyvät toisiinsa? Useimmilla vapaaehtoisesti lapsettomilla on puoliso. Kun on vapaaehtoisesti lapseton, ei tarvitse olla myöskään katkera. Ei ainakaan toisten lapsiasioista!
Olen vela, enkä etsi ketjuja joissa morkata äitejä tai muitakaan. Missä oma miehesi on, eikö kanna vastuutaan lapsen kanssa kun olet noin väsynyt ja yksin?

Mikä ihme on vela?

Kyllä tuo nyt ihan selkeästi vaikuttaa että hampaita on tulossa.
Meillä kieltäydytään ruuasta aina silloin ja yöt on yhtä hulinaa. Koita antaa ruoka kylmänä ja voi olla ettei myöskään huoli tissiä, kun maito on lämmintä.
Korvikkeella kun me mentiin oli helppo antaa se kylmänä.
Yöksi nyt Panadolia niin sillä näet johtuuko tuo hampaista

meillä autto jossain vaiheessa aikaisiin aamuihin se että otin viereen ja jatkettiin siinä sitkeesti pötköttelyä kunnes vauva nukahti. tuon "keksimiseen" meni itsellä aikaa :) siis alkuun aina heräsin vauvan kanssa, sitten minä hölmö tajusin kerran kokeilla että mitäs jos nukuttais tässä vielä yhdessä ja tadaa ;) ja ei, perhepedissä ei meillä ole muuten nukuttu, ei ollut meidän juttu.

Meillä herättiin klo 5-6 eikä auttanu mikää pötkötys ja ilmotus että nukutaan vielä. Koskaan ei jatkanu unia.

Yhteistyössä