kotiäidit hei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiinuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en sietäisi tollaista elämää sekunttiakaan. Olen kyllä kotiäitinä ja hoidan lasta päivisin mutta iltaisin ja viikonloppuisin hoidan mieheni kanssa tasavertaisesti lasta. Me vietämme paljon aikaa yhdessä, toki tapaamme ystävi ä ja tuttuja mutta perheen voimin yleensä. Jos haluan mennä jonnekin yksin kysyn miehen suostumusta ja samoin hän minulta. Hän kylläkin aika paljon rohkaisee minua menemään yksin koska tietää että olen toisinaan aika uuvuksissa arikipäivisin ja kaipaan muutakin kuin pelkkää kotielämää.

Alkuperäinen kirjoittaja tiinuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinnea:
Alkuperäinen kirjoittaja Magister:
Huh! Onneks meillä ei noin.

Peesi.

siis voitteko vaan jättää lapset miehelle ilman erillistä kysymistä jos meette jonnekkin?ja kysyykö mihenne teiltä et voisitko sinä vahtia lapsia jos meen kattoo peliä?

Molemmat kysyy etukäteen, että onko sulla jotain suunnitelmia, käykö jos meen johonkin. Mitä ihmeellistä siinä on?
Paitsi ite "syyllistyn" joskus siihen, että ilmotan vaan miehelle että oon sit sillon ja sillon menossa esim. kaverin luo, että tiiät olla kotona (jos en ota lapsia mukaan).

eikö teitä koskaan ota päähän tämä,miten miehen ja naisen roolit on jaettu perheessä?
äiti hoitaa lapsia kotona ja mies käy töissä ja harrastuksissa.äiti tiskaa,siivoo,tekee ruan ja hoitaa lapset.kun mies sitten illalla kotiutuu työstä ja harrastuksien parista niin viettää ehkä tunnin pari lasten kanssa ja sitten laitetaankin lapset nukkumaan.viikonloppusin mies vaan sanoo että nyt on menoa,meen kattoo peliä,pikkujouluja,omia pelejä....ja äiti edelleen hoitaa kotihommat ja lapset kiltisti.sit jos äiti joskus on lähdössä ulos kavereitten kanssa niin saa kyllä kertoa minne on menossa ja anella että hoitaako se mies niitä omia lapsiaan ja kysäseehän se mies vielä että monelta tuut takasi,tarvii siis siihenkin ajan.Ehkä tämä on omakin vika kun en harrastuksia ole löytänyt/jaksanut hommata.ja olenhan näin onnellinen,tätähän minä halusin...mutta kyllä joskus pistää ketuttamaan!!!

onko muilla tämmösiä ajatuksia vai onko minulla vaan joku ketutus kausi menossa?

tää taitaa tarkoittaa pizzaleskiä.

meillä ukko valittaa siitä kun oon kuulema aina haluumassa paariin.paari nyt sattuu olemaan ainut paikka missä voin tavata kavereitani,huom kavereitakaan ei ole kun pari.ja siksi siis paari koska molemmilla läjä mukuloita kotona ja jos he jonnekkin pari kertaa kuussa pääsevät niin menevät paariin.minulla siis ei muita menoja,kaiken ajan vietän muuten lasteni ja ukkoni kanssa...paitsi ukko nyt käy päivittäin töitten jälkeen pelaamassa.mutta siis kauheat valitukset saan kyllä kaikkien kotitöiden tekemisen jälkeen siitä kun haluan noin 1-2 kertaa kuussa kavereitten kanssa syömään ja kaljalle.

Meillä mies niin mielellään osallistuu kaikkeen (kotitöihin, lapsenhoitoon yms) että ei ole tullut mieleenkään kyseenalaistaa mitään "roolijakoja". Ollaan ihan tasavertasia jne. Kumpikin erittäin tyytyväisiä ja onnellisia. En voisi kuvitellakaan toisenlaista elämisen "mallia".

