Kotiäidit vrs työssäkäyvät äidit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mietiskelijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mietiskelijä"

Vieras
Uskon, luulen, pohdiskelen tässä sitä, että isompi merkitys lapsen kehittymiselle, onnellisuudelle ja pärjäämiselle elämässä on yleinen vanhemmuus, jota vanhemmat toteuttavat, rakkauden määrä, halu toimia lapsen ja perheen parhaaksi ja myös geenit- ei se, onko äitinä kotiäiti vai työssäkäyvä äiti.
Olen myös pohtinut sitä millaista oli "ennenvanhaan", kuvittelisin, että riuskat nuoremmat naiset = äidit teki aika paljon töitä ja lapsia hoitelivat paljolti mummat ja vanhemmat lapset.
Jotenkin tuntuu, että fanaattisimmat kotiäitiyden kannattajat eivät pysty ottamaan huomioon, että on erilaisia perheitä, erilaisia elämäntilanteita ja työssäkäynti ja lasten hoidossa käynti voi olla parasta kaikille. Ja kun niitä "pehmeämpiäkin" hoitovaihtoehtoja kuin päiväkoti on pienille eli pph ja ryhmikset.

• Tykkää
Reactions: Gloria Mundi
Ja kaikki kotiäidithän on niitä nenääkaivavia, tyhmiä, laiskoja, kouluttamattomia syrjäytyneitä sossun vakiasiakkaita.

Mutta rohkeita ollaan, kun kaikesta arvostelusta huolimatta halutaan hoitaa meidän pienet kotona.

Kotiäideissä on pieni, äänekäs joukko, jotka ovat hyvin mustavalkoisia. Eniten mua ihmetyttää joidenkin peruste kotihoidolle, miten ennenkin äidit ovat olleet kotona. Eivätkö nämä ihmiset tajua, millaista se elämä on ollut ennen. Ei ennen pesukoneita ja supermarketteja äidit ole viettäneet aikaa lapsien kanssa, kun päivät ovat menneet kotitöitä tehden. Mutta jotenkin kuvitellaan, että äideillä on ollut silloin aikaa olla lapsiensa kanssa yhtä paljon kuin nykyisin.