"Kotiäiti", sairauslomalainen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PikkuPerhe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä myös yksi sairauslomalais-kotiäiti. Jouduin alkuraskaudesta keskeyttämään opinnot määräajaksi (äitiysloman loppuun saakka) ja jäämään sairauslomalle väsymyksen ja stressin aiheuttaman verenpaineiden nousun takia. Luokittelen itseni kotiäidiksi, koska esikoisen kanssa täällä päivästä toiseen hääräilen :)

Kyllä minä sanoisin, että sairauslomalainen. Ihan sen takia, ettei tule oloa, että ihminen on ketkuillut itselleen sairausloman, että saisi olla kotona. Minusta se mistä ensisijaisesti saa tulonsa, määrittää nimikkeen. Tehän olette (toivon mukaan) sen takia kotona, että olette sairauslomalla eikä siksi, sairauslomalla että halusitte jäädä kotiin...

No mun tapauksessa jos tarkkoja ollaan, niin kotihoidontuki tekee enemmän kuin sairauspäiväraha joka on minimi :)
Ja todellakin olen kotona sen takia että pikkukakkosella on masussa paremmat oltavat, enkä vain kotonaolemisen ilosta. Tosin ei sekään mitään riemunkirjavaa arkea aina ole, kun taas koulussa näkisin aikuisiakin ihmisiä joiden kanssa jutella niitä näitä. Mutta väistämättähän tämäkin olisi ollut edessä viimeistään äitiysloman alettua. Toki olisin mielelläni koonnut vielä lisää opintoviikkoja ennen äitiyslomaa.

Yhteistyössä