Meillä on ollut alusta asti selvää että molemmat hoitavat lapsia ja molemmilla saa olla omat menonsa. Itse olen kotiäitinä ja mies tekee reissutyötä. Teen viikonlopputyötä n. 2 viikonloppuna kuukaudessa ja silloin mies hoitaa lapsia. Mies hoitaa lapsia myös työpäivänsä jälkeen siinä missä minäkin. Itse harrastan lentopalloa 2xviikossa ja salilla käyn kolmisen kertaa, tosin lapset ovat kuntokeskuksen lapsiparkissa yleensä pari kertaa viikossa. Joskus harvoin käyn myös viihteellä (kerran 3-4kuukaudessa) ja seuraavana aamuna mies nousee lasten kanssa en minä! Ja tietysti jos mies käy niin minä nousen. Normaali viikonloppuina tehdään yleensä niin että toinen nousee toisena aamuna ja toinen toisena.
Meillä mies osaa laittaa ruokaa ja osallistuu muutenkin hyvin talouden hoitamiseen. Minä tietysti lähes aina laitan ruuan silloin kun miehellä työpäivä ja muutenkin pidän arkena järjestystä enemmän yllä.
En todellakaan halveksu kotiäitejä joille riittää kotona oleminen ilman omía harrastuksia kodin ulkopuolella, pikemminkin arvostan. Mutta samalla ihmettelen miten jaksatte? Itselleni kun nuo omat harrastukset ovat todellinen henkireikä ja ilman niitä en varmaankaan olisi näin onnellinen kotiäiti.

Alkuperäinen kirjoittaja Terhi:
Se on ihan oma valinta jos haluaa elämänsä elää noin. Meidän perheessä ei ole tuollaisia rooleja, mies osallistuu kotitöihin ja lastenhoitoon.. Minulla oli itsestäänselvyys jo kun alettiin seurustelemaan että en ala miestä passaamaan, ja saman linjan olen pitänyt lasten tultua.. En ole mikään piika. Ja onnellisia ollaan kumpikin näin :)

oletko siis kotiäiti?ja miehesi osallistuu silti kotihommiin?voisitko kertoa mitä miehesi tekee ja miten saat sen tekemään sen?jos vaikka itekki ottas vähä mallia

Mäpäs vastaan kans, olen kotiäiti (lapsi 2v ja toinen tulossa).

Mies siivoaa(luutuaa,tiskaa,imuroi,tamppaa matot,pesee pyykkiä,jopa pessyt ikkunat,tekee ruoan,käy kaupassa,vaihtaa peti vaatteet ja hoitaa lastamme) ilman että tarvitsee mun mainita halaistua sanaa että jotain pitäs tehdä, ihan oma aloitteisesti tekee kaiken.Miehemme ovat kuitenkin aikuisia ihmisiä joten olettaisin heidän käyttäytyvän myös niin, ei minun tarvitse miestäni komentaa, en ole hänen äitinsä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinnea:
Alkuperäinen kirjoittaja Magister:
Huh! Onneks meillä ei noin.

Peesi.

siis voitteko vaan jättää lapset miehelle ilman erillistä kysymistä jos meette jonnekkin?ja kysyykö mihenne teiltä et voisitko sinä vahtia lapsia jos meen kattoo peliä?

Tietystä kuka tahansa ilmoittaa jos on menoa, eikä vain häviä.Jos mulla on menoa sanon että lähden käymään esim katjan kanssa kahvilla, eikä siinä ole mitään ongelmaa.Jos miehellä on menoa hän sanoo samalla tavalla.Eikö miehesi muuten ota koskaan omille menoillensa lapsia matkaan? Meillä mies saattaa sanoa että lähtee lapsen kanssa esim anopille että voin levähtää jonkin aikaa kotona tai käydä missä tahdon.

Minä hoidan lapsen kotona ja hoidan kaikki siivoukset, ruuanlaitot, tiskit, pyykit.Mies hoitaa auton, kodin korjaushommelit ja vie roskat.Töistä tultuaan hän lukee lehtiä ja juo kaljaa.Pääsen omille menoille ihan vaan ilmoittamalla että menen nyt, enpä mä kyllä juurikaan missään yksin käy..Joskus ärsyttää, ettei toinen ikinä, edes vapaapäivinäänkään osallistu siivoukseen tai ruuanlaittoon, eikä esim. lapsen kanssa voi mennä ulos..Sitten saan usein vielä kuulla vittuilua siitä, kunka hän tienaa niin paljon rahaa, minä en mitään ja minä tuhlaan kaikki rahat kuulemma..vaikka en edes muista milloin olen vaatteita, meikkejä tai muuta ostanut..siitäkin vinoillaan, kun en tee kaikkea ruokaa itse ja esim. leivo, vaan ostan myös eineksiä..joskus vaan ottaa päähän, yhdessähän olemme päättäneet, että olen pari vuotta kotona.olipas vuodatus.. ainiin, ja miehellä menee 600-700? kuussa kaljaan ja tupakkiin :headwall:

No meillä ei mene noin. Tokihan minä teen suurimman osan kotitöistä, koska olen kotona. Teen ne yleensä päivällä, et illalla saadaan sitten olla. Viikonloppuisin tehdään kotihommia kumpikin ja ollaan lasten kanssa. Kumpikin saa harrastaa.

Yhteistyössä